Google zegt dat nuttige inhoud een goede ervaring op de pagina moet hebben

Google zegt nu dat het creëren van nuttige inhoud, wat Google definieert als, een goede ervaring op de pagina vereist. Google legde uit dat Google een nieuwe sectie heeft toegevoegd die is gewijd aan het bieden van een geweldige pagina-ervaring over het maken van nuttige inhoud. Google heeft ook de helppagina voor pagina-ervaring herzien om meer informatie over nuttige inhoud toe te voegen.

Pagina-ervaring in het gedeelte met nuttige inhoud. Google heeft hier het volgende gedeelte toegevoegd aan zijn richtlijnen voor nuttige inhoud: “Zorg voor een geweldige ervaring op de pagina: de belangrijkste classificatiesystemen van Google zijn bedoeld om inhoud te belonen die een goede ervaring op de pagina biedt. Website-eigenaren die succesvol willen zijn met onze systemen, moeten zich niet concentreren op slechts één of twee aspecten van paginagebruik. Controleer in plaats daarvan of u een algeheel geweldige pagina-ervaring biedt in meerdere dimensies. Voor meer tips, zie onze pagina Inzicht in uw paginagebruik op de pagina met zoekresultaten van Google. “Deze sectie linkt op zijn beurt naar onze herziene Help-pagina met zoekresultaten van Google, Understanding the Page Experience, die de rol van paginagebruik, zelfbeoordelingsvragen en bronnen verder uitlegt”, schreef Danny Sullivan van Google. “Die pagina brengt op één plek enkele van de belangrijkste aspecten van de pagina-ervaring samen die in overweging moeten worden genomen, aspecten die consistent zijn met waar we het de afgelopen jaren over hebben gehad”, voegde hij eraan toe.

Wijzigingen in het Search Console-rapport. Google heeft ook het paginagebruiksrapport uit Search Console verwijderd en met behoud van de basiswebgegevens en het HTTPS-rapport heeft het ook de mobielvriendelijke testtool laten vallen. Meer over deze wijzigingen vindt u hier.

Meer veelgestelde vragen. Google heeft ook deze veelgestelde vraag over deze wijziging gepubliceerd, waarin sitebrede en paginaspecifieke beoordelingen worden vermeld als het gaat om het evalueren van de pagina-ervaring: Hoe weet ik of mijn site een geweldige ervaring biedt zonder een paginagebruiksrapport?
Het rapport Paginagebruik is bedoeld als een algemene gids voor enkele van de statistieken die samen een goede pagina-ervaring vormen, niet als een uitgebreide beoordeling van alle verschillende aspecten. Degenen die een goede pagina-ervaring willen leveren, moeten een holistische benadering volgen, inclusief enkele zelfbeoordelingsvragen over het gebruik van pagina’s met zoekresultaten van Google begrijpen. Is er een enkel ‘paginagebruikssignaal’ dat Google Zoeken gebruikt voor ranking?
Er is geen enkel signaal. Onze kernclassificatiesystemen houden rekening met verschillende signalen die overeenkomen met de algehele ervaring van een pagina. Signalen over paginagebruik worden genoemd als belangrijke webvitaliteit, mobielvriendelijk, HTTPS en vrij van opdringerige interstitials. Worden deze signalen nog steeds gebruikt in zoekrangschikkingen? Hoewel ze niet allemaal direct kunnen worden gebruikt bij het rangschikken, vinden we dat al deze aspecten van paginagebruik relevant zijn voor het succes van de zoekranglijst en de moeite waard zijn om aandacht aan te schenken. Doen webvitaliteit er nog steeds toe?
We raden website-eigenaren ten zeerste aan om goede basiswebvitaliteit te bereiken voor zoeksucces en een algeheel geweldige gebruikerservaring. Maar een geweldige ervaring op de pagina gaat verder dan de basisfuncties van het web. Goede statistieken in het Core Web Vitals-rapport van Search Console of Core Web Vitals-rapporten van derden garanderen geen goede ranking. Wat betekent dit voor “paginagebruik bijwerken”?
Pagina-bruikbaarheidsupdate was een concept dat is ontworpen om de belangrijkste aspecten van pagina-bruikbaarheid te beschrijven waarop website-eigenaren zich moeten concentreren. Het introduceerde met name vitale webstatistieken als een nieuw signaal dat onze belangrijkste classificatiesystemen in overweging namen, samen met andere signalen voor paginagebruik zoals HTTPS die ze al in overweging namen. Het was geen op zichzelf staand classificatiesysteem en het combineerde niet al deze signalen tot één enkel ‘pagina-ervaring’-signaal. Heeft het een goede pagina-ervaring nodig om te verschijnen in de Top Stories-carrousel op mobiel?
Pagina-ervaring is geen vereiste om in Top Stories te verschijnen. Zolang de inhoud voldoet aan de praktische tips van Google Nieuws en het beleid van Google Nieuws, kunnen onze geautomatiseerde systemen dit in overweging nemen. Wordt de pagina-ervaring gemeten op site-brede of pagina-specifieke basis?
Onze kernclassificatiesystemen beoordelen inhoud meestal op een paginaspecifieke basis, evenals wanneer ze aspecten begrijpen die verband houden met de pagina-ervaring. We hebben echter wel enkele beoordelingen voor de hele site. Heeft de ervaring van de pagina invloed op het nuttige inhoudssysteem?
Een nuttig inhoudskader richt zich in de eerste plaats op signalen met betrekking tot inhoud in plaats van presentatie en pagina-ervaring. Maar net zoals onze belangrijkste classificatiesystemen rekening houden met signalen die overeenkomen met een goede pagina-ervaring, doet een nuttig inhoudssysteem dat ook tot op zekere hoogte. Hoe belangrijk is pagina-ervaring voor ranking?
Google Zoeken streeft er altijd naar om de meest relevante inhoud weer te geven, zelfs als de pagina-ervaring inferieur is. Er is echter voldoende nuttige inhoud voor de meeste vragen. In deze gevallen kan een geweldige ervaring op de pagina leiden tot succes in de zoekresultaten.

Waarom kan het ons schelen? Het is belangrijk om deze wijzigingen door te nemen en te begrijpen waar Google wil dat uw inhoud en pagina-ervaring passen. Hoe beter u begrijpt wat het betekent om nuttige inhoud te maken, hoe groter de kans dat u goed scoort in Google Zoeken. Het verwijderen van sommige tools uit Search Console is misschien niet wat iemand van ons verwachtte, maar we leren ons aan te passen. Het bericht Google zegt dat nuttige inhoud een goede pagina-ervaring moet hebben verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten