Microsoft Ads introduceert PLA-extensies

PLA Extensions is de eerste volledig geïntegreerde retailmedia-oplossing van Microsoft, waarmee merken zowel on- als off-site productadvertenties kunnen aanbieden met een enkel budget en automatisch kunnen optimaliseren voor de beste balans tussen prestaties en bereik.

Hoe het werkt In het verleden werden merken beperkt door beperkingen in het advertentieaanbod op de site (het adverteren van producten op de website van de detailhandelaar), zodat merken nu in staat zullen zijn om een ​​veel groter publiek off-site te bereiken. Door kopers zeer relevante productadvertenties te laten zien en ze terug te leiden naar de website van de detailhandelaar om een ​​aankoop te doen, kunnen merken hun media-investeringen in de detailhandel op een meer uniforme manier benaderen.

On-site en off-site advertenties. Met PLA-extensies kunnen merken de on-site en off-site impact van hun advertenties meten en een completer beeld krijgen van het traject van de koper. Met de PLA-extensie hebben merken toegang tot meer off-site advertentie-aanbiedingen, en kunnen ze gebruikmaken van first-party gegevens van detailhandelaren en Microsoft-doelgroepinformatie om waardevolle klanten te targeten via externe kanalen, waaronder nieuwe klanten. Wanneer merken ervoor kiezen om de PLA-extensie te gebruiken als een on-site campagne onderbesteding heeft, breidt deze functie hun advertenties met productvermeldingen automatisch uit naar externe productplaatsingen mogelijk gemaakt door het Microsoft Search Network en Microsoft Audience Network, waardoor de prestaties en het bereik voor beide on-site worden geoptimaliseerd en buiten het terrein. advertentie plaatsingen.

Functionaliteit uitgelegd. Laten we bijvoorbeeld zeggen dat John de shopper op zoek is naar nieuwe schoenen op de website van een favoriete winkelier. Hij ziet een advertentie voor een bepaald merk schoenen, maar raakt afgeleid voordat hij ze aan zijn winkelwagentje toevoegt en verlaat de site zonder een aankoop te doen. Later op de avond ziet hij de advertentie op Bing opnieuw, klikt erop en wordt naar de productpagina op de website van de detailhandelaar geleid, waar hij de aankoop voltooit. Ondertussen ziet een andere klant, Sandra, die het merk niet kent, een advertentie op DuckDuckGo en klikt erop om te winkelen. Dankzij de PLA-extensie bereikte het merk potentiële kopers zowel op als buiten de website van de retailer met een enkele PLA-campagne. Een PLA-extensie vergroot de merkbekendheid en drijft potentiële klanten terug naar de bestemmingspagina van het product, waardoor uw doelgroep wordt vergroot en de kans op een verkoop groter wordt.

Probeer het. Merken die momenteel werken met een of meer retailers die worden aangedreven door Microsoft PromoteIQ en die willen profiteren van deze nieuwe functie, moeten contact opnemen met hun PromoteIQ-accountvertegenwoordigers en hun retailers informeren.

Graaf dieper. Lees hier de aankondiging van Microsoft.

Waarom kan het ons schelen? Met de PLA-extensie kunnen adverteerders hun bereik vergroten door zowel on- als off-site productadvertenties weer te geven met één enkel budget. Met deze aanpak kunnen merken zich op een groter aantal potentiële klanten richten en meer verkeer naar hun productpagina’s leiden. Het bericht Microsoft Ads introduceert PLA-extensies verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten