Microsoft heeft Twitter verwijderd van zijn advertentieplatform

Dat heeft Microsoft zojuist aangekondigd vanaf 2023 25 april Cross-platform slimme campagnes ondersteunen Twitter niet langer.

Advertentie. Gebruikers van Microsoft Advertising begonnen e-mails te ontvangen e-mails waarin wordt aangekondigd dat het Digital Marketing Center (DMC) op dezelfde dag ook de ondersteuning voor Twitter zal beëindigen. Als gevolg hiervan verliezen gebruikers de toegang tot hun Twitter-accounts met behulp van de Social Media Management-tool in het Digital Marketing Center. De mogelijkheid om tweets of concepten te plannen, maken of beheren wordt verwijderd en gebruikers kunnen hun eerdere tweets en betrokkenheid niet bekijken op het Microsoft Advertising-platform. Het evenement komt een dag nadat Elon Musk, de eigenaar van Twitter, verscheen op een spraakmakende marketing- en reclameconferentie om merken terug te halen naar het platform. Twitter is de helft van zijn grootste adverteerders kwijtgeraakt sinds Musk het roer overnam.

DMC-functie. Met de functie van Microsoft Advertising konden adverteerders meerdere sociale media-accounts op één plek beheren, waardoor gebruikers konden reageren op berichten, DM’s en berichten van Facebook, Instagram en LinkedIn. Hoewel de socialemediaservice gratis werd aangeboden aan adverteerders, werd deze prominent weergegeven op het DMC-dashboard van Microsoft Advertising. Het werkte samen met betaalde advertentietools voor sociale media en zoekadvertenties die bedrijven hielpen bij het beheren van betaalde advertentiecampagnes op platforms zoals Google Ads, Facebook, Instagram en Microsoft Search Ads. Bedrijven die Microsoft Advertising gebruiken, blijven net als voorheen Facebook-, Instagram- en LinkedIn-content creëren en beheren via het platform. Vorig jaar verdiende Microsoft meer dan 12 miljard dollar.

Graaf dieper. Je kunt de aankondiging van Microsoft hier lezen.

Waarom kan het ons schelen? Als adverteerders de toegang tot Twitter kwijtraken met de beheertool voor sociale media van DMC, moeten adverteerders hun strategieën aanpassen en mogelijk op zoek gaan naar alternatieve platforms om Twitter-campagnes te beheren en te volgen. Aangezien Twitter na de overname van Elon Musk moeite heeft gehad om adverteerders te behouden, onderstreept de ontwikkeling hoe belangrijk het is om op de hoogte te blijven van veranderingen in de branche en zich aan te passen aan het evoluerende digitale marketingecosysteem om advertentie-inspanningen op sociale mediaplatforms te optimaliseren. Het bericht Microsoft verwijdert Twitter van zijn advertentieplatform verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten