Hoe schrijf je een missieverklaring voor contentmarketing?

Hoe schrijf je een missieverklaring voor contentmarketing? post thumbnail image

Je hebt gehoord van een zakelijke missieverklaring, maar heb je ook gehoord van een contentmarketingmissie? Dit is een belangrijk stuk tekst dat de basis moet vormen van je contentstrategie. Een missieverklaring voor contentmarketing zal uw inspanningen op het gebied van content een groter doel geven. Dit zal u in een richting wijzen die past bij uw doelen en de impact die u wilt creëren. Onnodig te zeggen dat het van cruciaal belang is om te weten hoe u deze speciale missieverklaring moet opstellen. Het maken van een contentstrategie zou een van de eerste dingen moeten zijn die je doet bij het maken van een contentstrategie. Laten we in alle details duiken.

Wat is de missie van contentmarketing?

Een contentmarketingmissie is een korte verklaring die alles omschrijft doel uw inspanningen en activiteiten op het gebied van contentmarketing. Deze stelling geeft antwoord op de vraag: wat wil je precies met contentmarketing bereiken voor je bedrijf en publiek?

  • Door welke inhoud (format + onderwerpen) word je bekend?
  • Waarom ga je deze content maken?
  • Hoe zal het uw publiek ten goede komen?

Een contentmarketingmissie kan fungeren als een uithangbord of leidraad voor uw team om ervoor te zorgen dat elke actie die u onderneemt in naam van content, aansluit bij uw merkwaarden en publiek. En als je niet zeker weet wat het verschil is tussen je zakelijke missie en je contentmarketingmissie, beschouw het dan als volgt: je zakelijke missie verklaart de bestaansreden van je merk. In je missie voor contentmarketing wordt uitgelegd waarom je aan contentmarketing doet.

Waarom zou u een missieverklaring voor contentmarketing opstellen?

Het creëren van een contentmarketingmissie is van cruciaal belang voor het creëren van een contentstrategie. Zonder een contentstrategie is de kans veel groter dat uw contentinspanningen mislukken. Tot 78% van de marketeers die meldden dat hun marketing zeer succesvol was Ook meldde een gedocumenteerde contentstrategie te hebben, volgens een Semrush-enquête.

Een gedocumenteerde contentmarketingstrategie

“Gedocumenteerd” betekent simpelweg “ergens opgeschreven”. Dat onderscheid is belangrijk. Je kunt de hele dag over strategie praten, maar door het op te schrijven wordt het echt en relevant. Met een document in de hand heeft u iets belangrijks om naar te verwijzen en te volgen – een overeengekomen reeks richtlijnen met betrekking tot dat idee die strategieën die zweven zonder vorm of functie. Samengevat, uw missie voor contentmarketing stelt het algemene doel van uw contentmarketing vast. (Zonder dit doel is uw strategie zinloos.) Deze kan worden geleid door:

  • Soorten inhoud gemaakt.
  • Welke verhalen vertel jij?
  • Uw contentmarketingdoelen.

Wanneer u die missieverklaring opschrijft, wordt het een sterke, gedeelde, overeengekomen richtlijn die uw hele team kan volgen en waar ze zich achter kunnen scharen.

In 3 stappen een content marketing mission statement schrijven

Er zijn drie hoofdcomponenten bij het schrijven van een missieverklaring voor contentmarketing: doelgroep, onderwerpgebied en voordelen.

1. Ken uw doelgroep

Voor wie maak je content? Voordat u uw contentmarketingmissie maakt, moet u dit weten. Kortom, dit zijn de mensen die de meeste waarde krijgen en profiteren van uw inhoud. Het zijn niet noodzakelijkerwijs mensen die weten dat uw product of dienst bestaat of een directe behoefte hebben. In plaats daarvan omvat uw inhoudsdoelgroep mensen met informatiebehoeften waaraan u kunt voldoen. Dit zijn de mensen die jouw merk kan helpen met expertise. Sommige van deze mensen, die voldoende zijn opgevoed en positieve ervaringen hebben met uw inhoud, kunnen uiteindelijk uw klanten worden. Dat is wat contentmarketing doet, maar het is niet de kern van je contentmarketingmissie. Dus wanneer u aan uw doelgroep denkt, concentreer u dan op wie uw inhoud nodig heeft en wie uw unieke merkexpertise mist.

2. Vind uw vakgebieden en inhoudsformaten

Bepaal vervolgens welke informatie u in uw inhoud zult delen. Het snijpunt van merkkennis (uw unieke combinatie van kennis en ervaring) en wat uw publiek wil, is een geweldige plek om te vinden:

  • Merk bewustzijn: Wat verkoop je? Waarom ben je gekwalificeerd om het te verkopen? Welke kennis/ervaring heb je over wat je verkoopt? Welke onderwerpen zijn relevant voor wat u verkoopt? Welke van deze thema’s resoneert het meest met u als merk en sluit aan bij uw waarden?
  • Wat je publiek wil: Wat wil uw publiek weten over uw onderwerpgebied? Over welke problemen en kwesties geven ze om? Wat moeten ze leren om hun doelen te bereiken? Welke kennislacunes hebben ze?

Nadat u uw onderwerpgebieden heeft beperkt, moet u ook de belangrijkste inhoudsindelingen schetsen waarop u zich zult concentreren. Het laat zien hoe u de informatie levert die uw publiek wil. Blogposts spreken voor zich, maar welke vorm zullen ze aannemen? Tips en advies? Handige gidsen? Stap voor stap tutorials? Ideeën en inspiratie? Verhalen? Overweeg andere formaten naast blogs. Video-opnamen. Podcasts. Originele onderzoek. Interview met deskundigen. Mijn merk biedt bijvoorbeeld waarde door middel van inhoud via wekelijkse blogposts, tweewekelijkse podcastafleveringen en tweewekelijkse video’s.

3. Leg uit hoe u uw publiek helpt de inhoud te gebruiken

Dit is het moment om elementen 1 en 2 te combineren om een ​​contentmarketingmissie te creëren. Hoe help je jouw unieke publiek met jouw unieke content? Hoe zal uw potentiële lezer profiteren van de informatie die u verstrekt? Leg de grootste voordelen zo eenvoudig mogelijk uit. Overweeg hoe uw inhoud zal verschillen van wat er al is en hoe u op een andere manier waarde toevoegt. Hier is een formule voor het aangeven van uw contentmarketingmissie:

  • Wij helpen [audience] het verstrekken van [type of content] om ze te helpen [goal they want to achieve/benefit].

Bijvoorbeeld: “We helpen kleine ondernemers door inzichtelijk financieel advies te geven om hen te helpen hun bedrijf beter te beheren en hun carrièredromen te verwezenlijken.” Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’); Heb je praktijkvoorbeelden nodig van hoe andere merken hun missieverklaringen voor content hebben opgesteld? Hier zijn er zeven.

Canva

  • “Behaal je ontwerpdoelen met de uitgebreide artikelen en bronnen van Canva.”

Keuken

  • “Inspirerende koks en voedende gezinnen met dagelijkse recepten, tips, keukeninrichting en winkelgidsen.”

Open forum

  • “Inzichten, inspiratie en connecties voor bedrijfsontwikkeling”.

Harvard-bedrijfsrecensie

  • “Vind nieuwe ideeën en klassiek advies over strategie, innovatie en leiderschap voor wereldleiders van ’s werelds beste zakelijke en managementexperts.”

WordStream

  • WordStream is jouw bron voor tips en strategieën voor digitale marketing om je te helpen leren, groeien en slagen.

NerdWallet

  • “Miljoenen mensen wenden zich tot Nerds om de beste creditcards te vinden, hun kredietscore te verbeteren, de perfecte hypotheek te krijgen en meer.”

Appartement therapie

  • “De lifestyle- en interieurontwerpgemeenschap deelt ontwerplessen, doe-het-zelftips, winkelgidsen en deskundig advies voor het creëren van gelukkige, mooie huizen.”

Schrijf met vertrouwen uw missie voor contentmarketing

Uw missieverklaring voor contentmarketing is de centrale zin die uw contentinspanningen een dieper doel geeft. U maakt niet alleen inhoud om meer leads te genereren of meer bezoekers te trekken, u maakt inhoud om een ​​specifiek type persoon te helpen een specifiek doel te bereiken met de unieke combinatie van kennis en expertise van uw merk. En wanneer u uw inhoudsmissie opschrijft en deelt met uw team, is het een verbindende factor die alles wat u doet meer doel zal geven. Concentreer u op uw inhoudsmissie, bouw erop voort terwijl u uw inhoudsstrategie ontwikkelt en keer ernaar terug wanneer u uw inhoud maakt en uw plan uitvoert. Dit zal u op zijn beurt helpen de resultaten te bereiken die u wilt. Het bericht Hoe schrijf je een missieverklaring voor contentmarketing verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten