Hoe u advertentiebudgetten voor Facebook en Instagram instelt voor maximale resultaten

Hoe u advertentiebudgetten voor Facebook en Instagram instelt voor maximale resultaten post thumbnail image
Vraag je je af hoeveel je moet uitgeven aan je Facebook- en Instagram-advertenties? Het instellen van een advertentiebudget kan voor verschillende mensen verschillende dingen betekenen. Het is onmogelijk om een ​​eenduidig ​​antwoord te geven. In dit artikel wordt besproken hoe je je Facebook- en Instagram-advertentiebudget instelt, waar je je advertentiebudget instelt in Advertentiebeheer en enkele belangrijke instellingen die van invloed zijn op je resultaten.

Overwegingen bij het budgetteren voor advertenties op Facebook en Instagram

Als het gaat om advertentiebudgetten, zijn er verschillende elementen die een rol spelen.

Hoe verhoudt uw totale budget voor Facebook-advertenties zich tot andere delen van uw marketing?

Soms weten bedrijfseigenaren niet eens hoeveel van hun marketingbudget aan Facebook en Instagram moet worden besteed. Dit hangt af van hoe goed u uw resultaten kunt volgen om ervoor te zorgen dat de campagne winstgevend is. Als u nieuw bent bij Facebook-advertenties, raad ik u aan langzaam te beginnen om de eerste resultaten te krijgen.

Hoeveel geld moet je uitgeven aan bepaalde initiatieven of kanaalsegmenten?

Nogmaals, dit hangt af van ervaring, monitoring en uw bedrijfsmodel. Ik stel meestal voor:
  • 60-70% van uw budget wordt besteed aan de leadgeneratiefase.
  • 10% van het totale budget bovenaan het kanaal of bij branding-advertenties.
  • 20-30% retargeting verkoopadvertenties.
Dit zijn slechts richtlijnen en variëren van branche tot branche, b.v. handel

Hoe optimaliseer je je budgetinstellingen op Facebook?

Facebook heeft een aantal instellingen die verwarrend kunnen zijn, waaronder het Advantage-campagnebudget (voorheen bekend als Campagnebudgetoptimalisatie) en het dagelijkse versus levensduurbudget.

Hoe u uw Facebook- en Instagram-advertentiebudgetten kunt optimaliseren

Als u nieuw bent met Facebook- en Instagram-advertenties en niet weet hoe uw advertenties worden omgezet, bereken dan waar uw uitgaven winstgevend zouden moeten zijn. Begin met de prijs van het product en hoe u het verkoopt, en maak vervolgens enkele aannames op basis van algemene prestatiebereiken. Verhoog langzaam uw advertentiebudgetten om deze aannames te testen. Als u bijvoorbeeld een gratis webinar organiseert waarin u geweldige inhoud presenteert, en aan het einde van het webinar verkoopt u uw product voor $ 1.000. Als je weet dat ongeveer 10% van de mensen omzet maakt en 100 mensen zich aanmelden voor Facebook-advertenties, zet je 10 van die mensen om in verkopen en verdien je €10.000. Bereken hoeveel het zou kosten om 100 mensen naar een webinar te trekken (meestal $ 5- $ 15 per aanmelding). U kunt beginnen met de veronderstelling dat u $ 1.000 te investeren heeft, wat u $ 10 per aanmelding kost, wat u 100 leads oplevert. Als 10% van die leads het product heeft gekocht, kunt u uw bruto-inkomsten berekenen op $ 10.000 en uw netto-inkomen op $ 9.000. Berekening van Facebook-advertentieconversie Doorgaans kunnen verkoopconversieratio’s tussen de 2% en 10% liggen, maar ook dit hangt weer af van de prijs, de effectiviteit van de verkooppagina of het verkoopproces en andere factoren. Begin langzaam, zodat u uw aannames kunt testen. Zelfs als u in dit voorbeeld slechts één product verkoopt, verdient u geld. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Een Facebook-advertentiebudget instellen

Stel bij het starten van een campagne je budget in op het niveau van de advertentieset in plaats van de budgetoptie Voordeelcampagne te gebruiken. Tijdens de testfase is het beter om het budget van elke doelgroep individueel te controleren om er zeker van te zijn dat uw resultaten significant zijn. Een budget voor een benefietcampagne houdt in dat Facebook een budget toekent aan alle advertentiesets en advertenties in die campagne. Het algoritme biedt dus mogelijk geen budget voor een van de doelgroepen die u wilt testen. U kunt minimale kosten voor budgetten instellen, maar dit is vaak beter tijdens het schalen dan tijdens het testen. Gebruik de campagnebudgetoptie Zorg ervoor dat Advantage Campagnebudget is uitgeschakeld en selecteer vervolgens Volgende. Op het niveau van de advertentieset heb je een keuze Dagelijks budget of Een levenslang budget. Ik kies meestal een dagbudget omdat dit een meer open campagne mogelijk maakt en gemakkelijker te wijzigen is. Facebook-budget - advertentiesetniveau Kies een looptijdbudget als u een bepaalde einddatum heeft en na die datum geen advertenties meer wilt weergeven. Met het levensduurbudget kunt u ook uw advertenties plannen, wat betekent dat u de uren van de dag kunt bepalen waarop uw advertenties worden weergegeven. Dit is een goede optie voor diegenen die tijdens kantooruren leads willen beantwoorden of tijdens kantooruren telefoontjes willen ontvangen. Het volgende gedeelte op het niveau van de advertentieset is Plaatsen. Als je je Facebook- en Instagram-budget apart wilt beheren, moet je voor elke bestemming aparte advertentiesets maken. Anders zal Facebook het budget ongelijk verdelen over de twee platformen. Selecteer om een ​​specifiek budget voor Facebook of Instagram in te stellen Handmatige indelingen en controleer alleen dat platform. Maak vervolgens een nieuwe advertentieset met het andere platform gemarkeerd. Plaatsingen van Facebook-advertenties Dit kan een goede gewoonte zijn tijdens de testfase, zodat u kunt uitbreiden naar een beter presterend platform. Een andere instelling voor budgetoptimalisatie om te controleren op advertentiesetniveau is Optimalisatie en levering afdeling. Tarief per bestemming klinkt als een goede gelegenheid om uw uitgaven onder controle te houden. Maar als u het te klein instelt, worden uw advertenties niet weergegeven. Dit wordt ook wel een bestedingslimiet genoemd en Facebook geeft alleen advertenties weer aan mensen die binnen de door u ingestelde limiet passen. Laat het over aan beginners Tarief per bestemming leeg, maar voor ervaren gebruikers: probeer deze instelling te testen zodra u de gemiddelde campagnekosten per resultaat kent. Optimalisatie en levering Zodra je deze instellingen op advertentiesetniveau hebt ingesteld, maak je je advertentie zoals je dat op advertentieniveau zou doen en start je je campagne. Herhaal vervolgens de advertentiesets om nieuwe tests te maken met verschillende doelgroepen en mogelijk verschillende bestemmingen. Houd uw prestaties voor doelgroepen bij op advertentiegroepniveau om te zien welke doelgroepen het beste presteren. Facebook-advertentiesets

Optimalisatie van campagnebudget voor Facebook Advantage

Zodra u ziet welke doelgroepen en advertenties goed presteren, kunt u uw advertenties schalen door toevoegingen aan uw dagbudget op advertentiegroepniveau of door de Advantage-campagnebudgetoptie te gebruiken. Het is het beste om voor deze campagne doelgroepen van vergelijkbare grootte te gebruiken en uw budget op het hoogste niveau te verhogen. Normaal gesproken zou die campagne 3-4 doelgroepen en 2-4 advertenties moeten hebben voor de beste resultaten. Optimalisatieschaal voor campagnebudget

Haal het meeste uit uw meta-promotie-inspanningen

Er is geen eenduidige aanpak voor budgettering voor Facebook- en Instagram-campagnes. Het vergt wat wiskunde en ervaring om erachter te komen wat het beste werkt. Maar als je dit soort ROAS-prestaties krijgt, is het het waard. Het bericht Hoe u uw Facebook- en Instagram-advertentiebudgetten instelt voor maximale resultaten verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten