Twitter: Blauwe abonnees zien nu “ongeveer” 50% minder advertenties

Twitter komt nu zijn belofte na om minder advertenties te tonen aan Twitter Blue-abonnees. Het bedrijf heeft details aan zijn helpcentrum toegevoegd over hoe “halve advertenties” zullen werken.

Waarom kan het ons schelen? Als u op Twitter adverteert of overweegt dit te doen, kan deze wijziging een kleine invloed hebben op het advertentiebereik. “Minor” omdat het totale aantal Twitter Blue-abonnees minder dan 1% van het totale gebruikersbestand bedraagt.

Wat veranderde. Twitter voegde deze informatie toe: “Zie ongeveer 50% minder advertenties in de tijdlijnen “Jij” en “Volgen”. Terwijl je scrolt, zie je ongeveer twee keer zoveel organische of niet-gepromote Tweets tussen gepromote Tweets of advertenties. Soms zijn er meer of minder niet-gepromote Tweets tussen de Gesponsorde Tweets.
– Twitter Blue Helpcentrum-document

Het is duidelijk dat “halve advertenties” niet echt “halve advertenties” zijn op Twitter. En dat zal ook ongeveer 50% korting en beperkt tot “Jij” en “Volgende” kanalen.

Waar “Halve advertenties” niet van toepassing is. Twitter vermeldde specifiek dat het niet van toepassing zal zijn op deze gebieden, maar merkte op dat het niet beperkt is tot:

  • Advertenties in profielen.
  • Advertenties in Tweet-antwoorden.
  • Gesponsorde evenementen in Bladeren.
  • Aangemoedigde trends.
  • Gepromoveerde accounts volgen.

Twitter Blue Aantal abonnees bijgewerkt. Op basis van deze analyse, op 2 april Blue heeft 498.117 volgers op Twitter. De post Twitter: Blue-abonnees zien nu “ongeveer” 50% minder advertenties die voor het eerst in zoekmachineland verschijnen.

Relevante berichten