Google Ads-zelfstudie: doelen stellen voor het werven van nieuwe klanten

Google Ads-zelfstudie: doelen stellen voor het werven van nieuwe klanten post thumbnail image
Google heeft onlangs zijn nieuwste type doelen voor adverteerders geïntroduceerd: doelen voor klantenwerving. Een klantacquisitiedoelstelling vindt effectief nieuwe klanten via verschillende soorten Google Ads-campagnes op basis van marketingdoelstellingen. In een recente video-tutorial schetste Google hoe targeting- en retentiemethoden werken.

Hoe een klantacquisitiedoel werkt

Nieuwe klanten worden geïdentificeerd op basis van drie gegevensbronnen:
  • Nalevingslijsten van klanten (gegevens van eerste partij)
  • Google-tag
  • Automatische detectiesignalen
Google ondersteunt twee verschillende manieren om klanten te werven:
  • Een nieuwe vorm van klantwaarde. Bied een hogere prijs aan nieuwe klanten dan aan bestaande klanten. Retail- en online verkoopdoelen worden met deze optie ondersteund.
  • Nieuwe “Client Only”-modus. Aanbieding alleen voor nieuwe klanten. Deze optie ondersteunt doelstellingen voor detailhandel, online verkoop en doelgroepen.
Een klantacquisitiedoel kan worden ingesteld voor nieuwe en bestaande campagnes.

Gericht op nieuwe campagnes met maximale prestaties

Het klantacquisitiedoel voor een nieuwe Maximum Performance-campagne wordt geselecteerd tijdens het maken van de campagne. Selecteer eerst Maximale prestatie als uw campagnetype en geef uw campagne een naam. De tweede stap is het instellen van een bod dat het nieuwe acquisitiedoeltype bevat. Hoe u een doeltype voor klantacquisitie kiest in Google Ads.Afbeelding tegoed: Google, YouTube.com, 2023 in april

Als u de modus Nieuwe klantwaarde gebruikt

Nadat de adverteerder het bovenstaande vakje voor klantenwerving heeft aangevinkt, wordt hij gevraagd een keuze te maken uit bestaande doelgroepsegmenten. Nadat u uw doelgroepen hebt geselecteerd, moet u een klantacquisitiewaarde toewijzen. Er wordt waarde toegekend aan nieuwe klantconversies, waardoor ‘Slim bieden’ wordt geoptimaliseerd voor nieuwe klanten. Het nieuwe klantenwervingsdoel gebruiken in Google Ads.Afbeelding tegoed: Google, YouTube.com, 2023 in april Voor optimale resultaten raadt Google aan de waarde in te stellen op basis van de verwachte organische omzet van een nieuwe klant. Zodra de waarde is ingesteld, gaat u zoals gewoonlijk door met het instellen van de best presterende campagne.

Als u de modus “Alleen nieuwe klant” gebruikt.

Het proces voor het toevoegen van een klantacquisitiedoel is hetzelfde als hiervoor, behalve dat u de volgende optie kiest:
  • “Bied prijs alleen aan nieuwe klanten aan.”
Dit vernauwt uw targeting tot alleen het vinden van nieuwe klanten. Google raadt bestaande klanten aan een aparte campagne te maken om te voorkomen dat ze hun bereik te veel verkleinen. De doel-SIG’s voor de twee campagnes moeten verschillen op basis van gebruikersgedrag en historische prestaties.

Targeting van bestaande campagnes

Het doel om klanten te werven wordt bereikt in de volgende bestaande campagnetypen:
  • Prestaties max
  • Zoekopdracht
  • Video-actie

#1: Configureer een klantacquisitiedoel in conversies

Ga hiervoor naar Tools & Instellingen >> Conversies >> Klantenwerving – Instelling Stel een klantacquisitiedoel in in het gedeelte Conversies van Google Ads.Afbeelding tegoed: screenshot gemaakt door auteur, 2023 in april Het instellen van het doel is hetzelfde als in de vorige instructies:
  1. Selecteer bestaande klantenlijsten
  2. Bepaal de waarde die wordt toegekend aan klantenwerving
Dit wordt nu ingesteld op accountniveau en kan worden toegevoegd aan bestaande campagnes.

2: Configureer het klantacquisitiedoel in de campagne

Selecteer eerst de campagne die het nieuwe doeltype gaat gebruiken. Klik op het tabblad Instellingen in de linkermenubalk. Selecteer vervolgens het vak “Klantenwerving”, waarmee het doelpaneel wordt geopend. Configureer het type klantacquisitiedoel in bestaande campagnes.Afbeelding tegoed: Google, YouTube.com, 2023 in april Selecteer ten slotte het juiste type klantacquisitie voor uw specifieke campagne en klik op Opslaan.

Hoe de prestaties van nieuwe klanten te meten

De rapportage-updates zijn enkele van de meest interessante updates voor het doeltype klantacquisitie. Er is een nieuwe kolom ‘Nieuwe klanten’ beschikbaar in de webinterface van Google Ads. Nieuwe klantkolommen in de Google Ads-interface.Afbeelding tegoed: Google, YouTube.com, 2023 in april De kolom Nieuwe klanten toont het aantal nieuwe klanten dat is verworven door elk campagnetype dat het doel gebruikt. Naast nieuwe rapportageopties helpt het bij het berekenen van belangrijke statistieken, zoals kosten voor klantenwerving.

Samenvatting

Het nieuwste doel van Google om klanten te werven, helpt adverteerders hun marketinggeld strategischer te gebruiken. Door de behoefte aan nieuwe klanten af ​​te wegen tegen belangrijke bedrijfsstatistieken zoals SIG of winstgevendheid, helpt een klantacquisitiedoel u nieuwe klanten aan te trekken terwijl u die doelen bereikt. Bekijk hier de volledige Google Ads-tutorial. Uitgelichte afbeelding: Andrey_Popov/Shutterstock

Relevante berichten