Uit de op interesses gebaseerde advertentie-experimenten van Google blijkt dat de advertentie-uitgaven en de klikfrequenties iets zijn gedaald

De resultaten van het experiment van Google toonden aan dat op interesses gebaseerde doelgroepbeslissingen redelijk goed werkten in vergelijking met cookies van derden.

Resultaten. De resultaten werden vergeleken met behulp van oplossingen voor op interesses gebaseerde doelgroepen (IBA) met privacybeschermende signalen op het Display Netwerk, Google’s uitgaven van display-adverteerders aan IBA als proxy voor de bereikte schaal (wat betekent dat een bepaalde statistiek of waarde wordt gebruikt om de schaal te meten of weer te geven). bereikt in een specifieke context, mate of niveau van impact (in dit geval geeft het aan dat de gepresenteerde statistiek een indirecte maatstaf is van het algehele bereik of succes van het specifieke aspect in kwestie).

  • Uitgaven van adverteerders aan op interesses gebaseerde doelgroepen (IBA’s) daalden met 2-7% in vergelijking met de resultaten van cookies van derden.
  • De conversies per dollar daalden met 1-3%.
  • De doorklikpercentages bleven op 90% van de status quo.
  • Campagnes die geoptimaliseerde targeting of biedstrategieën voor maximale conversie gebruiken, werden minder beïnvloed door het verwijderen van cookies van derden, wat aangeeft dat machine learning een belangrijke rol kan spelen bij het genereren van resultaten.

Een experiment. Google Ads en Display & Video 360 hebben geëxperimenteerd met op interesses gebaseerde doelgroepoplossingen totdat Chrome geen cookies van derden meer gebruikt. De eerste van 2023 In het kwartaal voerden Google Ads-platforms een experiment uit om de effectiviteit van IBA-oplossingen te bepalen op basis van een combinatie van privacybeschermende signalen, waaronder contextuele informatie, first-party identifiers en onderwerp-API’s uit de privacysandbox.

Waarom is dit belangrijk? Google is van mening dat advertentietechnologieplatforms een nieuwe privacystandaard kunnen instellen die voldoet aan de verwachtingen van de consument en tegelijkertijd bedrijven de tools geeft die ze nodig hebben om te groeien en te innoveren. Google zal de komende maanden meer tests blijven uitvoeren en regelmatig feedback geven aan Chrome en de bredere industrie. Als adverteerder is het belangrijk om innovatieve advertentieoplossingen te gebruiken die de privacy van mensen beschermen en de prestaties verbeteren.

Graaf dieper. U kunt de volledige resultaten van het onderzoek van Google hier lezen.

Waarom kan het ons schelen? De verschuiving naar privacybeschermende, op interesses gebaseerde doelgroepoplossingen is de toekomst van digitale reclame. Aangezien cookies van derden niet langer worden gebruikt, zijn innovatieve advertentieoplossingen die de privacy van gebruikers beschermen van cruciaal belang om de advertentieprestaties te behouden, aan de verwachtingen van de consument te voldoen en de groei van het bedrijf te ondersteunen. Door deze nieuwe oplossingen te implementeren, kunnen adverteerders blijvende prestaties op het gebied van targeting en conversieratio’s garanderen, terwijl ze de privacynormen handhaven en voorop blijven lopen in een snel veranderende industriële omgeving. De op interesses gebaseerde advertentie-experimenten van Google laten zien dat de advertentie-uitgaven, de klikfrequenties iets lager zijn, voornamelijk in zoekmachines.

Relevante berichten