Een Google Ads-script dat GPT gebruikt om RSA te schrijven

Een Google Ads-script dat GPT gebruikt om RSA te schrijven post thumbnail image
Effectief PPC-campagnebeheer vereist het gebruik van de juiste combinatie van tools. Google Ads-scripts zijn al lang een van mijn favorieten omdat ze volledig aanpasbaar zijn, behoorlijk geschikt zijn en gratis kunnen worden toegevoegd aan elk Google Ads-account. Maar er is een nieuwe jongen in de buurt, GPT. Kunnen we generatieve AI combineren met Google Ads-scripts? Dat was de vraag die ik wilde beantwoorden en het resultaat is mijn eerste Google Ads-script met GPT. Het identificeert mogelijkheden voor responsieve zoekadvertenties (RSA) en gebruikt GPT om aanvullende creatieve middelen te genereren om van de gelegenheid gebruik te maken. U kunt de scriptcode aan het einde van dit artikel pakken en testen op uw account.

Waarom u maximale RSA-bronnen zou moeten gebruiken

Interactieve zoekadvertenties (RSA) zijn een soort Google Ads-advertentie-indeling waarmee adverteerders meerdere koppen en beschrijvingen voor één advertentie kunnen maken. Google gebruikt vervolgens machine learning om verschillende combinaties van titels en beschrijvingen te testen om te bepalen welke het beste werken voor verschillende zoekopdrachten en gebruikerscontexten. Dit helpt de relevantie en prestaties van advertenties te verbeteren en stelt adverteerders in staat een breder publiek te bereiken. We ontdekten dat RSA het aantal vertoningen van uitgebreide tekstadvertenties verviervoudigde en dat advertenties met meer kopvarianten meer vertoningen per advertentie ontvingen dan advertenties met minder variaties. RSA-impressies Google staat adverteerders toe om voor elke RSA 15 kopversies en vier beschrijvingsversies in te dienen. Hoewel dit niet betekent dat 43.000 variaties van uw items evenveel vertoningen zullen ontvangen, is het altijd een goed idee om het maximale aantal items op te geven dat op een apparaat is toegestaan, zodat de algoritmen advertenties kunnen weergeven aan elke geïnteresseerde gebruiker. Maar laten we eerlijk zijn, het kan vervelend zijn om 15 geweldige koppen en vier lange beschrijvingen te schrijven voor elke advertentiegroep in uw account. Het is dan ook geen verrassing dat veel adverteerders hiaten in hun RSA hebben. PPC-beheertools maken het gemakkelijk om dit probleem te vinden en op te lossen. Er zijn echter ook manieren om dit op grote schaal te doen zonder te betalen voor extra software. Google Ads-scripts zijn een van de beste gratis tools voor het uitvoeren van bulkadvertentieaccounts. Vorig jaar schreef ik een script met Matt Umbro, een lange tijd PPC-leider en oprichter van #ppcchat op Twitter, om een ​​lijst met RSA-advertenties met ontbrekende bronnen te maken. Maar dat was voordat ChatGPT het publiek bewust maakte van generatieve AI. Dus besloot ik te kijken of ik scripts en de GPT API kon combineren om mijn advertentieaccount te verbeteren.

Een script gebruiken

Het script maakt een spreadsheet met één RSA per rij en kolom voor elke kop- en beschrijvingsresource. Optmyzr Google Ads - RSA-script - Screenshot van de spreadsheet Wanneer RSA niet het maximale aantal variaties gebruikt dat door Google is toegestaan, roept het de GPT API aan om aanvullende advertentietekstvarianten aan te bieden. Deze door AI gegenereerde suggesties worden vervolgens in een spreadsheet geplaatst om massaal terug naar Google te worden geüpload om eenvoudig de ontbrekende bronnen aan te maken. Om gemakkelijker te kunnen zien wat GPT heeft gegenereerd, worden deze cellen automatisch groen gekleurd. Optmyzr Google Ads - GPT gegenereerde RSA-bronnen Om dit script uit te voeren, moet u de API-sleutel van de OpenAI-website halen en de sleutel toevoegen aan het script op regel 39 waar staat: var OPEN_AI_API_KEY = ”; // Download uw API-sleutel op https://platform.openai.com/account/api-keys U kunt het script in de voorbeeldmodus uitvoeren en de logboeken bekijken om de nieuwe spreadsheet-URL te krijgen. Het script herzien Elke keer dat het script wordt uitgevoerd, gebruikt het de OpenAI API. Het kost geld, dus niet nodig voeg dit script toe aan het automatische rooster.

Download het script

Download hier een kopie van de code: Als Google Ads Scripts nieuw voor u is, kunt u de instructies hier volgen om het voor de eerste keer in te stellen.

Beperkingen van GPT voor Google Ads

Hoewel GPT geweldig is in schrijven, is het geweldig in computers. Ik vroeg hem waarom, en dit is wat hij uitlegde: “Als een AI-taalmodel is GPT (Generative Pre-Tained Transformer) niet inherent slecht in wiskunde. Het is echter mogelijk dat het niet zo goed presteert als gespecialiseerde wiskundige modellen, omdat het niet specifiek is opgeleid om wiskundige taken uit te voeren. GPT is in de eerste plaats ontworpen voor natuurlijke taalverwerking, waarbij het gaat om het begrijpen en genereren van menselijke spraak. Hoewel hij basis wiskundige bewerkingen kan uitvoeren, kan zij moeite hebben met het uitvoeren van complexere berekeningen. Voor ons PPC-gebruik moet u de lengte van uw voorgestelde items nogmaals controleren om er zeker van te zijn dat ze voldoen aan de tekenlimieten van Google. Toen ik GPT vroeg om het aantal tekens toe te voegen aan elke voorgestelde koptekst, kun je zien dat het meestal dichtbij is, maar verkeerd gespeld: Aantal GPT-tekens De ervaring heeft me geleerd dat GPT meestal de prompt volgt bij het voltooien van een taak. Dit betekent dat de kans groter is dat u koppen van de juiste lengte schrijft wanneer u werkt met een lijst met bestaande koppen, zoals de lijst die u momenteel in uw account heeft. Het script werkt dus het beste voor het voltooien van RSA’s die slechts een paar elementen missen, niet de meeste of alle elementen. Zoals je kunt zien in de vorige schermafbeelding, bevat het soms ook genummerde lijsten met aanbiedingen, wat geen geweldige advertenties zijn wanneer elke kop begint met de cijfers “1”, “2)”, enzovoort. voorkomen dat GPT automatisch advertenties genereert, omdat ik aarzel om sommige Google-aanbiedingen te laten automatiseren. Toen ik per ongeluk automatische dubbele zoekwoordaanbevelingen inschakelde, werd mijn merkzoekwoord Optmyzr uit mijn account verwijderd. Beschouw het werk van GPT als een aanbod om het genereren van nieuwe advertentie-opties te versnellen.

Een combinatie van Google Ads en generatieve AI

GPT is een van de meest opwindende nieuwe technologieën sinds de uitvinding van internet. Het is verbazingwekkend hoe goed hij de vragen begrijpt en hoe zelfverzekerd (hoewel niet altijd nauwkeurig) zijn antwoorden zijn. Ik ben verheugd dat ik weer een fantastische tool in mijn PPC-toolbox heb om mijn advertenties beter te laten presteren dan de concurrentie. Ik hoop dat dit script u een voorproefje geeft van wat er mogelijk is wanneer u Google Ads combineert met generatieve AI zoals GPT. Het bericht Google Ads-script dat GPT gebruikt om RSA te schrijven verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten

De nieuwe advertentieoplossing van Microsoft richt zich op kopers per categorie en gebruikt trefwoorden als ‘versterkers’De nieuwe advertentieoplossing van Microsoft richt zich op kopers per categorie en gebruikt trefwoorden als ‘versterkers’

Microsoft heeft zojuist een anti-targeting-oplossing aangekondigd die merken helpt trefwoorden te gebruiken zonder de beperkingen van traditionele trefwoordtargeting. Deze aanpak is gericht op het maximaliseren van het bereik en de