Maximaliseer de ROI met effectieve sociale advertentiestrategieën
Social advertising kan voor veel organisaties een gemakkelijke ingang zijn. Maar met alle targeting en statistieken om bij te houden, is het gemakkelijk om overweldigd te raken. Daniel Alvarado, CEO van White Shark Media en Head of Engineering bij AdClicks, vergezelde me bij SEJShow om te praten over het stimuleren van winstgevendheid en succes met sociale advertenties. Krijg inzicht in hoe u statistieken en strategieën voor sociale advertenties kunt gebruiken voor een optimale ROI en meetbare bedrijfsresultaten.
Qua trends zullen we zien dat adverteerders en bureaus veel meer uitgeven aan videoproductie en de kwaliteit van videoproductie. Veel mensen investeren in het updaten van hun advertenties en tekst en het wat premiumer maken, omdat dat tegenwoordig zo aantrekkelijk is voor consumenten. —Daniel Alvarado, 05:25
Mijn benadering van AI gaat meer over onderzoek dan over daadwerkelijke contentcreatie. En ik heb nog steeds mijn team, ik doe mijn best om dat zeer originele stuk te creëren dat de klant echt leuk vindt en aanspreekt. —Daniel Alvarado, 11:04
In de SEO-wereld beschouwen mensen het als een zeer direct responsgericht marketingkanaal. Je krijgt dit verkeer bijvoorbeeld van Google, het wordt geconverteerd, oké, dan krijg je attributie. Hoewel dit meestal niet het geval is. Mensen houden ervan om onderzoek te doen. Top 10-lijsten en collegiale beoordelingen betekenen dat mensen onderzoek doen of dingen proberen uit te zoeken. Ze kunnen op een dag uw website bezoeken met CSO, onderzoek doen en vervolgens bezoeken met een advertentie, maar SEO was daar onderdeel van of organisch. Of een van de laatste stappen van de reis van de koper is om daadwerkelijk naar de website te gaan, een zoekopdracht uit te voeren, de website te vinden, wat belangrijke informatie erop te vinden en vervolgens op basis van dat organische verkeer of dat organische bezoek een definitieve beslissing te nemen. om te kopen, wat zelfs een merkzoekopdracht kan zijn. —Loren Baker, 22:15 uur
[00:00] – Over Daniël
[03:00] – Ervaring met zoekgerichte campagnes op TikTok.
[04:42] – Maakt Daniel nu veel meer reclame in video’s?
[08:02] – Gebruikt het AI in campagnes?
[14:00] – Hoe toon je ROI op platformonafhankelijke campagnes?
[18:30] – Integreert het CRM met advertentieklikken?
[21:58] – Hoe attributiepunten worden bijgehouden met behulp van CSO’s en sociale netwerken na het klikken op een advertentie.
[25:18] – Waar Daniel ziet dat GA4 overgaat op het bijhouden van attributies
[28:30] – Ziet hij dat sociale platforms het bijhouden van statistieken beïnvloeden?
[33:07] – Daniel’s reis van SEM-manager naar CEO.
Genoemde bronnen:
White Shark-media – https://www.whitesharkmedia.com/
AdClicks – https://adclicks.app/
Het is niet alleen Gen Z meer, er zijn nu veel meer leeftijdsgroepen op TikTok. We vinden dus veel meer klanten die daarin geïnteresseerd zijn. —Daniel Alvarado, 4:04
Zorg ervoor dat je tracking hebt ingesteld op alle apparaten of alle apps. Als je bijvoorbeeld niet alleen je website hebt, maar bijvoorbeeld ook een mobiele applicatie, die veel mensen nu hebben, combineer die dan met de informatie in je CRM, zodat je in het CRM ook kunt zoeken naar een waarheid die erin zit. Een ding waar we ook veel naar kijken, is het concept van kijken naar het rendement op advertentie-uitgaven, maar dan vanuit een mondiaal perspectief, niet vanuit een enkel uitgeversperspectief. –Daniel Alvarado, 31:23
Het grootste dat me vooruit heeft geholpen in het bedrijfsleven, is dat ik echt gepassioneerd ben over wat ik doe. –Daniel Alvarado, 35:47 Abonneer je voor meer van dit soort inhoud op ons YouTube-kanaal: https://www.youtube.com/user/searchenginejournal
Neem contact op met Daniël Alvarado:
Daniel Alvarado is een echte tech-ster die acht jaar lang op meesterlijke wijze de marketingtechnologie-industrie heeft gemanoeuvreerd. Zijn huidige rol als CEO van White Shark Media en Head of Engineering bij AdClicks geeft hem een unieke kans om organisaties te helpen boeiende ervaringen te creëren met behulp van gestroomlijnde processen die waarde toevoegen aan hun klanten met behulp van geavanceerde technologie. Zijn expertise op het gebied van innovatie en technologie maken van Daniel een uitstekende hulpbron voor bedrijven die willen profiteren van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van marketingtechnologie. Met zijn hulp kunnen bedrijven voorop blijven lopen en echte resultaten behalen met behulp van de meest geavanceerde marketingtechnologieoplossingen. Maak contact met Daniel op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/danielalvaradob/
Neem contact op met Loren Baker, oprichter van Search Engine Magazine:
Volg hem op Twitter: https://www.twitter.com/lorenbaker
Maak contact met hem op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/lorenbaker