Google werkt zijn richtlijnen voor het maken van nuttige inhoud bij met een gedeelte over pagina-ervaring. Het doel van de update is om website-eigenaren te helpen bij het maken van inhoud beter rekening te houden met de ervaring op de pagina.
Wat is er nieuw?
De helppagina van Google voor het maken van nuttige inhoud is bijgewerkt met een nieuwe sectie gewijd aan het gebruik van een geweldige pagina. Deze wijziging helpt het belang van paginagebruik te verduidelijken voor degenen die succesvol willen zijn met Google Zoeken. Hoewel er geen belangrijke nieuwe aspecten zijn opgenomen, vereenvoudigt de update de bestaande richtlijnen. Google herinnert uitgevers eraan dat elementaire webvitaliteit nog steeds net zo belangrijk is als altijd voor een succesvolle pagina. Een herziene Help-pagina met de titel ‘Inzicht in paginagebruik in Google-zoekresultaten’ biedt meer gedetailleerde informatie over de ervaring met paginagebruik, evenals vragen en bronnen voor zelfbeoordeling. Deze pagina brengt de belangrijkste aspecten van paginagebruik samen die Google de afgelopen jaren heeft behandeld.
Aankomende wijzigingen in Search Console-rapportage
In de komende maanden wordt het Search Console Page Usage-rapport omgezet in een nieuwe pagina met links naar algemene richtlijnen voor paginagebruik en een dashboardweergave van de afzonderlijke Core Web Vitals- en HTTPS-rapporten, die in Search Console blijven. Daarnaast vanaf 2023 1 december Google verwijdert het mobiele gebruiksrapport van Search Console, de mobiele testtool en de mobiele test-API. Google zorgt ervoor dat mobiele bruikbaarheid een topprioriteit blijft in de richtlijnen voor pagina-bruikbaarheid en een prioriteit moet blijven voor website-eigenaren.
Veelgestelde vragen Accenten
Google beantwoordt verschillende veelgestelde vragen over de bijgewerkte richtlijnen, waarbij de volgende punten worden benadrukt:
- Er wordt geen enkel “paginagebruikssignaal” gebruikt voor Google-zoekrangschikkingen, aangezien er rekening wordt gehouden met meerdere signalen die verband houden met de algehele pagina-ervaring.
- De essentiële basiselementen van internet blijven essentieel voor succesvol zoeken en een geweldige gebruikerservaring.
- Een goede pagina-ervaring is geen vereiste om in aanmerking te komen voor weergave in de Top Stories-carrousel op mobiele apparaten.
- Pagina-ervaring wordt doorgaans per pagina beoordeeld, hoewel er enkele beoordelingen voor de hele site zijn.
- Een handig inhoudskader richt zich op inhoudsgerelateerde signalen, maar op bepaalde factoren voor paginagebruik.
Aanvullende overwegingen
De geautomatiseerde classificatiesystemen van Google geven voorrang aan nuttige, vertrouwde inhoud die voor mensen is gemaakt boven posities in zoekmachines. Om ervoor te zorgen dat uw inhoud aan deze principes voldoet, evalueert u deze zelf en laat u deze beoordelen door vertrouwde, niet-aangesloten personen. Concentreer u op de kwaliteit en expertise van uw inhoud en streef ernaar om een geweldige ervaring op de pagina te bieden. Zet mensen op de eerste plaats bij het maken van inhoud, het targeten van uw doelgroep, het demonstreren van uw expertise en ervoor zorgen dat uw inhoud waardevol en bevredigend is. Vermijd inhoud die in de eerste plaats gericht is op zoekmachines en maak geen inhoud uitsluitend om zoekmachineverkeer aan te trekken of rankings te manipuleren. Maak uzelf vertrouwd met de concepten van EEAT (Experience, Expertise, Authority en Credibility) en volg de QA-richtlijnen om uw inhoud verder te verbeteren. Overweeg ten slotte het wie, hoe en waarom. Vermeld wie de inhoud heeft geschreven en details over hoe deze is gemaakt. Maak vooral content met als primair doel mensen te helpen. Door deze richtlijnen te volgen, sluit uw inhoud beter aan bij de belangrijkste classificatiesystemen van Google en heeft u meer kans op succes.
Bron: Google
Uitgelichte afbeelding: salarko/Shutterstock