SEO is het meest onderschatte marketingkanaal. In vergelijking met PPC- of tv-advertenties krijgt het een klein budget. En dan moet ze vechten om haar bestaan te rechtvaardigen. Niet meer. In dit artikel leer je zeven bewezen manieren om de waarde van SEO uit te leggen.
Waarom de meeste SEO-rapporten moeten worden gedeconstrueerd
Zoekmarketeers met onvoldoende middelen bewijzen zichzelf zelden een plezier. Ze rapporteren met gegevens die context missen. Velen lezen meer als jaarrekeningen, met overal cijfers, pijlen omhoog en omlaag. Deze rapporten houden echter geen rekening met bedrijfsgerelateerde statistieken. Het verkeer kan bijvoorbeeld afnemen. Vanwege de verandering in de SERP-structuur kan dit echter iedereen in de branche schaden. Of als u een seizoensbedrijf bent? Uw rapport toont een afwijzing die niet uw schuld was. Simpel gezegd, SEO geeft klanten te veel gegevens die ze niet waarderen of begrijpen. Het is tijd om dat model te veranderen en belanghebbenden te voorzien van gegevens die ze begrijpen en waar ze om geven.
Wees voorzichtig met verkoopgegevens
Het is gebruikelijk dat SEO-professionals beginnen met het claimen van verschillende inkomstenresultaten. Het heeft de neiging om bedrijfsbranding, product, sociale media, PPC, e-mailmarketing te negeren. post en elke andere vorm van marketing. In werkelijkheid is prospectie en klantenwerving een lastige zaak. Mijn ouders zijn in de 70 en hebben net voor het eerst bij Amazon gekocht. Had een cadeaubon nodig. Eerlijk gezegd, als de SEO van Amazon de aankoop van mijn moeder in hun analyse wil opnemen, win dan. Maar dat is een leugen. Cadeaubonnen stimuleerden navigatiezoekopdrachten en maakten aankopen zonder risico mogelijk. CSO’s hebben de neiging om met andere kanalen te vechten om het budget en wij claimen eventuele overwinningen. Maar hoewel inkomen iets is dat u kunt laten zien, is het niet uw standaardwaarde. Mensen kopen om verschillende redenen. Ze dumpen ook de kinderwagens voor vele anderen. Toon dus conversiegegevens in uw rapporten, maar zorg ervoor dat de klant duidelijk begrijpt dat dit websiteprestaties zijn, geen SEO-prestaties. Er zijn veel factoren die de verkoop beïnvloeden, en het gaat zelden alleen om websiteverkeer. Dit leidt tot statistieken die de waarde van SEO laten zien.
1. Vergelijking van het verkeer van de naaste concurrent
Zoeken is een marketingkanaal, een ruimte die wordt ingenomen door andere merken. Benchmarking zal uw grootste wapen zijn om de waarde van SEO te bewijzen. Door te laten zien hoe de concurrentie van uw klant het doet in de zoekresultaten, kunt u de waarde van SEO aantonen door hen te targeten en te overtreffen. De vergelijking kan heel divers zijn. Maak als eerste evaluatie echter een grafiek die het websiteverkeer van uw klant naast dat van de concurrent laat zien. Degene waar ze het meest mee concurreren. Gebruik naar mijn mening een eenvoudig staafdiagram. Er gaat niets boven een doel om naar toe te werken. Terwijl je ze doorloopt, verander je de concurrent. Dit zal de klant helpen zich te concentreren op kortetermijnwinsten.
2. Zoekinteressesectie
Een deel van de zoekopdracht is de Les Binet-metriek, en IPA wordt voorgesteld als een kosteneffectieve manier om merkprestaties te meten. Het is ook een vrij eenvoudige statistiek om erachter te komen. Met Google Trends kunt u de interesse van uw merk en uw concurrenten meten en uw zoekinteresseaandeel berekenen.
Dit is niet perfect voor SEO omdat het zoeken als een kanaal laat zien. Dit betekent dat al uw marketing bijdraagt aan dit aantal, maar het is een goede maatstaf om:
Laat zien hoe uw marketing uw bedrijf beïnvloedt.
Wees gewaarschuwd, vooral wanneer de zoektocht naar interesse is afgenomen. Deze gegevens kunnen zes maanden geleden een verandering in zakelijk succes melden en u de tijd geven om actie te ondernemen.
3. Onderdeel van het zoekbereik
Het gedeelte Zoekinteresse vertelt u hoe geïnteresseerd mensen zijn in uw merk (vergeleken met uw concurrenten), maar wat als u een klein merk bent? Hoe zit het met het zoekverkeer? Gelukkig is er wat zoekvolume om te helpen. Tools zoals Semrush en Ahrefs maken het nu gemakkelijk te zien. Sluit u aan bij een van hen, maak een lijst van uw organische concurrentie en vergelijk hoe uw organisch zoekaandeel eruitziet. Hoewel ik geen enkele SEO’s ken die tests op dit gebied uitvoeren, denk ik (op basis van mijn ervaring) dat het zoekvolume een vergelijkbaar pad volgt als de zoekinteresse. Als u merkt dat de informatie, het merk, de intentie van de koper of het niet-merkzoekverkeer afneemt, is dit waarschijnlijk een teken dat u marketingactie moet ondernemen.
4. Merkzoekverkeer
Voor elk bedrijf krijgt u twee soorten verkeer: merkverkeer en niet-merkverkeer. Hoewel de toename van het merkverkeer waarschijnlijk niet van u afhangt. Afhankelijk van uw bedrijf kan het vastleggen ervan deel uitmaken van de rol van SEO. Er zijn natuurlijk veel manieren om dit te doen en dat valt buiten het bestek van dit artikel. Door zoveel mogelijk merkverkeer vast te leggen, sta je voor kopers. Merkzoekverkeer is een geweldige statistiek om uw belangrijkste belanghebbenden te laten zien. Het kan ook worden gebruikt om andere marketingkanalen te informeren en marketingactiviteiten te helpen plannen. Dit is een van de redenen waarom uw SEO-team elke marketingbijeenkomst moet bijwonen. Ze hebben gegevens die iedereen helpen. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);
5. Informatief, “rommelig midden” zoeken
Google heeft in het verleden het rommelige midden van zoeken bedekt. Dit is een voorbeeld van hoe mensen zoekmachines gebruiken om aankopen te doen en beslissingen te nemen. Om hun onderzoek te parafraseren: mensen onderzoeken een onderwerp, onderzoeken het en evalueren vervolgens hun beslissingen. Dit betekent dat het gunstig is voor uw bedrijf om te verschijnen tijdens het onderzoekstraject van de klant. Het is dus een waardevolle SEO-tactiek om aanwezig te zijn bij het klantonderzoek en belangrijke vragen te beantwoorden. En eentje die je kunt bewijzen door middel van analyse.
U kunt een aangepaste reguliere expressie gebruiken om deze statistieken te genereren of een tool zoals SEOTesting om de gegevens te verkrijgen.
Nu wil je je klanten geen spreadsheet geven (tenzij ze er een willen), maar een simpele screenshot van de Search Console-gegevens is voldoende. U kunt ook spreadsheetrapporten gebruiken om een beter uitziende grafiek te maken.
6. Verhoogde fysieke beschikbaarheid
Fysieke beschikbaarheid betekent dat de klant gemakkelijk en gemakkelijk bij uw merk kan kopen. En ja, het zijn de voorwaarden van uw koper die u hoogstwaarschijnlijk ertoe zullen brengen om te bieden en veel geld te betalen met PPC. Zij zijn degenen die u kunt volgen en uw klanten kunt laten zien dat u ze waardeert. Nadat u uw ranking heeft geëvalueerd, kunt u gaan experimenteren met het verlagen van uw PPC-kosten om uw CPL te verlagen. Ik adviseer mijn klant om PPC-zoekwoorden te hebben en organische rankings bij te houden. Presenteer dit op een maandelijkse grafiek om de klant uw natuurlijke rankings voor deze termen te laten zien.
7. Nieuwe bezoekers aantrekken
Misschien wel de meest controversiële maar waardevolle statistiek die over het hoofd wordt gezien, is de werving van nieuwe bezoekers.
Nieuwe bezoekers zijn de levensader van elke website, dus het is belangrijk om te laten zien waar dat verkeer vandaan kwam. Waarom? Omdat het laat zien dat uw bedrijf wordt voorgesteld aan nieuwe prospects en dat u het merk dus laat groeien.
Omslagrapporten: je nieuwe beste vriend
Alleen omdat Google analytische gegevens levert, wil nog niet zeggen dat u ze allemaal in uw SEO-rapporten moet gebruiken. Voor de meesten zien gegevens eruit als een reeks cijfers die klanten in de war brengen. Jouw expertise ligt in het interpreteren van die gegevens op een betekenisvolle manier voor klanten. Natuurlijk, geef ze de cijfers, maar ik adviseer klanten om ze een omslagrapport te geven. Een eenvoudig rapport van één pagina dat benadrukt wat ik hierboven heb getoond (of welke statistieken u maar wilt). Dit verkort niet alleen uw rapportagetijd, maar benadrukt ook uw expertise in het selecteren van relevante informatie. Wij zijn SEO-specialisten. We moeten ervoor zorgen dat deze ervaring elk onderdeel van SEO raakt, inclusief rapportage. Door data in context te plaatsen, vergroot je de gepercipieerde waarde. Of, om het anders te zeggen, als uw rapportagegesprekken niet interessant zijn voor klanten, zoek dan een manier om de gegevens veel relevanter te maken en ze zullen dat wel zijn. Het bericht 7 bewezen methoden om de waarde van SEO uit te leggen verscheen eerst op Search Engine Land.
Google heeft enkele nieuwe manieren aangekondigd om kunstmatige intelligentie (AI) te gebruiken om de zoekfunctionaliteit te verbeteren. AI speelt sinds het begin een cruciale rol in de zoektechnologie van Google,
Twitter introduceert een nieuwe reeks advertenties, zoekwoordadvertenties genaamd, waarmee gebruikers gesponsorde tweets in zoekresultaten kunnen promoten. Adverteerders kunnen nu betalen om hun tweets bovenaan de zoekresultaten te laten verschijnen voor
Het is een van de meest populaire marketing- en verkoopkanalen, maar e-mail mail is niet zo gemakkelijk te gebruiken als het lijkt. Om e-mail te converteren e-mails, er is meer