Google is van plan om in de komende maanden generatieve kunstmatige intelligentie te integreren in zijn advertentieactiviteiten en zich aan te sluiten bij andere grote technologiebedrijven om de technologie over te nemen. Volgens een interne pitch voor adverteerders verkregen door de Financial Times, is het bedrijf, dat eigendom is van Alphabet, van plan om kunstmatige intelligentie te gebruiken om unieke advertenties te genereren met behulp van materiaal dat door menselijke marketeers wordt aangeleverd.
AI-aangedreven advertenties in 2023 De presentatie, getiteld “AI-powered Ads 2023”, beschrijft hoe generatieve AI nieuwe kansen voor creativiteit opent. Terwijl Google al kunstmatige intelligentie gebruikt in zijn advertenties om eenvoudige call-to-actions te creëren die consumenten aanmoedigen om te kopen, zal de introductie van generatieve AI, die ook de Bard-chatbot aandrijft, meer geavanceerde campagnes mogelijk maken, vergelijkbaar met die van marketingbureaus.
Hoe het werkt Volgens de presentatie kunnen adverteerders creatieve inhoud leveren, zoals afbeeldingen, video’s en campagnegerelateerde tekst, en AI zal dit materiaal “remixen” om advertenties te maken die gericht zijn op specifieke doelgroepen en doelen zoals verkoopdoelen bereiken. Er zijn echter zorgen dat de tool verkeerde informatie zou kunnen verspreiden, aangezien de door AI gegenereerde tekst vol vertrouwen valse beweringen kan doen. Een persoon die bekend was met de presentatie merkte op dat de AI is geoptimaliseerd om nieuwe klanten aan te trekken en de waarheid niet begrijpt. Google vertelde de Financial Times dat het van plan is strikte veiligheidsmaatregelen te nemen om dergelijke fouten of “hallucinaties” te voorkomen wanneer het nieuwe AI-genererende functies begint uit te rollen.
AI – Het is nu zo heet. De ontwikkeling komt voort uit de groeiende belangstelling van techreuzen voor generatieve kunstmatige intelligentie, die onlangs aan populariteit heeft gewonnen voor het produceren van complexe inhoud zoals tekst en afbeeldingen als reactie op menselijke input. Vorige maand introduceerde Google Bard om te concurreren met door Microsoft ondersteunde OpenAI’s ChatGPT, een chatbot die overtuigend mensachtige reacties kan genereren. Het bedrijf, dat eigendom is van Alphabet, heeft ook generatieve AI geïntegreerd in veelgebruikte applicaties zoals Google Workspace, Google Docs en Gmail. De nieuwe technologie zal worden geïntegreerd in Performance Max, een programma dat vanaf 2020 door Google wordt aangeboden en dat een algoritme gebruikt om advertentieplaatsing, budgettoewijzing en het eenvoudig maken van advertentieteksten te bepalen.
Waarom kan het ons schelen? Google’s integratie van generatieve kunstmatige intelligentie in zijn advertentieactiviteiten zorgt voor meer creativiteit en verfijning in advertentiecampagnes. Met door AI gegenereerde inhoud kunnen adverteerders profiteren van op maat gemaakte advertenties die gericht zijn op specifieke doelgroepen en helpen om doelen zoals verkoopdoelen te bereiken. Hierdoor kan deze technologie de conversieratio’s en effectievere marketingstrategieën verbeteren, waardoor bedrijven een concurrentievoordeel krijgen in het evoluerende digitale advertentielandschap. Het bericht Google integreert generatieve AI in advertentiecampagnes verscheen eerst op Search Engine Land.