Dit bericht is gesponsord door Shutterstock. De meningen in dit artikel zijn die van de sponsor.
Hoogwaardige media is een belangrijk onderdeel van uw on-page SEO-strategie. Als u een kleine tot middelgrote ondernemer (MKB) bent, kan de kwaliteit van uw visuele inhoud een groot verschil maken in hoe uw doelgroep uw producten en diensten waarneemt. in 2023 hoogwaardige afbeeldingen, grafische afbeeldingen en andere media van de volgende generatie zijn de sleutels tot on-page SEO die u zullen helpen:
Verbeter uw positie op de pagina met zoekresultaten van zoekmachines (SERP).
Ranking voor concurrerende zoekwoorden in korte video-SERP’s.
Bouw organische backlinks.
Om deze marketingdoelen mogelijk te maken, zijn de twee eenvoudigste dingen die u nu kunt doen voor uw SEO-strategie:
Vermijd het gebruik van afbeeldingen in blogartikelen en berichten op sociale media. Focus op het maken of genereren van unieke website-afbeeldingen.
Verdubbel de implementatie SEO-best practices om uw inhoud te laten zien.
Laten we eens kijken hoe de juiste media, ondersteund door een sterke SEO-strategie, uw merk kunnen helpen verbeteren en uw ROI kunnen verhogen. In deze SEO-gids:
1. Maak inhoud die automatisch backlink-mogelijkheden genereert
2. Investeer in video’s en afbeeldingen om concurrerende zoekwoorden te krijgen
3. Implementeer best practices voor video-SEO
4. Kies afbeeldingen die uniek zijn voor uw merk
5. Speel in op nieuwe zoektrends
6. Voeg verkorte video-SEO toe aan uw strategie
7. Verbeter de ROI met flexibele tools voor SEO en contentcreatie
8. Begin nu met het maken van goed presterende content met een Shutterstock Flex-abonnement
1. Maak inhoud die automatisch backlink-mogelijkheden genereert
Backlinks zijn essentieel om zoekmachines te helpen de kwaliteit van uw website en zijn positie in de SERP’s te bepalen. Backlinks van hoge kwaliteit kunnen u helpen om bovenaan in Google te komen. Maar voordat we ingaan op hoe kleine teams sneller backlinks kunnen bouwen, gaan we eerst een spoedcursus volgen over hoe backlinks uw SEO kunnen verbeteren en uw bedrijf kunnen laten groeien.
Afbeelding met dank aan Shutterstock, 2023 in april
Hoe backlinks helpen bij het verbeteren van SEO- en SERP-ranglijsten
Backlinks zijn een belangrijk onderdeel van uw algemene SEO-strategie omdat ze een rol spelen bij de vindbaarheid van uw website. Ze tonen de populariteit van uw site onder gebruikers en vertellen Google dat uw inhoud waardevol en linkwaardig is. Zie het als een blijk van vertrouwen; hoe meer hoogwaardige backlinks u heeft, hoe beter uw site presteert in de SERP’s. Als het gaat om linkbuilding, is het uw doel om een paar vertrouwde bronnen te hebben die instaan voor uw site. Dus hoe overtuig je gemakkelijk gerenommeerde, gerelateerde sites om naar jouw sites te linken? Hoe vertel je Google dat je website betrouwbaar is? Bij het bouwen van backlinks. Als je een klein team bent, kun je het beste inhoud maken die op natuurlijke wijze links genereert.
De sleutel tot het bouwen van organische backlinks
Om de sterkste backlinks te krijgen, moet u ervoor zorgen dat u inhoud maakt die uniek, up-to-date en relevanter is dan uw concurrentie. Nauwkeurige, unieke inhoud is zeer waardevol voor sites met een hoge reputatie. Met backlinks kunt u eenvoudig statistieken en bronverklaringen citeren of zelfs context toevoegen. Door relevante informatie in uw niche te verstrekken, vestigt u uw site als gezaghebbend, wat helpt bij het genereren van meer inkomende links.
Welke inhoud is het beste voor het bouwen van organische links?
De beste inhoud voor het bouwen van organische backlinks zijn infographics. Visuele inhoud, zoals infographics, werkt meestal goed voor marketeers omdat het gemakkelijker te verteren en te delen is. Waarom? Omdat infographics 50% makkelijker te lezen zijn dan een hele blog, zullen lezers ze sneller delen. Bijna 41% van de marketeers meldt dat originele afbeeldingen (zoals infographics en illustraties) hen helpen hun marketingdoelen te bereiken.
Afbeelding met dank aan Shutterstock, 2023 in april Dus begin nu met het maken van uw infographic.
Best practices voor het maken van SEO-infographics
Of u nu informatieve, vergelijkende, statistische, tijdlijn- of andere krachtige soorten infographics wilt maken, u moet deze best practices volgen:
Begin met een gedefinieerd publiek.
Stel de stijl van uw infographic in.
Creëer een kader voor je visie.
Identificeer uw KPI.
Zorg voor een pakkende kop en pakkende taal.
Vind en deel eenvoudig uw infographics.
Klaar om je eigen infographic te maken? Bekijk deze infographic voorbeelden en ga aan de slag met een gratis proefversie van het Flexibility Plan van Shutterstock met toegang tot gebruiksvriendelijke CreativeFlow-sjablonen.
2. Investeer in video’s en afbeeldingen om concurrerende zoekwoorden te krijgen
Steeds meer gebruikers wenden zich tot visueel zoeken om te vinden wat ze zoeken. Video-zoekopdrachten worden ook steeds gebruikelijker. Videoresultaten zijn beter zichtbaar in SERP’s, vooral bij mobiele zoekopdrachten. Zoeken op sociale media heeft ook invloed, waarbij veel gebruikers de zoekbalken op TikTok en YouTube gebruiken om visuele productrecensies, uitgebreide tutorials en meer te vinden. Door video op te nemen in uw inhoudsstrategie, kunt u uw site een concurrentievoordeel geven door zoekers meer bekendheid te geven aan uw inhoud.
Gemaakt door Shutterstock, 2023 in april
Hoe afbeeldingen te combineren met concurrerende zoekwoorden in de SERP’s
Onderzoek naar concurrerende zoekwoorden is een belangrijke eerste stap in het creëren van een succesvolle SEO-strategie. Zoekwoordonderzoek helpt u om contact te leggen met uw klanten door u te helpen hun behoeften en zoekdoelen te begrijpen. Target relevante woorden, zoekopdrachten en woordgroepen met een hoog zoekvolume om beter te scoren en meer verkeer te genereren. Maar hoe weet u op welke zoekwoorden u zich moet richten? Hoe weet je welke afbeeldingen het beste presteren in elke campagne? Als u zonder giswerk nuttige inhoud wilt maken, is Shutterstock Predict de tool die u nodig hebt. “[Predict] maakt gebruik van kunstmatige intelligentie om creatieve middelen aan te bevelen die naar verwachting zullen presteren, zodat u direct de juiste afbeeldingen, juiste sjablonen en juiste kleuren krijgt om het perfecte ontwerp te creëren.
3. Implementeer best practices voor video-SEO
Gebruik bij het gebruik van een zoekfunctie voor afbeeldingen de volgende geavanceerde filters om aan de standaard SEO-normen te voldoen:
Maat.
oriëntatie.
Kleuren.
Screenshot van Shutterstock.com, 2023 in april Nu je weet hoe je de juiste afbeeldingen kunt vinden en gebruiken, is het ook belangrijk om te weten hoe je ze moet opmaken. Uw publiek en Google geven om de kwaliteit van de afbeeldingen die u gebruikt en hoe ze eruitzien op de paginalay-out. Zoekmachines belonen ook goed geoptimaliseerde afbeeldingen.
6 SEO-tips voor afbeeldingen van Google
Hier zijn zes Google-tips voor het optimaliseren van afbeeldingen:
Cumulatieve lay-outverschuiving (CLS) uit de afbeelding verwijderen.
Grootte van uw afbeeldingen op de juiste manier.
Gebruik het meest geschikte videobestandsformaat.
Comprimeer afbeeldingen op de juiste manier.
Sla afbeeldingen op in uw browser.
Stel de volgorde van het downloaden van afbeeldingen correct in.
4. Kies afbeeldingen die uniek zijn voor uw merk
Hoe vind je afbeeldingen die niemand anders gebruikt als je een klein team hebt? in 2023 je kunt ze maken! Met de AI-beeldgenerator van Shutterstock kunt u creatieve intelligentie voor u aan het werk zetten. Schrijf eenvoudig een gedetailleerde prompt waarin u precies uitlegt wat u wilt maken, en de generator brengt uw concept tot leven.
De beste AI-prompts voor het genereren van afbeeldingen
Begin met deze eenvoudige combinatie: gebruik een zelfstandig naamwoord + een werkwoord + een artistieke stijl. En voila! Binnenkort heb je een eenhoorn op een fiets met graffiti-muurschilderingen!
Al Image Generator gebruiken:
Stel je iets voor! Typ het vervolgens in de zoekbalk. Klik op Genereren.
Shutterstock.ai maakt meerdere versies waaruit u kunt kiezen.
Bewerk desgewenst de afbeelding in het gedeelte Maken. Of gewoon licentie en downloaden.
De toonaangevende technologie van Shutterstock.ai is ethisch gebouwd, zodat u door AI gegenereerde afbeeldingen veilig kunt licentiëren en gebruiken. De generator is getraind in de diverse en uitgebreide gelicentieerde inhoud van Shutterstock en zorgt er zelfs voor dat bijdragers dienovereenkomstig worden gecrediteerd. Lees meer over hoe Shutterstock op verantwoorde wijze gebruikmaakt van kunstmatige intelligentie.
5. Speel in op nieuwe zoektrends
Volg altijd nieuwe SEO-trends. Tegenwoordig zijn korte video’s een van de nieuwste SEO-trends. Met de opkomst van TikTok in de afgelopen jaren, beginnen steeds meer sociale mediaplatforms zich te richten op korte, opvallende video’s. Instagram heeft de Reels-functie benadrukt en zelfs YouTube, meestal een bestemming voor lange video’s, heeft gebruikers aangemoedigd om kortere clips te uploaden met de Short Videos-functie. Vanuit dit perspectief zou je strategie zeker korte video’s moeten bevatten.
6. Voeg verkorte video-SEO toe aan uw strategie
Wilt u beginnen met het gebruik van korte video-inhoud in uw SEO-strategie? Heb je niet de bandbreedte om video’s op te nemen voor specifieke zoekwoorden? Met het Flex-abonnement van Shutterstock kunt u uw tegoed gebruiken om boeiende inhoud te vinden die past bij de behoeften van uw merk.
Hoe u uw video kunt optimaliseren voor SEO
Afhankelijk van het platform dat u gebruikt om uw video’s te uploaden, wilt u ervoor zorgen dat u de zichtbaarheid maximaliseert en profiteert van het zoekalgoritme. Als u wilt dat uw korte video-inhoud wordt gevonden in de zoekresultaten, moet u:
Schrijf een krachtige kop.
Creëer unieke, gedenkwaardige inhoud.
Gebruik trefwoordrijke bestandsnamen.
Pas de beeldverhouding/videolengte aan volgens het platform.
Gebruik de juiste tagging/hashtags.
Voeg een opvallende thumbnail/omslagfoto toe.
7. Verbeter de ROI met flexibele tools voor SEO en contentcreatie
Met de gratis proefperiode van Flex krijgt u niet alleen toegang tot de enorme mediabibliotheek van Shutterstock, maar ook tot een schat aan tools, sjablonen en AI-technologie om u te helpen boeiende inhoud te maken en uw rankings te verbeteren. Klaar om uw contentstrategie naar een hoger niveau te tillen en de prestaties te verbeteren? Shutterstock is de beste oplossing voor uw behoeften op het gebied van contentcreatie.
Ontvang een gratis proefperiode van Flex in 3 eenvoudige stappen:
Kies het jaarplan van 10 credits per maand op de prijspagina van Shutterstock.
Voer de aanbiedingscode TRYFLEX10 in bij het afrekenen.
Download afbeeldingen, video’s en muziekbestanden voor uw projecten met toegang tot een AI-videogenerator en geavanceerde ontwerptools.
Met 10 gratis credits kun je tot 10 afbeeldingen of 2 muzieknummers of 1 video krijgen.
1 tegoed = 1 afbeelding.
10 credits = 1 video.
4 credits = 1 muzieknummer.
Bovendien krijgt u toegang tot het Creative Flow-platform van Shutterstock, een reeks AI-gestuurde apps om u te helpen bij het aanpassen van beelden.
Begin nu met het maken van goed presterende inhoud met het Flex-abonnement van Shutterstock
Het creëren van hoogwaardige inhoud is de sleutel tot een effectieve SEO-strategie, en als u uw marketingcampagnes naar een hoger niveau wilt tillen, is een flexibel plan uw unieke media-oplossing. Shutterstock is geëvolueerd van een toonaangevende aanbieder van stockfotografie tot een uitgebreid platform voor videomakers. Nu kunt u het in uw voordeel gebruiken en beginnen met het maken van de inhoud die u nodig hebt om uw concurrentie te verslaan. KRIJG 10 GRATIS CREDITS Afbeeldingscredits Uitgelichte afbeelding: van Shutterstock. Gebruikt met toestemming.
Met de verspreiding van sociale media en online beoordelingsplatforms, kan wat mensen online over u zeggen uw persoonlijke merk of kleine onderneming schaden. Dit artikel schetst best practices voor online
Met toegang tot meer gegevens dan ooit tevoren en de technologie om die gegevens te interpreteren voor marketeers die de juiste inhoud willen schrijven om organisch verkeer te stimuleren, weten
Zelfs als je een heel klein bedrijf hebt en niet veel inhoud hebt, is een inhoudsaudit nog steeds nuttig. Dit zal u helpen uw bestaande inhoud te optimaliseren voor maximale