Google rolt een nieuwe functie voor gedeeltelijke webconversies via meerdere kanalen uit in GA4

Google Ads heeft onlangs een nieuwe functie geïntroduceerd waarmee het platform gedeeltelijke credits voor cross-channel webconversies uit Google Analytics 4-property’s kan importeren.

Hoe het werkt Voorheen werden webconversies geïmporteerd uit Google Analytics 4 met behulp van de laatste-klik-methode voor meerdere kanalen en vervolgens toegeschreven aan Google Ads op basis van het attributiemodel dat was geselecteerd in het Google Ads-account van de gebruiker. Dit betekende dat als de laatste klik niet afkomstig was van een Google-advertentie, de conversie niet in Google Ads zou worden geïmporteerd. Met de nieuwste update importeert Google Ads nu gedeeltelijke credits voor conversies via meerdere kanalen, zelfs als de laatste indirecte klik niet afkomstig was van een Google-advertentie. Als bijvoorbeeld data-driven-attributie is geselecteerd voor een geïmporteerde conversieactie, worden alle fractionele toegeschreven Google Credits die zichtbaar zijn in Google Analytics 4-rapporten, geïmporteerd in Google Ads, ongeacht het laatste contactpunt.

Graaf dieper. Lees hier de aankondiging van Google.

Waarom kan het ons schelen? Dankzij deze upgrade kunnen adverteerders beter geïnformeerde beslissingen nemen bij het optimaliseren van advertentie-uitgaven, wat resulteert in een hogere ROI en betere campagneprestaties. Door rekening te houden met alle contactpunten tijdens het klanttraject, krijgen marketeers een holistisch beeld van hun marketinginspanningen en zorgen ze ervoor dat ze middelen efficiënt toewijzen en uiteindelijk betere resultaten behalen. De post Google rolt nieuwe GA4-functie voor gedeeltelijke, multi-channel webconversies uit verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten