5 fouten in mobiele B2B-reclame en hoe u deze kunt oplossen

5 fouten in mobiele B2B-reclame en hoe u deze kunt oplossen post thumbnail image

Volgens Insider Intelligence zal meer dan de helft van de B2B-advertenties dit jaar voor het eerst op mobiele apparaten worden geplaatst. Het is tijd om de hardnekkige fouten aan te pakken die B2B-adverteerders blijven maken met mobiele advertenties, vooral als het gaat om kieskeurig zijn en klanten volledig inzicht geven. Ja, B2B-marketeers moeten eerst een idee krijgen van de desktopervaring, want daar vinden nog steeds de meeste kwaliteitsconversies plaats. Als je echter nalaat meer dan de helft van je mogelijkheden om gebruikers aan te trekken te optimaliseren, heeft dit invloed op je kanaal. Gebruikersstroom en UX op mobiel is anders dan desktop. Lay-out, grootte, focus, doel en gebruiksgemak zijn fundamenteel anders op mobiele apparaten. Maar B2B-marketeers vergeten dit vaak bij het creëren van verkeer voor mobiele apparaten. Laten we ingaan op de specifieke fouten die ik zie en hoe marketeers hun denken opnieuw moeten kalibreren.

Fout 1: de intentie van de mobiele gebruiker negeren

B2B-doelgroepen zijn toegankelijker en betrokkener op mobiele apparaten, maar het is nog steeds belangrijk om intentie en aandacht te meten en daar rekening mee te houden in UX. Gebruikers nemen waarschijnlijk geen grote zakelijke beslissingen op hun telefoon, maar staan ​​misschien open voor goede, snelle berichten die inzicht geven in hun uitdagingen. Maar al te vaak herhalen veel marketeers wat ze op de desktop doen. Overweeg mobiel om alles te informeren, van content en kanaalselectie tot calls-to-action. Als u bijvoorbeeld een handtekening, lange inhoud op een mobiele telefoon verzendt, kunt u ‘later lezen’ of ‘e-mail verzenden’ proberen. e-mail” of promoot een kortere blogpost die de gebruiker verleidt om het volledige bestand te downloaden. In plaats van “bestel een demo” die een kalenderfunctie zou kunnen openen die mobiele gebruikers nog niet kunnen gebruiken, kunt u proberen “vraag een demo aan” omdat uw bedrijfsontwikkelingsteam actie moet ondernemen.

Fout #2: Geen mobielspecifieke advertentie oppikken

In dit geval omvat de advertentie alles, van de lay-out van de bestemmingspagina tot het advertentieformaat tot de video. Ten eerste kunnen marketeers de pagina-afmetingen niet zomaar opnieuw kalibreren om op een mobiel scherm te passen zonder eerst te evalueren wat gebruikers boven de zichtbare limiet zien.

  • Is dit de meest impactvolle boodschap die je kunt overbrengen?
  • Biedt het gebruikers een duidelijke oproep tot actie of een weg vooruit?

Je hebt veel minder ruimte om mee te werken op een mobiel apparaat, dus richt je meer op het effectief gebruiken ervan. De grootte van advertenties staat nog in de kinderschoenen en er is ruimte voor verbetering. Vooral in sociale advertenties houden marketeers vaak vast aan vierkanten/rechthoeken en negeren ze grotere mobiele formaten. Sommige grote merken gebruiken een vierkante of rechthoekige advertentie voor mobiele gesponsorde content van LinkedIn in plaats van verticaal te gaan en meer aandacht te trekken, aangezien de onderstaande advertentie perfect werkt.

Een voorbeeld van een verticale advertentie

Als het op video aankomt, is een kortere aandachtsspanne van belang. De eerste drie seconden van een video zijn cruciaal om het punt op mobiel over te brengen. Video-inhoud kan nog steeds moeilijk te maken zijn, dus B2B-merken kunnen een of twee lange stukken hebben. Dat is prima, maar de kunst zal worden bewerkt. Gebruik een tekstoverlay, voeg uw merklogo toe aan de voorkant en raak het doel in een mum van tijd. Beschouw het platform door de lens van doel en grootte. Als u door gebruikers gegenereerde inhoud promoot, zou dat dan beter zijn op YouTube, LinkedIn of #tiktokforbusiness? Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Fout #3: U kijkt naar de verkeerde gegevens

De meeste marketeers hebben stappen ondernomen om conversies per apparaat te segmenteren en de uitgaven op de juiste manier toe te wijzen. Maar te veel mensen moeten de volgende stap nog zetten: het monitoren van CRM-gegevens om de conversiekwaliteit per apparaat te meten. Op zeldzame uitzonderingen na zijn mobiele conversies over het algemeen hoger dan desktopconversies. Marketeers moeten echter in staat zijn om de waarheid en omvang van de conversiewaarde te meten en dienovereenkomstig te bieden. Als u mobiele campagnes aan het verfijnen bent voor top-of-the-funnel-conversies, integreer dan CRM-gegevens om ervoor te zorgen dat ze uw geld waard zijn.

Fout 4: kwantiteit en kwaliteit niet matchen met leadformulieren

Of u nu directe leadformulieren gebruikt op een betaald sociaal netwerk of gebruikers gewoon naar een direct response-bestemmingspagina stuurt, het is een goed idee om een ​​balans te vinden tussen kwantiteit en kwaliteit bij het gebruik van formulieren. De meeste formulierintegraties maken automatisch aanvullen mogelijk, wat geweldig is voor de gebruiker – en kunnen marketeers in staat stellen een paar extra velden toe te voegen voor extra kwalificatie (wat gemakkelijk tot te veel spam kan leiden). De beste balans is om de informatie te krijgen die u nodig heeft om te beoordelen of de prospect gekwalificeerd is, maar niet om meer informatie te vragen. Van de vele verbeteringen die Facebook heeft aangebracht aan zijn B2B-functionaliteit, stellen de kerngroepformulieren marketeers nu in staat om aangepaste vragen toe te voegen. Dit verhoogt de toetredingsdrempel een beetje, maar kan een grote hulp zijn bij het elimineren van e-mail. spam. LinkedIn heeft ook aangepaste vragen en aangepaste selectievakjes en de mogelijkheid om zakelijke e-mails op te vragen. e-mail die de kwaliteit zal helpen verbeteren. Ongeacht uw aanpak, zelfs als u de kraan zo wijd mogelijk wilt openen en spam eruit wilt filteren, moet u de conversieratio’s, relevante leadkwaliteit en significante verschillen in mobiel en desktopgedrag in de gaten houden.

Fout 5: herhalende desktopkanaalstrategieën

Hoewel sommige kanalen, met name zoeken en social media, zowel op desktop als mobiel van grote waarde zijn, moet je er niet zomaar van uitgaan dat elk kanaal dat op desktop werkt, deel moet uitmaken van je mobiele mix. Tenzij u een echt storende, tot nadenken stemmende boodschap heeft, is display een kanaal dat u zou moeten overwegen te gebruiken voor een mobiel publiek. Dit kan handig zijn als u een volledig gearticuleerde ABM-strategie heeft met duidelijk gedefinieerde bedrijven, boodschappen en doelen, en het verkoopteam volledig betrokken is. Maar het moet deel uitmaken van een grotere puzzel. Vertrouw er anders op dat gebruikers iets anders zullen doen dan instinctief op irritante advertenties klikken die voorkomen dat ze bij de gewenste inhoud komen, iets wat ik als gebruiker zelf zelden doe en niet vaak als strategie aan mijn klanten aanbeveel.

Verbeter uw mobiele B2B-marketingcampagnes

Terwijl je dit leest, denk je waarschijnlijk aan de vele andere nuances die een mobiele B2B-advertentie-ervaring onderscheiden van een desktop-ervaring. Als u op deze manier blijft denken, bent u al snel klaar om afzonderlijke strategieën voor uw mobiele en desktopdoelgroepen te creëren en te profiteren van het volledige klanttraject. De post 5 mobiele B2B-reclamefouten en hoe ze te verhelpen verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten