5 effectieve manieren om de ROI van uw SEO-strategie drastisch te verbeteren

5 effectieve manieren om de ROI van uw SEO-strategie drastisch te verbeteren post thumbnail image
De algoritmen en regels van zoekmachines veranderen voortdurend – hoe kunt u met uw SEO-strategie de concurrentie voorblijven? Hoe kun je in 2023 je organische zoekresultaten verbeteren en je ROI verhogen? Het is essentieel om de SEO-basis in de voorhoede van uw strategie te houden en prioriteit te geven aan uw SEO-inspanningen voor de meest gunstige resultaten. In e-commerce? Prioriteiten stellen is nog belangrijker. 5 april organiseerde een webinar met Jon Earnshaw, Chief Product Evangelist en oprichter van Pi Datametrics, en Sophie Moule, Head of Product and Marketing. Earnshaw en Moule laten u zien hoe u de ROI van uw SEO-strategie effectief kunt verhogen door kansen te focussen en prioriteit te geven. Hier is een samenvatting van het webinar. Vul het formulier in om toegang te krijgen tot de volledige presentatie. Hoe blijf je op de hoogte van de laatste updates en steeds veranderende regelgeving? Begin met een solide SEO-basis met deze vijf strategieën.

1. Identificeer seizoenstrends in zoekopdrachten op trefwoorden

Door aandacht te besteden aan terugkerende zoektrends en significante pieken te signaleren, zorg je ervoor dat je content op het juiste moment klaar en geoptimaliseerd is. 5 effectieve manieren om de ROI van uw SEO-strategie drastisch te verbeterenAfbeelding met dank aan Pi Datamatrix, 2023. in april

Seizoenstrends identificeren bij zoekopdrachten op trefwoorden

Hier zijn vijf manieren om ervoor te zorgen dat uw SEO-strategie beter scoort dan populaire zoekopdrachten:
  • Categoriseer uw zoektermen zodat deze overeenkomen met de categorieën en subcategorieën van uw site.
  • Volg volumegegevens van gezamenlijke zoekopdrachten in de loop van de tijd (we raden drie jaar aan gegevens aan).
  • Identificeer en let op pieken en dalen.
  • Plan uw inhoud zodat deze ruim voor de piek wordt weergegeven.
  • Deel deze gegevens met andere zakelijke teams, zoals product- en merchandisingteams.
[Get the tutorial] Direct toegang tot het webinar →

2. Zoek en exploiteer het laaghangende fruit

Om prioriteit te geven aan het laaghangende fruit, richt u zich op opties met een hoge ROI en weinig inspanning:
  • Bekijk de collectieve rangschikking van termen in een categorie.
  • Identificeer waar u inkomsten en kansen genereert en benchmarks voor uw sector/concurrenten.
  • Zoek de inhoud op pagina 2 en 3 en ontdek hoe u die inhoud kunt aanpassen om de conversiezones te bereiken.
  • Vertel het bedrijf hoeveel de wijzigingen waard zullen zijn in termen van inkomsten.
[Get examples of this low-hanging fruit] Direct toegang tot het webinar →

3. Maximaliseer alle SERP-mogelijkheden

Voordat je vraagt ​​hoe je op de eerste pagina komt of waarom je ranking is gedaald, onderzoek je de SERP’s en bepaal je of je daar thuishoort. Het probleem kan voortkomen uit een discrepantie tussen het bestaande landschap en de bedoeling van het specifieke voorstel. Probeer uw zoekopdracht te verfijnen en andere opties te verkennen. SERP’s bieden zowel antwoorden als kansen.
  • Kijk naar je prestaties en zoek naar deadlines.
  • Vergelijk uw prestaties met de verfijnde deuropeningen van uw concurrenten in de SERP’s.
  • Zoek naar kansen na SERP Zero.
  • Optimaliseer uw afbeeldingen.
  • Zorg voor een antwoordbox en vul deze aan met een klassieke link.
[Discover what SERP Zero is and explore a remarkable example of a business dominating an entire page landscape] Direct toegang tot het webinar →

4. Optimaliseer uw inhoud voor informatieve zoekopdrachten

Naarmate kunstmatige intelligentie groeit, groeit ook het zoeken naar gesprekken, dus zoeken we naar informatie. Het zoeklandschap evolueert voortdurend. Door deze veranderingen bij te houden, kunt u veranderingen in de intentie opmerken, nieuwe prioriteiten stellen en dalende trends identificeren. 5 effectieve manieren om de ROI van uw SEO-strategie drastisch te verbeterenAfbeelding door Pi Datamatrix, 2023 in april Het is essentieel om uw inhoud te optimaliseren, zodat u een responskaart kunt hebben en kwaliteitssignalen kunt afgeven. Onderzoek toont aan dat het leiden van gebruikers naar informatieve inhoud, vooral wanneer ze vragen beantwoorden met functies als ‘Mensen vragen ook’, de conversieratio’s verhoogt, de gemiddelde bestelwaarde verhoogt en meer bezoeken oplevert. Deze aanpak ondersteunt uw commerciële doelen door gebruikers te helpen antwoorden te vinden en vertrouwen op te bouwen. [See informational content in action] Direct toegang tot het webinar →

5. Vind en verhoog uw deel van de waarde

Een effectieve manier om de impact van uw SEO-inspanningen te rapporteren, is door middel van een “share of value”-statistiek. 5 effectieve manieren om de ROI van uw SEO-strategie drastisch te verbeterenAfbeelding met dank aan Pi Datamatrix, 2023. in april Gebruik tools om de zichtbaarheid van verschillende sites voor duizenden gerelateerde zoekwoorden te analyseren om het waardeaandeel te bepalen. Overleg vervolgens deze zichtbaarheidsscores met commerciële waarde die is afgeleid van statistieken zoals conversieratio’s, gemiddelde bestelwaarde en CPC-percentages. Evalueer uw commerciële zichtbaarheid in de zoekomgeving niet alleen als geheel, maar ook per categorie en subcategorie. Met deze analyse kunt u gebieden identificeren waar u beter of slechter bent dan uw concurrenten.

[Slides] 5 effectieve manieren om de ROI van uw SEO-strategie drastisch te verbeteren

Hier is de presentatie: 5 effectieve manieren om de ROI van uw SEO-strategie drastisch te verbeteren van Zoekmachine tijdschrift

Doe mee met het volgende webinar!

3 eenvoudige Google Ads-tips die uw verkoop onmiddellijk zullen verhogen

Doe met ons mee terwijl we ingaan op enkele winstgevende Google Ads-strategieën die op elk type bedrijf kunnen worden toegepast. Reserveer mijn plaats

Relevante berichten