Waarom de SEO-resultaten van volgend jaar afhangen van uw SEO-inspanningen dit jaar

Waarom de SEO-resultaten van volgend jaar afhangen van uw SEO-inspanningen dit jaar post thumbnail image
Stop met lezen. Nu. Google Analytics openen. Klik Gedragsorteer dan op Meest populaire inhouden voeg een toe Secundaire dimensie vanwege google / organisch. Wat zie je nu? Als u net als de meeste websites bent, zijn uw meest bezochte pagina’s vaak ook minstens 12 maanden oud. Dit betekent drie dingen:
  • Verkeer is een achterblijvende indicator, een bijproduct van eerdere productie.
  • Je resultaten na zes maanden zijn afhankelijk van wat je eind vorig jaar hebt gedaan.
  • Dat je resultaten volgend jaar alleen afhangen van je inzet dit jaar.
En dat betekent dat de mensen die doorgaan, business as usual — ondanks dat de wereld om hen heen schijnbaar uit elkaar lijkt te vallen — in de toekomst als eersten zullen profiteren. Terwijl iedereen? Rondrennen als kippen zonder kop? Om de drie maanden strategieën of richtingen afhakken en veranderen? Blut, werkloos, failliet of opgegeten door hun naaste concurrenten. Daarom.

Hoe rankings werken in de echte wereld voor 99% van de sites

Ik heb het geluk gehad om op zeer grote sites te werken. Het is mooi. Alles is altijd naar boven en naar rechts. Je drukt vandaag op publiceren, morgen op de top drie, ziet eruit als een genie, schrijft mooie casestudy’s of twee goedkope LinkedIn-berichten, spreekt op een aantal conferenties en verzilvert je cheques. Het is heel erg leuk. Ik raad het ten sterkste aan. Helaas werkt het niet voor alle anderen buiten de 1 procent van het web. Tenzij je een grote site bent zoals 85-90 DR+, zal het maanden (zo niet jaren) duren om ergens goed voor te scoren. Dit betekent dat het publiceren van nieuwe content vandaag niet direct van “unindexed” naar de top 3 gaat. Vaker zijn er verschillende opties hieronder.
  • Dag 0 = niet geïndexeerd. Droevige emoticon.
  • Dag 14: pagina 4
  • Dag 30: pagina 3
  • Dag 45: Keer terug naar pagina 4
  • Dag 60: pagina 3 opnieuw
  • Dag 90: Bovenaan pagina 3
  • Dag 120: Bodem 2
  • Dag 180: Top of Page 3 redux
  • Dag 210: Keer terug naar de onderkant van pagina 2
  • Dag 240: Hallo! 1 onderaan de pagina
  • Dag 270: Wauw! Weer bovenaan pagina 2
  • Dag 300: Ja, positie 7!
  • Dag 330: Bijna hier! Scrollen tussen positie 4 en 6
  • Dag 360: Eindelijk! Positie 3!
Geloof je me niet? Open uw favoriete SEO-tool en vind een ranking-tijdlijn voor een van de toppagina’s op uw site. Voor de meesten lijkt er 6-12+ maanden onzekerheid te zijn voordat inhoud de top drie is voor iets belangrijks. Redenen zijn meestal:
  • Geen vertrouwen of autoriteit.
  • Er is een gebrek aan relevante autoriteiten (een opkomend tij tilt alle boten op… of het ontbreken daarvan).
  • Gebrek aan backlinks van hoge kwaliteit (ja, ze leveren nog steeds de meeste resultaten op in competitieve ruimtes).
  • Gebrek aan voldoende merkloze inhoud (zodat nieuwe mensen u kunnen vinden of om u geven).
  • Toenemende niveaus van directe en indirecte concurrentie (bijvoorbeeld uitgevers die affiliate reviews doen en hoger scoren dan SaaS-bedrijven in hun branche).
  • Plus.
Het punt van dit alles? SEO is een investering met een bepaalde terugverdientijd, meestal 12 tot 18 tot 24+ maanden in de toekomst. Het is een van de beste kanalen met de hoogste ROI en de laagste kosten voor klantenwerving voor de meeste bedrijven ter wereld. Maar – dit is niet iets van de ene op de andere dag. Het is als een investering in een flatgebouw in vergelijking met een eenvoudige kortetermijnverhuur (Airbnb):
  • Wil je volgende maand een paar duizend? Natuurlijk kan Airbnb helpen.
  • Wilt u honderden miljoenen (of meer) in het komende decennium? Grote appartementsgebouwen zijn waar het om gaat … maar het gaat tien jaar duren!
Dus hoe beoordeel je het? Hoe heb je het bewezen? En hoe rechtvaardig je het tegenover bazen, klanten of echtgenoten die hun geld ergens anders willen opbergen? Laten we het uitleggen aan de hand van een eenvoudig model.

Stap 1: schat de volumebereiken voor uw zoekwoordgroep

Zoek naar een lijst met relevante trefwoorden in uw ruimte. Laten we zeggen dat je begint met een gemakkelijke tot gemiddelde moeilijkheidsgraad. Denk er nu niet aan. Verlaag vervolgens het volume en het stroompotentieel in twee afzonderlijke kolommen, zoals deze: Laten we doorgaan tot we een mooi rond getal krijgen dat gemakkelijk te delen is. Ik kies “30” omdat dat betekent dat we het gemakkelijk als “10” artikelen per maand kunnen tellen. Deze groep van 30 mensen zal dus een kwart van de nieuwe content uitmaken. Nogmaals, ik wil ook enkele schattingen zien van het volume en het verkeerspotentieel. En ervan uitgaande dat ze niet te veel overlappen, kunnen we real-time totalen krijgen van potentieel volume of verkeer voor al die zoekwoorden. Schattingen van het zoekwoordvolume - Tabel 1 Ja, we zijn momenteel veel aan het vereenvoudigen. Idealiter is het thematisch gerelateerd, zodat we gedefinieerde kolommen, groepen, hubs, spaken kunnen maken, hoe domme marketeers tegenwoordig ook noemen. En hopelijk bouwt u uw interne links op de juiste manier om deze dichte inhoudsnetwerken die u gaat bouwen te ondersteunen En een distributieplan hebben om sociale betrokkenheid en backlinkverkeer zoals Capistrano Salmon te garanderen. Maar nogmaals, dit is ter illustratie. Dus laten we verder gaan.

Stap 2: Definieer de “invoer” van het model, hoeveel inhoud u van plan bent te publiceren

Niet iedereen zou tonnen inhoud moeten maken. Dit is niet wat ik aanbeveel. De meeste relatief nieuwe of kleine sites hebben echter het probleem dat ze niet genoeg merkloze inhoud van hoge kwaliteit hebben. Het simpelweg verhogen van uw contentproductie in het komende jaar zal wonderen doen voor de zichtbaarheid, herkenning en het vermogen van uw merk om een ​​publiek aan te trekken of leads naar uw verkooptrechter te leiden. Het lost niet al je problemen op. Maar het zal een aantal behoorlijk grote vragen oplossen. (Zie, vaag.) Laten we zeggen dat u een artikel van 2000 woorden maakt voor elk zoekwoord dat u zojuist hebt geïdentificeerd. Dat is ongeveer 10 per maand of 120 voor het volgende jaar. Definieer modelinvoer Het is niet triviaal, maar ook niet al te moeilijk. (Eén goede schrijver zou ongeveer 2-4 artikelen per week moeten kunnen schrijven, parttime of fulltime. Wat als ze dat niet kunnen? Het zijn geen goede schrijvers.) Krijg de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen . ingeschakeld. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Stap 3. Voorspel het potentiële verkeer van de eerste drie maanden van gebruik

Ha! Een grapje. De eerste zes maanden is er geen verkeer. Tenzij…
  • Je bent al een grote site.
  • Eerst optimaliseert en publiceert u uw bestaande inhoud opnieuw.
  • Naast het plaatsen van inhoud, genereer je heel veel advertentieverkeer of linkbuilding.
  • Je doet iets semi-schaduwrijks (PBN, een verlopen domein maken, enz.).
  • U richt zich op onderwerpen met een extreem lage complexiteit die nog steeds niet zullen worden geconverteerd.
Laten we zeggen dat we in de eerste drie maanden 30 artikelen publiceren. Als je helemaal opnieuw begint, pas dan op voor de onvermijdelijke vertragingen, wegversperringen en sleur. Op dit moment moet u de nuances van de operatie uitzoeken, een solide basis voor de lange termijn creëren en u niet al te veel zorgen maken over publiceren publiceren publiceren. Voorspel potentieel verkeer Nu voor het leuke gedeelte. We zullen de komende 12+ maanden extrapoleren om u te laten zien (zo niet de cijfers) hoe complexe SEO-voordelen zich aandienen. pas daarna 12+ maanden.

Stap 4: Voorspelling voor de komende 12 maanden en blijf verdubbelen zonder de strategie te veranderen of de voortgang te stoppen

Keer terug naar de tijdlijn met opsommingstekens hierboven. Meestal gebeurt er niets voor gloednieuwe inhoud in de eerste 3-6 maanden. Sommige staan ​​op pagina 2 of een paar op pagina 1. Maar waarschijnlijk niets in de top vijf posities waar ~80%+ van het verkeer afkomstig is van elk zoekwoord. Maar als je 6-12+ maanden in de toekomst blijft publiceren, gebeuren er twee dingen:
  • Het totale potentiële volume en verkeerspotentieel groeit evenredig met de aanzienlijke toename van het aantal nieuwe onderwerpen dat u bereikt.
  • Op de lange termijn (dwz 12+ niet <6) zou uw gemiddelde inhoudspositie ook moeten stijgen - ervan uitgaande dat u daadwerkelijk goede inhoud plaatst en de basis goed hebt (dwz branding, sitehiërarchie, interne links, relevante autoriteit, sociale distributie, kwaliteitslinks, enz.).
Laten we dit nu eens visualiseren en laten zien hoe (a) uw potentiële maandelijkse volume en verkeer in principe elk kwartaal verdubbelt, terwijl tegelijkertijd (b) uw gemiddelde inhoudspositie van meer dan 5 naar 4 of misschien zelfs 3 gaat. : 12 maanden prognose Waarom is dit tweede punt belangrijk? Omdat uw verkeer niet alleen met 10% groeit als u van >5 naar <5 gaat, verhoogt elke kleine toename in positie op dat moment exponentieel uw SERP PR - en dus uw verkeer. (We gebruiken positie-PR-schattingen van Advanced WebRank voor SEO-trucs.) Nogmaals, we maken op dit moment veel dingen te simpel. Maar de onderliggende principes zijn legitiem.
  • Het plaatsen van meer goede en relevante inhoud zal het totale potentiële verkeer of verkeer dat u in de toekomst zult ontvangen aanzienlijk verhogen
  • Het plaatsen van meer goede, relevante inhoud zal de gemiddelde SERP PR die u ziet op alle ranglijsten verhogen (relevante autoriteit, domeinrang, enz.).
Wat betekent het allemaal? Dit betekent dat al die achterblijvende statistieken zoals verkeer, leads en verkopen pas zichtbaar worden als er minstens een jaar hard gewerkt is. En ik weet dit omdat ik het heb gedaan en het keer op keer heb gezien: Statistieken over organische zoekprestaties

Stap 5: Bepaal de ROI door deze te vergelijken met de investeringskosten en andere alternatieven

Tot slot, hoe rechtvaardigen we een groter SEO- en contentbudget, zelfs als we vandaag niets te tonen hebben? Meerdere manieren:
  • Maak een model van een jaar en langer en gebruik het als benchmark – niet de eerste zes maanden wanneer u weinig (of geen) verkeer ziet.
  • Vergelijk het verkeer dat u in de toekomst zou kunnen krijgen met bestaande alternatieven, zoals hetzelfde verkeer of dezelfde leadgeneratie die Google Ads zou kosten minus de kosten van organische services (meestal mensen of kleine kosten).
  • Vergelijk de potentiële inkomsten uit verkeer of leads die u zou kunnen genereren met uw huidige close rates vermenigvuldigd met ARPU/LTV (of vergelijkbaar, afhankelijk van uw bedrijfsmodel).
ROI berekenen Is het raketwetenschap? Niet precies. Is het 100% nauwkeurig tot op enkele cijfers? Geen kans. Maar is het logisch, praktisch en doelgericht nauwkeurig? Zeker weten.

Conclusie

Mensen zien ‘marketing’ vaak als een investering of een uitgave. Die laatste groep kunnen we niet helpen. Ze zullen het nooit leren – totdat het te laat is. (Zoals vorig jaar toen ze vandaag in marketingbudgetten snijden om “geld te besparen” en vervolgens geen nieuwe leads, klanten of klanten hebben om ze te betalen.) De eerste? Er is nog een kans. In een recessie of moeilijke economie kunt en moet u op bepaalde gebieden bezuinigen. Maar groei zou daar nooit, nooit, nooit een van moeten zijn. Vooral SEO. Omdat de resultaten die u vandaag ziet, afkomstig zijn van de afgelopen jaren van SEO. Weliswaar in 2024, 2025 en 2026 resultaten van uw inspanningen vandaag. Laat de productie de komende maanden dalen, en je maakt het alleen maar waarschijnlijker dat deze deprimerende lijsten met ontslagen volgend jaar zullen blijven groeien naarmate het aantal doden toeneemt. Het bericht Waarom de SEO-resultaten van volgend jaar afhangen van uw SEO-inspanningen dit jaar verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten