Google voegt nieuwe ondersteuning toe voor gestructureerde gegevens over retourbeleid in verkopersvermeldingen

Google heeft specifiek voor verkopersvermeldingen nieuwe informatie over het retourbeleid gedocumenteerd in het Help-gedeelte van Product Structured Data. Deze toevoeging komt op dezelfde dag dat Google verzend- en retourinformatie begon weer te geven in zoekresultaten.

Wat is er nieuw. Google heeft een nieuwe sectie gepubliceerd die terugkeert naar definities van gestructureerde gegevenstypen in het Product Structured Data-document. Dit is voor verkopersvermeldingen, niet voor productfragmenten, en deze nieuwe functietypen zijn van toepassing op de ervaring van verkopersvermeldingen. U kunt de volgende nieuwe eigenschappen gebruiken om informatie over het retourbeleid weer te geven op een verkopersvermelding, inclusief retourkosten en de retourperiode van het product, legt Google uit.

Technische details. Vereiste functies zijn onder meer:

  • toepasselijkCountry: De landcode waarop het retourbeleid van toepassing is, met behulp van de tweeletterige ISO 3166-1 alfa-2 landcode-indeling. U kunt maximaal 25 landen opgeven.
  • returnPolicyCategory: het type retourbeleid.

Aanbevolen functies zijn onder meer:

  • MerchantReturnDays: Het aantal dagen vanaf de bezorgdatum dat het artikel kan worden geretourneerd. Deze eigenschap is alleen vereist als u returnPolicyCategory instelt op MerchantReturnFiniteReturnWindow.
  • retourkosten: het type retourkosten. Deze eigenschap is alleen vereist als er geen kosten zijn verbonden aan het retourneren van het artikel. Als u deze eigenschap gebruikt, moet u de waarde instellen op https://schema.org/FreeReturn (andere soorten retourkosten worden niet ondersteund; als er kosten zijn, gebruikt u de eigenschap returnShippingFeesAmount).
  • returnMethod: Type van de voorgestelde retourmethode. Dit wordt alleen aanbevolen als u returnPolicyCategory instelt op MerchantReturnFiniteReturnWindow of MerchantReturnUnlimitedWindow.
  • returnShippingFeesAmount: De kosten van retourzending. Deze eigenschap is alleen vereist als de retourzending onderhevig is aan verzendkosten. Als de vergoeding null is, gebruikt u de eigenschap returnFees.

Waarom kan het ons schelen? Zoals we gisteren schreven, als u producten verkoopt, kunt u door verzendings- en retourgegevens aan uw fragment toe te voegen, plus productprijs, recensies en andere nuttige resultaten, niet alleen opvallen en uw fragmenten op Google zien, maar ook een impact hebben . klikfrequentie van Google zoeken. Als je een geweldig verzend- en retourbeleid hebt, wil je dat misschien benadrukken met Google Merchant Center en gestructureerde gegevens om te verschijnen in Google Zoeken. Het bericht Google voegt nieuw retourbeleid gestructureerde gegevensondersteuning toe aan verkoperslijst verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten