Google verbetert verzend- en retourinformatie in zoekresultaten

Google verbetert verzend- en retourinformatie in zoekresultaten post thumbnail image

Google vergroot de zichtbaarheid van websites van verkopers en verkopers in de zoekresultaten. Om online retailers te helpen deze functie te optimaliseren, verbetert Google het Search Console-winkelrapport en voegt het nieuwe tools voor gestructureerde gegevensbewaking en -herstel toe.

Leveringsinformatie wordt steeds belangrijker voor kopers

Alvorens tot aankoop over te gaan, willen klanten weten wat de totale kosten van het product zijn, inclusief verzendkosten. Verzendkosten, snelheid en retourbeleid beïnvloeden aankoopbeslissingen. Veel klanten verlaten hun winkelwagentje vanwege hoge verzendkosten, trage verzending of onduidelijk retourbeleid. Om deze reden moeten online retailers vooraf verzend- en retourinformatie verstrekken.

Uitbreiding van de weergave van verzend- en retourinformatie in Google Zoeken

Met de update van vandaag worden verzend- en retourgegevens voor in aanmerking komende producten weergegeven op Google Zoeken, eerst in de VS en binnenkort ook in andere landen. Om verzend- en retourgegevens weer te geven in productzoekresultaten, moeten winkeliers informatie toevoegen met behulp van gestructureerde gegevensopmaak, vergelijkbaar met productinformatieopmaak. Als een verkoper productinformatie indient bij Google via Merchant Center, gebruikt Google automatisch de verstrekte verzend- en retourinformatie.

Search Console gebruiken om verzend- en retourgegevens op te halen

Google verbetert presentatie & retourneert informatie in zoekresultatenScreenshot van: developers.google.com, 2023 in april Search Console maakt het gemakkelijker om te identificeren wanneer producten verzend- en retourinformatie missen, of wanneer deze informatie onjuist is toegevoegd. Winkeliers ontvangen waarschuwingen in het Merchant Listings Report en e-mail. mail over dergelijke problemen. Winkeliers worden aangemoedigd om bij vragen of opmerkingen contact op te nemen met Google via de Google Search Central Community of Twitter.

Conclusie

Google’s uitgebreide weergave van verzend- en retourinformatie in zoekresultaten is bedoeld om de online winkelervaring van consumenten en e-commerce te verbeteren. het succes van handelsondernemingen. Door nauwkeurigere informatie te verstrekken, kunnen detailhandelaren het aantal verlaten winkelwagentjes verminderen en de verkoop verhogen. Updates voor Search Console-rapporten en -tools helpen retailers ervoor te zorgen dat hun verzend- en retourinformatie nauwkeurig en volledig is.
Bron: Google

Uitgelichte afbeelding: screenshot van developers.google.com, 2023 in april

Relevante berichten