Een blogpost van Microsoft die makers van inhoud probeerde te overtuigen dat het doel van de nieuwe Bing is om “meer verkeer en inkomsten naar uitgevers te halen”, ging verloren in het non-verhaal over het toevoegen van advertenties door Bing aan Chat (er waren al advertenties). “Het internet wordt aangedreven door een belangrijk ecosysteem dat begint bij uitgevers die geweldige inhoud maken die het verkeer en de interesse van mensen in die inhoud stimuleert, en uiteindelijk adverteerders die mensen willen bereiken in een hoogwaardige, gerichte omgeving.”
– Yusuf Mehdi, vice-president, modern leven, zoeken en apparaten, Microsoft Corporation, “Meer verkeer en waarde voor uitgevers met de nieuwe Bing”
Mehdi ging in op de bezorgdheid van de community van makers van inhoud dat zoekmachines die resultaten weergeven die zijn verzameld door generatieve AI (ook bekend als “Conversation” en “Answers” in Bing) het ecosysteem zouden verstoren. Afdingen (aanbieders van inhoud die inhoud maken in ruil voor zoekmachines die verkeer genereren waarmee geld wordt verdiend) zullen zeer gunstig zijn voor zoekmachines. Mehdi erkent dat de bezorgdheid wijdverbreid is bij het schrijven van dit bericht. Waarom zou Microsoft contentmakers anders verzekeren dat het beter zal gaan in een door AI aangestuurde wereld van zoekresultaten? Microsoft weet dat makers van inhoud – uitgevers, contentmarketeers, merken en SEO’s – zich zorgen maken over minder verkeer en inkomsten.
De doelstellingen van Microsoft zijn lovenswaardig
Microsoft heeft de beste bedoelingen voor al zijn kiesdistricten. Zoekers eerst. “De nieuwe Bing helpt mensen beter aan hun zoekbehoeften te voldoen met nieuwe functies zoals chatten, antwoorden en het maken van inhoud”, schreef Mehdi. De visie van Microsoft is “niet alleen op zoek naar een tweede webpiloot.” “Mensen vinden het waardevol om zoeken, chatten, antwoorden en creëren allemaal in één ervaring te hebben”, schreef Mehdi. Het is moeilijk te argumenteren om gebruikers op de eerste plaats te zetten, maar dat betekent niet dat de resultaten die op deze manier worden gegenereerd, de makers van inhoud niet schaden. Tegen de uitgevers zei Mehdi dat Microsoft ernaar streeft:
Genereer meer verkeer naar uitgevers. Meet het succes deels af aan de hoeveelheid verkeer die wordt verzonden vanuit de nieuwe Bing/Edge.
Verhoog de inkomsten van uitgevers. Genereer meer verkeer naar uitgevers met nieuwe functies zoals chatten en antwoorden, en pionier op het gebied van adverteren op deze nieuwe media met directe inkomstendeling.
Verkeer/inkomsten voor iedereen, meer voor Microsoft Start-deelnemers
Microsoft zegt dat de voordelen van het toevoegen van een chatinterface aan de zoekfunctie alle uitgevers ten goede zullen komen. Leden van het Start-programma ontvangen echter de meeste van deze beloningen. Voor alle uitgevers zullen extra chat-gegenereerde betrokkenheid en citaten in chatresultaten het verkeer vergroten en kansen creëren voor uitgevers om geld te verdienen met dat verkeer. Microsoft heeft een toename van het verkeer met ongeveer 15% gezien sinds de nieuwe lancering van Bing. De dienst heeft dagelijks ongeveer 100 miljoen gebruikers en 100 miljoen gesprekken, aldus het bedrijf. Ongeveer een derde van deze gebruikers is nieuw bij Bing; Microsoft concludeert dat deze nieuwe gebruikers uitgevers de kans geven om meer verkeer te genereren en meer advertenties te verkopen. Start, ook gelanceerd in 2021. September. beta, is de Microsoft-versie van Google News of Apple News. Het is een gepersonaliseerd nieuwsportaal, beschikbaar als website of mobiele app, waar u handmatig interesses en inhoud van Start-uitgevers kunt toevoegen of verwijderen. Onder de beginnende uitgevers bevinden zich zowel grote hits (zoals The Wall Street Journal, The New York Times, Fox News en USA Today) als minder bekende publicaties zoals Past Factory, The Stock Dork en Neon Moon. Microsoft onderzoekt het plaatsen van advertenties in chats en het delen van advertentie-inkomsten met Start-partners wiens inhoud heeft bijgedragen aan de chatreactie. Tactieken voor het genereren van verkeer voor Start-leden zijn onder meer:
“Extended Hover Feature” waarbij de muisaanwijzer op de link van een uitgever meer links voor die uitgever weergeeft, waardoor de betrokkenheid van gebruikers wordt vergroot en meer verkeer naar de website van de uitgever wordt geleid.
Naast het chatantwoord staat een “complexe koptekst” om u te helpen meer met Microsoft Start-inhoud om te gaan. Gebruikers die zich bezighouden met Start-inhoud zullen de katalysator zijn voor het delen van advertentie-inkomsten met partners.
Start deelname is “beperkt”
Aan de slag “deelname is momenteel beperkt terwijl deze app in bèta is”, schreef Mehdi. Het is al 18 maanden in bèta. Uitgevers/bloggers kunnen zich aanmelden als ze aan de volgende criteria voldoen:
Ze bevinden zich in de VS, Duitsland, Spanje, Frankrijk of Italië.
Post vaak en heb een “actieve inhoudssite”.
Bloggers/makers van niet-nieuwsinhoud moeten gewoonlijk vijf of meer artikelen per maand schrijven.
Nieuwsuitgevers moeten minimaal 10 artikelen per dag produceren, inclusief live/breaking news.
Iedereen moet WordPress, Substack of Medium gebruiken, of een website hebben die een RSS-feed genereert.
Geen fictie toegestaan.
Wat betreft toeslagen? Microsoft zegt dat Start “miljoenen” dagelijkse gebruikers heeft, waardoor het goed is voor branding. U kunt ook advertentie-inkomsten verdienen met uw inhoud en tips van lezers. Dit is het bericht dat we ontvingen na het voltooien van de “Get Started”-applicatie.
Betaalde uitgevers: de Facebook-ervaring
Facebook2019-2022 betaalde nieuwsuitgevers. Het bedrijf wees meer dan 100 miljoen toe aan uitgevers. USD, inclusief “meer dan 15 miljoen USD Washington Post, iets meer dan 20 miljoen. Street Journal”, staat er in 2022. in juni In het WSJ-artikel. in 2022 Juli. Meta is gestopt met het betalen van Amerikaanse uitgevers na het besluit om het belang van nieuws op de nieuwsfeeds van leden te verminderen.
Waarom kan het ons schelen?
Microsoft heeft stoutmoedig zijn ambitie aangekondigd om de omzet van zijn advertentieactiviteiten te verdubbelen tot $ 20 miljard. USD in de komende jaren. Het is duidelijk dat het bedrijf gokt dat generatieve AI een rol zal spelen in zijn opkomst. Microsoft weet ook dat het het niet alleen kan en probeert uitgevers ervan te overtuigen dat zijn visie van een win-win-ecosysteem voor publiceren werkelijkheid zal worden. Wie zal in dit vroege stadium zeggen dat het hersenvertrouwen in Redmond verkeerd is? Het is duidelijk dat makers van content die honger hebben naar verkeer voorlopig moeten meegaan. Er is geen alternatief. (Hoewel het verdubbelen van branding en bezuinigen op niet-gemedieerde kanalen zoals e-mail een slimme investering is.) Het is fijn om te zien dat Microsoft erkent dat uitgevers moeten worden gecompenseerd voor het voeden van de nieuwe Bing, maar we streven naar een grotere transparantie van het Start-programma. We begrijpen dat het beheren van Start een enorme taak is, zelfs voor een Microsoft-resourcebedrijf. De minimale inzet van Microsoft zou moeten zijn om Start-deelnemers er meer over te vertellen. Hier zijn enkele voorbeelden:
Hoeveel aanvragen worden er maandelijks goedgekeurd?
Hoeveel deelnemers aan het programma verwacht u eind dit jaar? 2024?
Bent u toegewijd aan het publiceren van een programmaplan dat deelnemers en toekomstige deelnemers informeert over plannen en voortgang, zoals hoeveel verkeer u naar ledensites genereert?
Ten slotte zou het nalatig zijn om het stilzwijgen van Google over zijn visie voor de toekomst van makers van inhoud niet te noemen. Beschouw het als gedaan. Het bericht De visie van Microsoft voor een bloeiend inhoudecosysteem in een AI-genererende wereld verscheen eerst op Search Engine Land.
Sinds het begin van ChatGPT is er een debat gaande over het “eerlijke” gebruik van inhoud van openbare websites voor AI-training en of dit plagiaat is. Na 23 maart OpenAI
Google heeft de 2022 aangekondigd advertentieveiligheidsrapport waarin de maatregelen worden benadrukt die Google heeft genomen om misbruik te voorkomen, terwijl uitgevers en bedrijven van elke omvang het platform kunnen blijven
Google anno 2023 in april De recensie-update is uitgebracht in 2023. op 25 april, dus het leek een behoorlijk belangrijke update voor veel van de getroffen uitgevers. Eventuele anekdotische fluctuaties