Betaalde zoekadvertenties in 2022 weer gestegen – maar niet zoveel als in 2021. Er werd in totaal 84,4 miljard gegenereerd uit de zoekopdracht. 209,7 miljard dollar Vandaag. Net als in voorgaande jaren merkte de IAB op dat de groei van de zoekinkomsten niet zo sterk was als die van andere formaten, met een verlies van 1,2 procentpunt van het totale inkomstenaandeel. Dat komt omdat de inkomsten uit display met 12%, digitale video met 19,3% en digitale audio met 20,9% stegen in vergelijking met vorig jaar.
Waarom kan het ons schelen? Zoals we wisten, was 2022 een uitdagend jaar vanwege een onzekere economie, geopolitieke onrust, uitdagingen op het gebied van regelgeving, metingen en vele andere factoren. Hoewel de groei van de digitale advertentie-inkomsten vertraagde, stegen de inkomsten op jaarbasis.
Betaald zoeken blijft koning. Betaald zoeken is in 2022 nog steeds het leidende format. met 40,2% van alle digitale advertentie-inkomsten. Echter, volgens de IAB:
- “Innovaties in AI-applicaties zoals ChatGPT veranderen ook de bruikbaarheid van zoeken, en Microsoft/Bing en Alphabet/Google investeren aanzienlijke middelen op dit gebied.
Populairste advertentie-indeling per aandeel / Inkomstenrapport internetadvertenties: alle 202 jaar2
Betaald sociale plateaus. Volgens het IAB na 2021 herstel social media is in zeker 10 jaar gegroeid. in 2022 de inkomsten uit sociale platforms bedroegen 59,7 miljard. USD vergeleken met USD 57,7 miljard USD in 2021 Apple’s App Tracking Transparency (ATT) -functie werd genoemd als een van de belangrijkste redenen voor de vastgelopen groei.
De staat van digitale reclame. Noem het veerkrachtig. Een opmerking uit het IAB-rapport:
- Totale digitale advertentie-inkomsten in de VS in 2022 met 20,4 miljard gestegen
- De hoogste groei was in het eerste kwartaal (21,1%), gevolgd door het tweede kwartaal (11,8%).
- Advertentie-inkomsten in 2022 voor het eerst in de eerste helft van het jaar boven de 100 miljard.
2023 perspectief. De IAB gebruikt het woord “veelbelovend” terwijl het belangrijke woord “als” wordt toegevoegd: “Industry Outlook 2023 zal veelbelovend zijn als het voldoet aan de veranderende privacyregelgeving en zich aanpast aan groeiende gebruikspatronen en verwachtingen van gebruikers, zoals door advertenties ondersteunde streaming. en retailmedia. Deze factoren, gecombineerd met economische onzekerheid, onderstrepen het belang van het vinden van alternatieve, effectieve manieren om doelgroepen te bereiken en te meten met minder identificatiegegevens.
Bericht. U kunt het volledige rapport hier bekijken (let op: het rapport is gratis, maar u moet inloggen of een account aanmaken om het te downloaden).
Graaf dieper:
- in 2021 De inkomsten uit zoekadvertenties in de VS stegen met 33% tot 78 miljard dollar
- Inkomsten uit online advertenties in 2019 was bijna 125 miljard USD, maar de groei vertraagt
- IAB: 2018 De zoekuitgaven in de VS stegen met 19%, maar de uitgaven voor digitale advertenties daalden opnieuw
- IAB: Zoeken, grootste categorie digitale advertentie-uitgaven, 2017 verdiende 40,6 miljard Amerikaanse Dollar
- IAB: 2016 betaald zoeken was goed voor 48 procent van alle digitale uitgaven
- IAB: Betaald zoeken op desktop en mobiel rijdt ongeveer de helft in 2015 van digitale advertentie-inkomsten
Inkomsten uit zoekadvertenties in de VS in 2022 bereikte een record van 84,4 miljard USD verscheen als eerste op Search Engine Land.