Het importeren van offline conversies van Salesforce naar Google Ads instellen.

Het importeren van offline conversies van Salesforce naar Google Ads instellen. post thumbnail image
U bent dus een betaalde zoekadverteerder met een client voor het genereren van leads. U heeft elke maand gerapporteerd over alle leads die via betaald zoeken zijn gegenereerd, maar nu wil uw klant weten wat de kwaliteit is van de leads die uw campagnes genereren. Slok! Als uw klant Salesforce als CRM-systeem (Customer Relationship Management) heeft, kunt u Salesforce rechtstreeks verbinden met Google Ads en deze vraag helpen beantwoorden. Je zal in staat zijn:
  • Kijk welke draden gesloten zijn.
  • Bekijk hoeveel omzet elke lead genereerde.
  • Rapporteer over statistieken zoals gemiddelde bestelwaarde (AOV) / rendement op advertentie-uitgaven (ROAS).
  • Deel al deze gegevens automatisch tussen platforms op een manier die de privacy beschermt.
Het beste gedeelte? U kunt in slechts enkele stappen een offline conversie-importsysteem van Salesforce naar Google Ads opzetten. Voordat je starthier zijn enkele belangrijke kwalificaties.
  • U moet samenwerken met de persoon die het Salesforce-account beheert (dwz de Salesforce Manager/Admin) en de persoon die de website beheert (dwz de webontwikkelaar). Zorg ervoor dat deze mensen op de hoogte zijn van het conversie-importproces en zijn afgestemd op de insteltijd.
  • Dit proces is specifiek voor de relatie tussen Salesforce en Google Ads; als uw klant een ander CRM-systeem gebruikt, zal het proces anders zijn en moet u contact opnemen met de ondersteuning voor verdere stappen. Als uw klant echter meerdere CRM’s gebruikt die naar Salesforce migreren, kan dit proces extra inspanning vergen (zie de belangrijke opmerking in stap 2).
  • Om uw Google Click ID (GCLID) bij te houden, moet u autotagging inschakelen in uw Google Ads-account. GCLID’s verlopen na 90 dagen, dus het is belangrijk ervoor te zorgen dat de click-to-conversion-cyclus van uw klant minder dan 90 dagen duurt.
Voldoe je aan bovenstaande kwalificaties en ben je klaar om aan de slag te gaan? Volg onderstaande stappen.

Stap 1: Stel Salesforce in om de GCLID vast te leggen

Wat maakt het compleet: Salesforce Manager De Salesforce-accountmanager moet een aangepast GCLID-veld maken in de Salesforce-objecten Lead en Opportunity. Zodra de GCLID is vastgelegd, weet Google Ads aan welke klik de lead moet worden toegewezen. Hier is een nuttige bron die u indien nodig kunt delen met uw Salesforce-manager.

Stap 2: Stel uw webformulieren in om de GCLID vast te leggen

Wat maakt het compleet: Webontwikkelaar en Salesforce Manager De webontwikkelaar of Salesforce-manager moet een standaard Web-naar-Lead-formulier genereren. Dit moet alle velden bevatten die u aan uw leads wilt verstrekken en het GCLID-veld van de lead als een verborgen veld. Blijkbaar heeft Google Support er alle vertrouwen in dat uw Salesforce Manager/Web Developer weet hoe dit moet, maar hier is een Help-artikel als dat niet het geval is. De webontwikkelaar moet de GCLID-invoerveld-ID noteren (dit is later belangrijk) en vervolgens deze HTML-code gebruiken voor het nieuwe formulier en de formulieren op de site updaten. Hierdoor kunnen uw webformulieren de GCLID doorgeven aan Salesforce. Als er meerdere CRM’s worden gebruikt: Als leadinformatie via een ander systeem gaat tegen Zodra u Salesforce bereikt, kan dit proces nog steeds werken. Ik slaagde erin om een ​​van mijn klanten te implementeren met twee CRM’s. Het is alleen een kwestie van ervoor zorgen dat de Google-klik-ID wordt vastgelegd en door alle systemen wordt doorgegeven. Neem contact op met het platform van derden voor ondersteuning. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Stap 3: geef die GCLID door

Wat maakt het compleet: U heeft toegang tot de Tag Manager van uw klant. Zo niet, een webontwikkelaar. Deze JavaScript-code legt de Google-klik-ID vast en slaat deze op wanneer een potentiële klant uw webformulier indient. Zorg ervoor dat u deze bijwerkt voordat u de code invoert var gclidFormFields regel om de GCLID-veld-ID op te nemen van het nieuwe veld dat in stap twee is toegevoegd. Zo ziet de tag eruit in Tag Manager. GCLID

Stap 4: Controleer of uw systeem werkt

Wat maakt het compleet: U en uw klant De klant heeft bevestigd dat de GCLID-opnamestappen zijn voltooid. Moet je hun woord geloven en verder gaan? Jammer genoeg niet. Voordat u verder gaat, is het raadzaam om een ​​test uit te voeren om er zeker van te zijn. Ga gewoon naar het webformulier op de site, voeg toe ?gclid=”testen” Plaats een nepformulier aan het einde van de URL en verontschuldig je bij het verkoopteam voor de neplead terwijl je toch bezig bent (optioneel). Uw klant weet dat het correct werkt als hij de “test”-parameter kan identificeren in de Salesforce-lead die hij zojuist heeft ingediend. Wat maakt het compleet: Uw klant Gefeliciteerd, uw GCLID-vastlegsysteem werkt naar behoren! Nu is het tijd om Salesforce en Google Ads te koppelen. Hiervoor heeft uw klant een Salesforce-login nodig. Vraag hen om in te loggen op de gebruikersinterface van Google Ads en ga naar Tools & instellingen > Gekoppelde accounts > Selecteer Salesforce.. Hier voeren ze hun Salesforce-gebruikersnaam en -wachtwoord in om de verbinding te bevestigen.

Stap 6: Conversiestappen instellen

Wat maakt het compleet: U Het is belangrijk om met uw klant af te stemmen welke Salesforce-stadia (dwz leadstatussen en opportunitystadia) moeten worden geïmporteerd en geregistreerd als een conversie in Google Ads. Elk Salesforce-account heeft unieke lead- en opportunityfasen die na het koppelen automatisch verschijnen in de tabel Fase-/conversieacties. Zodra u akkoord bent gegaan met de importstappen, selecteert u Een nieuwe conversiestap maken in de kolom Conversiestap naast die stap. Ik raad aan om Salesforce toe te voegen aan de naamgevingsconventie voor de conversieactie, omdat het gemakkelijk te herkennen is in rapportages. Selecteer vervolgens uw doel- en actieoptimalisatie en zorg ervoor dat het geselecteerde account en de richtlijnen correct zijn. Ik zou aanraden om de optie “Gebruik geschatte opbrengst van mijn Salesforce.com Sales Cloud-account” te gebruiken bij het kiezen van een waarde, omdat hierdoor de geschatte opbrengst van de opportunity rechtstreeks uit Salesforce wordt geïmporteerd, indien beschikbaar. U kunt een standaardbindingswaarde instellen als er geen bestaat.

Stap 7: Importeer nu!

Wat maakt het compleet: Je gloednieuwe geautomatiseerde systeem Stel een importschema in door te navigeren naar Tools & instellingen > Conversies > Salesforce.. Klik op de naam van uw Salesforce-account vervolgens Schema importeren. Ik zou aanraden om dagelijks te importeren, maar dat doe je wel. Uw account importeert nu automatisch conversies uit Salesforce volgens een door u ingesteld schema. Kijk een paar dagen goed tijdens het browsen naar Tools & instellingen > Conversies > Salesforce > Importgeschiedenis. Je zult zoiets zien. Geschiedenis importeren Alles is klaar! U zou GCLID-gegevens dagelijks via Salesforce naar Google Ads moeten zien stromen. Weet je nog hoe ik zei dat het privacyveilig is? Als u naar de gegevensimport kijkt (downloadresultaten in de afbeelding hierboven), ziet u dat er geen persoonlijk identificeerbare informatie (PII) is geïmporteerd. Alleen de GCLID en conversienaam/tijd/waarde. Nu kunt u uw klant helpen om rechtstreeks in de gebruikersinterface van Google Ads de punten te verbinden waartussen betaalde zoekleads daadwerkelijk zijn gesloten en inkomsten hebben gegenereerd voor hun bedrijf. Het bericht How to setup offline conversion import from Salesforce to Google Ads verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten