YouTube introduceert Live Reacties om de community tijdens livestreams te laten groeien en voegt functies toe die het beheer van livestreams verbeteren. Daarnaast breidt YouTube het bereik van opnames op Android-tablets uit en geeft het inzicht in de content die kijkers op andere kanalen bekijken. Lees hier meer over de nieuwste YouTube-updates voor makers van inhoud.
Reacties in livestreams
Na succesvol te hebben geëxperimenteerd met getimede reacties met lange video’s, brengt YouTube reacties op livestreams. YouTube heeft ontdekt dat door kijkers te laten reageren en anderen te zien reageren op bepaalde momenten, de community wordt bevorderd. Kijkers die een YouTube-stream op een iOS-apparaat bekijken, kunnen nu in realtime reageren met een verscheidenheid aan reacties om uit te kiezen. Terwijl de makers en kijkers de reacties zien, blijven de gebruikers erachter anoniem. Kanalen die live streamen, hebben standaard reacties ingeschakeld, maar ontwikkelaars kunnen deze functie uitschakelen in de controlekamer voor livestreams.
Nieuwe functies om livestreams beter te beheren
Twee nieuwe functies helpen ontwikkelaars livestreams efficiënter te beheren. Eerst, advertentie automatisering, stelt YouTube in staat om de beste tijd te bepalen om interstitial-advertenties in te voegen tijdens een stream. Deze functie is optioneel en ontwikkelaars kunnen ervoor kiezen om handmatig interstitials in te voegen. Het tweede kenmerk is direct bedieningspaneeldie voorziet verkeersstatistieken En advertentiemogelijkheden in een kleinere tentoonstellingsruimte. Ontwikkelaars hebben toegang tot dit paneel in de Live Control Room door op de pop-up te klikken en een permanente URL te plakken om het Live Control Panel te verbinden met een externe encoder zoals OBS.
Verhoogde interesse van het publiek met de kaart met de beste formaten
Om videomakers te helpen weloverwogen beslissingen te nemen over de indelingen die ze publiceren of waarmee ze experimenteren, test YouTube een nieuwe kaart die de populairste indelingen laat zien die op andere kanalen zijn bekeken. De kaart bevat gegevens over de soorten video’s die kijkers elders hebben bekeken, uitgesplitst naar video’s, korte films en livestreams. Voorheen leverde YouTube Analytics videomakers geen statistieken over de kijkactiviteit van hun publiek op andere kanalen.
Berichten zichtbaar op Android-tablets
Videomakers kunnen nu video’s maken op tablets en YouTube experimenteert met het zichtbaar maken van video’s op Android-tablets. Het is de bedoeling dat de functie in de komende maanden ook wordt uitgerold naar iPad-tablets, op basis van de grote vraag van ontwikkelaars en kijkers.
samengevat
Deze updates bieden nieuwe manieren om je publiek erbij te betrekken, inzicht te krijgen in hun voorkeuren en je live streaming-ervaring te vereenvoudigen. Op de hoogte blijven van deze veranderingen en je contentstrategieën aanpassen, is van cruciaal belang voor je voortdurende groei en succes op YouTube.
Uitgelichte afbeelding: Md. Latif Mamun/Shutterstock.
Bron: YouTube