Hoe de prestaties van het schema te meten

Hoe de prestaties van het schema te meten post thumbnail image
We weten dat schema’s u helpen de kracht van uw inhoud te benutten door deze beter vindbaar te maken in zoekresultaten. Ons laatste artikel, Geavanceerd schema op schaal implementeren, behandelde het proces van het implementeren en onderhouden van een schema. De volgende stap is het monitoren van de prestaties van de regeling. Dit artikel bespreekt KPI’s voor het meten van de impact van schema-implementatie, manieren om schemafouten te monitoren en hoe de SERP-prestaties van inhoud te analyseren.

Identificatie van de juiste meetstappen en statistieken

Deze twee stappen zijn erg belangrijk als het gaat om het evalueren van de prestaties van een regeling:
  • Schematische analyse: Evalueer het schema dat is geïmplementeerd op verschillende krachtige middelen, zoals URL’s, afbeeldingen, video’s, veelgestelde vragen en meer.
  • Identificatie van de juiste KPI’s om te meten: Dit omvat vertoningen, klikken, CTR, SERP-verzadiging en potentiële kostenbesparingen.

De geïmplementeerde regeling wordt geanalyseerd

Schema-analyse is essentieel voor het bepalen van de juiste bronnen voor grote sites. Idealiter zou een schema moeten worden gebruikt voor belangrijke middelen zoals afbeeldingen, pagina’s, video’s, veelgestelde vragen, menu’s, enz. Vanwege de dynamische aard van URL’s is het noodzakelijk om voortdurend de mogelijkheden van de schema’s te controleren. Houd er rekening mee dat het schema alleen kan worden geïmplementeerd als uw pagina’s toegankelijk zijn. Ik stel voor dat u een ScreamingFrog-scan uitvoert om alle URL’s te vinden die 200 OK-codes retourneren. Zorg er bij het uitvoeren van een schema-analyse voor dat alle essentiële bronnen en URL’s die op uw site beschikbaar zijn, worden behandeld.

Regelmatige volledigheidscontroles

Schema-implementatie mag nooit een eenmalige activiteit zijn. Naarmate de inhoud van een grote site wordt bijgewerkt, moet het schema dat ook doen. Alle omleidingen, verbroken URL’s en pagina’s met een ontbrekend schema moeten regelmatig worden gecontroleerd om ervoor te zorgen dat uw inhoud vindbaar is. Lees de helpdocumentatie van Google Search Center over het implementeren en onderhouden van de juiste schematypen. Hieronder vindt u een robuust dashboard om u te helpen de belangrijke stadia van grafiekanalyse en monitoring te begrijpen. DashboardweergaveEen dashboardweergave om belangrijke schemaanalyses en bewakingsactiviteiten bij te houden

Bewaken van schemaafwijkingen en fouten

Als een schema is gemarkeerd voor fouten, verwijder deze dan onmiddellijk om handmatige actie door Google te voorkomen. Schema afwijkingen zijn fouten als gevolg van wijzigingen in het schemawoordenboek in schema.org of de gedetailleerde resultatenrichtlijnen van Google, wijzigingen in de inhoud van de site en andere technische problemen. Als een schemaverschuiving wordt veroorzaakt door wijzigingen in website-inhoud of woordenboek, moet het geïmplementeerde schema worden gewijzigd voordat zoekmachines die pagina’s kunnen indexeren. Het kan handig zijn om inhoudswijzigingen te analyseren en triggers of berichten in te stellen om u eraan te herinneren uw schema te wijzigen. Nadat u de implementatiestrategie van uw schema hebt geanalyseerd, is het tijd om de KPI’s van uw schema te bewaken. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Vaststellen van geschikte KPI’s om de impact van de implementatie van het schema te meten

Hieronder volgen strategische KPI’s die u zou moeten gebruiken om de prestaties van uw regeling en de effectiviteit van de implementatie ervan te meten:

Indrukken

Wanneer een schema rijke resultaten beïnvloedt, wordt contentdetectie toegankelijk. Hoogwaardige inhoud is gemakkelijker te vinden in de SERP’s. Dit resulteert in meer vertoningen voor alle nul-klik-resultaten en alle andere resultaten die verband houden met de zoekopdracht van de gebruiker. Inhoud gericht op long-tail-query’s is ook gemakkelijk vindbaar, wat resulteert in de meest waardevolle resultaten op de pagina.

Klikken

Leidt u verkeer naar uw bedrijfsprofiel of website? Klikken bepalen hoeveel gebruikers besloten om actie te ondernemen na het ontdekken van uw inhoud. Een goede KPI om te meten is het totale aantal clicks dat je hebt verdiend na het implementeren van het schema. Het is noodzakelijk om te evalueren of het schema helpt om de inhoud te ontdekken en in de loop van de tijd relevante resultaten oplevert. Houd er rekening mee dat zodra uw schema uitgebreide resultaten oplevert, het aantal vertoningen hoger zal zijn dan het aantal klikken. Als het aantal klikken niet zo hard groeit als het aantal vertoningen, hoeft u zich geen zorgen te maken, want uw inhoud is nuttig en levert de juiste resultaten voor het type zoekopdracht. In onderstaande afbeelding zie je dat KPI’s zoals clicks, impressies, CTR en gemiddelde positie ook zijn gestegen na implementatie van het schema. Effect van de regelingGoogle Search Console-rapport met schema-impact op CTR, klikken, vertoningen en gemiddelde positie

Doorklikratio (CTR)

CTR is ook een belangrijke KPI om bij te houden, aangezien het het aantal klikken is dat uw inhoud heeft verdiend met zoeken, gedeeld door het totale aantal vertoningen. Hoge of lage CTR hangt af van je contentstrategie. Als de inhoud is geschreven voor bewustwording, zal de CTR laag zijn en als de inhoud is geschreven voor conversie, zal de CTR hoog zijn.

Gemiddelde CPC

U vraagt ​​zich waarschijnlijk af waarom hier pay-per-click nodig is – het meten van betaalde campagnes. Weten hoeveel uw bedrijf moet uitgeven om zichtbaarheid voor uw zoekwoorden te krijgen, is van cruciaal belang. Dit zal u helpen het bedrag te bepalen dat uw bedrijf op natuurlijke wijze bespaart door de regeling toe te passen.

Mogelijke kostenbesparingen

Bereken de CPC van die zoekwoorden om te zien of u geld heeft bespaard door een schema te implementeren in plaats van te kiezen voor betaalde campagnes. Dit zal u helpen bij het beoordelen van de waarde van het implementeren van een schema op uw site.

SERP-dekking/rijke resultaten

SERP-dekking verwijst naar de soorten universele zoekresultaten waarin u voorkomt. Wanneer u een schema implementeert voor verschillende bronnen, is de eenvoudigste manier om de impact ervan te meten, het meten van de SERP-dekking in de universele resultaten. Meet verschillende soorten SERP’s (op basis van uw geïmplementeerde schema), waaronder afbeeldingen, veelgestelde vragen, video’s, inhoud, mensen die ook vragen en meer. Universele zoekresultaten na implementatie van het schemaUniversele zoekresultaten door het implementeren van een SERP-dekkingsschema kunnen uw contentstrategie helpen. Als stukjes inhoud die je hebt gemaakt en getagd niet in sommige van deze resultaten verschijnen, is de inhoud mogelijk niet relevant of nuttig. Stel dat u een FAQ- of HowTo-schema heeft geïmplementeerd voor zichtbaarheid van chatinhoud. In dat geval moet u de prestaties van veelgestelde vragen, Mensen vragen ook en zelfs aanbevolen fragmenten na installatie controleren om te zien of de zichtbaarheid is verbeterd. Kijk op dezelfde manier naar rijke resultaten die niet in SERP’s verschijnen. Uw afbeeldingen presteren bijvoorbeeld niet zo goed als u zou willen. Formuleer een schemastrategie om de zichtbaarheid van die objecten of bronnen op uw webpagina’s te vergroten.

Prestaties van elk schematype en combinaties

Schematypes zijn niet hetzelfde. Sommige worden gebruikt om context te bieden aan zoekmachines, terwijl andere rijke resultaten opleveren die de prestaties aanzienlijk kunnen beïnvloeden. Het is belangrijk om diep te graven en erachter te komen welke soorten schema’s het meest effectief zijn voor uw contentstrategie. Gebruik Google Search Console om te zien welke schema’s worden weergegeven en uw zoekzichtbaarheid te vergroten.

Evalueer de impact van de implementatie van het schema op de site

Schemaonderhoud en prestatiemeting gaan hand in hand. Het is een cyclisch proces. Als u eenmaal weet hoe uw schema’s het doen, is het tijd om uw schema-implementatie uit te breiden naar andere delen van uw site. Nu u weet welke schema’s uw zoekzichtbaarheid helpen verbeteren, kunt u uw algehele schemastrategie verfijnen. Het bericht Hoe de prestaties van een schema te evalueren verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten