Google werkt de gestructureerde gegevensdocumentatie voor het product bij

Google heeft de ontwikkelaarsdocumentatie voor Product Structured Data geüpdatet en vereisten toegevoegd waaraan een site moet voldoen om in aanmerking te komen voor een verkopersvermelding voor een productretourbeleid.

Ervaring met verkopersvermeldingen

De update is van toepassing op een reeks gedetailleerde resultaten die exclusief zijn voor verkopers, genaamd de Merchant Listing Experience. Voorbeelden van ervaringen met verkopersvermeldingen:

  • Winkelen kennisvenster
  • Populaire producten

De Google Merchant List Builder-pagina beschrijft het als volgt:
“Verkopersvermeldingen bieden een verbeterde ervaring, inclusief een winkelkennisvenster en populaire producten, evenals een winkelervaring op Google Afbeeldingen en Google Lens.” De gestructureerde gegevens die nodig zijn voor verkoperslijsten en productfragmenten worden beschreven in de productdocumentatie met gestructureerde gegevens.

Gestructureerd gegevenstype van het retourbeleid van de handelaar

Het gestructureerde gegevenstype vertelt zoekmachines dat de gegevens over een specifiek gegevenstype gaan, in dit geval het retourbeleid van een handelaar. Gestructureerde gegevenstypen hebben “eigenschappen” die informatie geven over het gegevenstype. Google heeft ondersteuning toegevoegd voor het gestructureerde gegevenstype Schema.org MerchantReturnPolicy. Het gestructureerde gegevenstype MerchantReturnPolicy heeft eigenschappen zoals retourkosten en het aantal dagen dat het product kan worden geretourneerd.

Twee essentiële kenmerken

Het nieuwe type MerchantReturnPolicy heeft twee vereiste eigenschappen. De vereiste eigenschappen zijn niet optioneel en moeten worden opgegeven in de gestructureerde gegevens om ervoor te zorgen dat ze in aanmerking komen voor gedetailleerde resultaten die specifiek zijn voor MerchantReturnPolicy.
Dit zijn twee essentiële kenmerken van gestructureerde gegevens:

  • toepasselijk Land
  • returnPolicyCategory

De waarde van de eerste eigenschap is de landcode. Google legt de betekenis uit van de tweede, returnPolicyCategory: “MerchantReturnEnumeration

https://schema.org/MerchantReturnEnumeration Type retourbeleid. Gebruik een van de volgende waarden:

  • https://schema.org/MerchantReturnFiniteReturnWindow: Er is een vast aantal dagen om het product te retourneren.
  • https://schema.org/MerchantReturnNotPermitted: Retouren niet toegestaan.
  • https://schema.org/MerchantReturnUnlimitedWindow: de retourtijd van merchandise is onbeperkt.

Als u MerchantReturnFiniteReturnWindow gebruikt, is de eigenschap MerchantReturnDays vereist.

Aanbevolen functies

De aanbevolen eigenschappen zijn optioneel, maar moeten indien van toepassing worden gebruikt om bijbehorende bruikbare resultaten te verkrijgen.
Er zijn vier soorten aanbevolen functies:

  • MerchantReturnDays
  • retourkosten
  • retour methode
  • retourVerzendkostenBedrag

Een alternatief voor gestructureerde gegevens voor rijke resultaten

In het nieuwe gedeelte van Google over het in aanmerking komen voor het retourbeleid voor winkelen wordt uitgelegd dat er een alternatieve manier is om in aanmerking te komen zonder de gerelateerde gestructureerde gegevens te configureren. Ze raden aan om de verzendinstellingen en het retourbeleid te configureren in de Google Merchant Center Help (details over hoe te configureren hier).

Google Documenten beveelt aan:
“Het leveringsbeleid van retailers kan complex worden en vaak veranderen. Als u problemen ondervindt bij het specificeren en bijwerken van verzend- en retourgegevens met behulp van opmaak en u een Google Merchant Center-account heeft, kunt u overwegen het retourbeleid voor uw verzendinstellingen te configureren in de Google Merchant Center Help. Net als bij andere vormen van productstructuurgegevens met betrekking tot verkopersproducten, geeft Google prioriteit aan Google Merchant Center-instellingen wanneer verkopers zowel Merchant Center- als structuurgegevens gebruiken voor het retourbeleid.

Instellingen voor gestructureerde gegevens

Uitgevers die gestructureerde gegevens beheren met behulp van WordPress-plug-ins, moeten opletten voor updates van plug-ins, omdat deze nieuwe instellingen voor deze gestructureerde gegevens kunnen bevatten. De instellingen van de WordPress-plug-in worden waarschijnlijk niet automatisch ingevuld, maar moeten mogelijk worden ingevuld zodra de instellingen beschikbaar zijn om gestructureerde gegevens over de site te verspreiden. Lees de nieuwe documenten van Google over gestructureerde gegevens over het retourbeleid
Uitgelichte afbeelding door Shutterstock/Sasha Turkina

Relevante berichten