De integratie van Microsoft met Roku onthult een grotere betrokkenheid bij CTV en zoeken

in 2022 December. Microsoft heeft een samenwerking met Roku aangekondigd en heeft nu een analyse onthuld van de voordelen van connected televisie (CTV) en zoekadvertenties die de campagneprestaties zullen verbeteren. Het onderzoek, dat donderdag is gepubliceerd, heeft tot doel marketeers te helpen begrijpen hoe tv-uitzendingen, native-advertenties en zoekadvertenties samenwerken om de effectiviteit van het hele kanaal te vergroten. Het bereiken van volledige kanaalmeting is complexer en uitdagender gezien het heterogene media-inkooplandschap. Hoewel tv-uitzendingen over het algemeen worden beschouwd als een stimulans voor de bekendheid, kunnen ze ook aankopen stimuleren. Zoekadvertenties staan ​​erom bekend betrokkenheid te stimuleren en down-channel-activiteit te promoten, maar ze kunnen ook de bekendheid vergroten. Dankzij de alliantie van Microsoft en Roku kunnen beide een groot publiek bereiken. Microsoft-platforms kunnen meer dan 1 miljard gebruikers bereiken, terwijl Roku meer dan 200 miljoen actieve streamers heeft.

Hoe het werkt Adverteerders voeren uitgezonden tv-advertenties uit op Roku, evenals native ads en zoekadvertenties op Microsoft. Geanonimiseerde en gecodeerde Roku-advertentievertoningsgegevens worden van LiveRamp naar Microsoft verzonden. Microsoft onderzoekt advertentieactiviteit gerelateerd aan Roku’s vertoningen voor en nadat Roku’s advertenties zijn weergegeven. Daarna ontvangen adverteerders een rapport met cross-channel prestatiestatistieken en doelgroepinzichten. Met deze informatie kunnen adverteerders hun strategieën voor meerdere kanalen optimaliseren.

Gebruik gevallen. Hier zijn enkele voorbeelden van hoe adverteerders de inzichten op hun werk kunnen toepassen. Deze scenario’s zijn relevant voor verschillende sectoren, waaronder technologie, reizen en detailhandel. In de whitepaper Reimagining Cross-Channel Measurement leert u: • De dagen en tijden waarop de Roku TV-streamingadvertenties van hun reismerk het meest waarschijnlijk klanten bereiken die naar hun product zoeken of op een Microsoft Audience-advertentie klikken. • Zoektermen die door hun particuliere klanten worden gebruikt nadat ze Roku TV-streamingadvertenties en Microsoft-doelgroepadvertenties hebben gekregen. • Stijging van het aantal zoekopdrachten en klikken door Microsoft Audience-advertentiecampagnes naast een Roku TV-uitzendingscampagne uit te voeren. • Ideale frequentie voor streaming-advertenties van Roku TV, zodat klanten online met hun technologiemerk kunnen communiceren wanneer ze op Bing zoeken of door resultaten klikken. • Gemiddelde tijd vanaf de eerste blootstelling aan Roku TV-streamingadvertenties tot de eerste zoekopdracht naar een merk of product, met vermelding van campagne-uitvoering en biedstrategieën voor zoekwoorden. • De impact van hun streaming-advertentiecampagne Roku TV op klanten die zoeken naar hun sneakermerk en het gemiddelde aantal verschillende termen of woordgroepen waarnaar deze klanten zoeken.

Download de whitepaper. U kunt het Microsoft-document hier downloaden en bekijken.

Waarom kan het ons schelen? Cross-channel adverteren met Microsoft en Roku stelt adverteerders in staat doelgroepen nauwkeuriger te targeten en inzicht te krijgen in hun voorkeuren en gedrag op verschillende platforms. Hierdoor kunnen adverteerders relevantere en gepersonaliseerde advertenties leveren, waardoor de betrokkenheid en conversies toenemen. De post Microsoft-integratie met Roku onthult een grotere betrokkenheid bij STV en zoeken verscheen voor het eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten