Google heeft Google in 2023 uitgebracht. in april beoordelingen updaten vandaag 2023 12 april om 12.00 uur EST (9.00 uur PDT). Deze update is sterk afhankelijk van ervaringssignalen. Google anno 2023 in april De productrecensie-update gaat vergezeld van nieuwe Google Search Center-documentatie die een link biedt naar de inhoud die kan worden doorzocht door het algoritme van het beoordelingssysteem van Google. Aangezien Google dit algoritme zijn eigen beoordelingssysteem noemt, kan het nuttig zijn om deze update te beschouwen als een update van één van de vele algoritmen die gezamenlijk bekend staan als het Google-algoritme.
Feedback-update: focus op de ervaring
De gloednieuwe beoordelingsdocumentatie van Google is sterk afhankelijk van EEAT, dat Google het Double-E-EA-T Content Quality Paradigm noemt, dat Google officieel lanceerde in 2022. December. Double-E-EA-T is een nieuw niveau van inhoudskwaliteit dat EAT (Expertise, Authority, Credibility) vervangt. De extra E die bij EAT hoort, staat voor Experience. Dit is een bewijs van ervaring waar het beoordelingssysteem van Google naar kan zoeken. Er zijn anekdotische rapporten geweest dat het toevoegen van zinnen als “mijn ervaring” of “mijn praktische analyse” aan recensies websites met productrecensies een boost heeft gegeven in de SERP-ranglijst (pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines). Of die rapporten nu kloppen of toevallig zijn, de nieuwe documenten maken duidelijk dat de lat voor het aantonen van expertise veel hoger ligt dan alleen woorden op een pagina. Nieuwe Google-documenten moedigen uitgevers aan om bewijs van ervaring te tonen.
Ervaringssignalen van productrecensies
De nieuwe documenten bevatten de volgende ervaringscijfers:
- Visueel bewijs
- Geluid
- Verwijzingen naar bewijs van ervaring
- Kwantitatieve metingen
Deze ervaringssignalen zijn het bewijs dat het product is gehanteerd, getest, gebruikt en gemeten.
Visueel bewijs
Dit betekent natuurlijk dat u foto’s maakt van wat er wordt bekeken, originele foto’s, geen stockfoto’s.
Kwantitatieve metingen
Kwantitatief verwijst naar metingen van kwantiteit. Het is altijd een goed idee om productprestaties te meten.
Audio- en video-ervaring
Google heeft geen voorbeelden gegeven van hoe de audio- of video-ervaring eruit zou kunnen zien, maar het is gemakkelijk te raden wanneer dit gepast is. Dit is mogelijk niet van toepassing op alle beoordelingen, maar kan van toepassing zijn op sommige waar de visuele en audio-ervaring belangrijk is, zoals laten zien hoe stil of lawaaierig een product kan zijn.
Talen die worden beïnvloed door het productbeoordelingssysteem
in 2023 in april De update van het beoordelingssysteem is van invloed op de volgende talen:
- Nederlands
- Engels
- Frans
- Duitse taal
- Indonesisch
- Italiaans
- Pools
- Portugees
- Russisch
- Spaans
- Vietnamees
Google-productbeoordelingssysteem
De nieuwe update legt de lat hoger voor productrecensies. Het is mogelijk dat beoordelingen van lage kwaliteit toch kunnen worden beoordeeld als er geen beoordelingen van hogere kwaliteit zijn. Dit betekent echter niet dat het beoordelingssysteem niet werkt, het kan een weerspiegeling zijn van de kwaliteit van productbeoordelingen. Als u ziet dat uw concurrenten rangschikken op basis van valse ervaringssignalen, zoals het gebruik van ervaringsgerelateerde uitdrukkingen, kan het nuttig zijn om een stap verder te gaan en echt bewijs van uw ervaring te leveren, zoals originele foto’s en kwantitatieve metingen (indien van toepassing).
Lees de documentatie voor het nieuwe beoordelingssysteem van Google
De zoekmachine van Google en uw website
Uitgelichte afbeelding van Shutterstock/Andrei Korzhyts