LinkedIn introduceert nieuwe functies om het platform persoonlijker te maken en gebruikers te helpen verbonden te blijven met hun community’s. Voor het eerst voegt LinkedIn aanbevolen berichten toe aan de feeds van gebruikers, wat betekent dat u inhoud kunt zien van mensen met wie u niet verbonden bent. Aan de andere kant kan uw inhoud worden blootgesteld aan mensen buiten uw netwerk, wat uw verbindingen kan versterken. Naast aanbevolen berichten werkt LinkedIn de hoofdfeed bij om aangepaste inhoud te bieden en de zoekfunctie te verbeteren met extra filters. Lees hier meer over LinkedIn-verbeteringen.
We presenteren voorgestelde berichten voor gerelateerde gesprekken
Aangezien de betrokkenheid bij LinkedIn-berichten het afgelopen jaar is verdubbeld, test het platform een nieuwe functie genaamd “Suggested Posts”. Deze functie brengt de meest populaire gesprekken en onderwerpen in uw branche naar boven, waardoor het gemakkelijker wordt om inhoud te ontdekken en te gebruiken die relevant is voor uw professionele interesses. LinkedIn zegt in een verklaring: “In onze uitgelichte berichten proberen we erachter te komen wat er populair is onder professionals in jouw vakgebied en brengen we je geweldige gesprekken over onderwerpen die voor jou belangrijk kunnen zijn.”
Personaliseer je feed met relevante content
LinkedIn verandert zijn feed om meer relevante inhoud aan gebruikers te tonen. Als iemand die je kent een bericht leuk vindt of erop reageert en het je kan helpen iets nieuws te leren, verschijnt het in je feed. Je ziet ook meer berichten van je vrienden en mensen die je volgt. Zo mis je geen belangrijke updates of kansen om verbinding te maken.
Breidt zoekmogelijkheden uit voor diepere ontdekking
De zoekfunctie van LinkedIn is nu robuuster, zodat u waardevolle inhoud van vertrouwde bronnen kunt vinden over onderwerpen die u belangrijk vindt. U kunt de nieuwe zoekbalkfilters van LinkedIn gebruiken om nieuwsbrieven, groepen, evenementen, cursussen en trending nieuws te ontdekken. LinkedIn zal ook relevante onderwerpen voorstellen wanneer mensen zoeken om gebruikers te helpen up-to-date te blijven. In een blogpost geeft LinkedIn een voorbeeld van wat je met de nieuwe zoekfunctie kunt doen: “Stel dat je veel hebt gehoord over ChatGPT en dat bredere gesprek wilt aangaan. U kunt zoeken naar ChatGPT om te beginnen met leren. Vervolgens kunt u, na het lezen van de laatste informatie over een onderwerp, Gebeurtenissen filteren om betere manieren te vinden om in contact te komen met anderen die ook geïnteresseerd zijn in ChatGPT.
Verbeterde aanpassing
LinkedIn wil je meer posts en onderwerpen laten zien die relevant zijn voor je carrière. Om er zeker van te zijn dat u de juiste inhoud ziet, kan LinkedIn u een enquêtevraag stellen over of de post nuttig was. U kunt feedback geven en LinkedIn gebruikt de feedback om uw feed te verbeteren. Er is nu ook een “X”-knop om berichten te verwijderen die je niet wilt zien.
samengevat
Verbeteringen aan de LinkedIn-feed, zoekfunctionaliteit en de introductie van uitgelichte berichten en tools voor gebruikersfeedback kunnen helpen om meer relevante inhoud te ontdekken en zinvolle connecties te bevorderen.
Bron: LinkedIn Uitgelichte afbeelding: Robert Way/Shutterstock