Google Ad Grants: een gids voor non-profitorganisaties

Veel goede doelen en non-profitorganisaties met beperkte budgetten denken niet na over digitale marketing. Het kost veel tijd en geld, en uw inspanningen kunnen “te lokaal” zijn om de mogelijkheden te verkennen. Lokale non-profitorganisaties kunnen echter veel baat hebben bij PPC-advertentiecampagnes en SEO, net als lokale bedrijven. Google biedt subsidies aan bepaalde organisaties die het budgetprobleem kunnen oplossen. Het biedt ook handige video-tutorials.

Wat zijn Google Ad Grants?

Google Ad Grants is een programma waarbij Google in aanmerking komende liefdadigheidsinstellingen en non-profitorganisaties een maandelijks subsidiebudget biedt om advertentiecampagnes uit te voeren. U kunt vervolgens advertenties weergeven om het bewustzijn te vergroten, fondsen te werven en vrijwilligers voor uw organisatie te werven. Met Google Ad Grants kunt u uw boodschap in de betaalde advertentiesecties van zoekmachineresultaten plaatsen zonder uw budget te beïnvloeden. Dit is belangrijk omdat betaalde advertenties meestal als eerste verschijnen in zoekresultaten en Google Maps-resultaten. Adverteren kan erg belangrijk zijn, niet alleen om de bekendheid te vergroten, maar ook om geld in te zamelen en mensen aan te trekken.

Hoe krijgt u een Google Ads-subsidie?

Het Google Ads Grants-programma heeft specifieke deelnamevereisten en het kan enige tijd duren voordat het wordt goedgekeurd. Eerst moet u zich aanmelden voor Google voor Non-profitorganisaties en een account aanvragen. Dit is wat u moet weten voordat u aan de slag gaat:

  • Uw organisatie moet zijn geregistreerd als liefdadigheidsinstelling in een van de in aanmerking komende landen.
    • Mogelijk moet u zich aanmelden voor een van de online services die Google, Percent of TechSoup gebruiken.
    • Als u nog niet bent geregistreerd, krijgt u de mogelijkheid om u te registreren wanneer u zich aanmeldt voor het programma.
  • Uw organisatie komt niet in aanmerking als het een overheidsinstantie, ziekenhuis, zorginstelling of school is.
  • Dien uw accountaanvraag in, beantwoord de vragen en wacht op uw bevestigingsmail.
    • U moet informatie verstrekken zoals de naam, het adres, de non-profit-ID, de website en het primaire e-mailadres van uw organisatie. mail adres.
  • Zodra uw organisatie is goedgekeurd, ontvangt u een e-mailmelding. per post Vervolgens kunt u Google Ad Grants activeren met uw account voor Google voor Non-profitorganisaties.
  • Het Google Ad Grants-team moet uw verzoek nu goedkeuren. Wacht op de e-mail
  • Nadat u bent uitgenodigd om lid te worden van uw Google Ad Grants-account, moet u een geschiktheidsformulier invullen (ik weet het, er zijn zoveel stappen en aanmeldingen!)
  • U zult enkele werkdagen moeten wachten.
  • Zodra uw account klaar is, ontvangt u een e-mail. e-mail met een activatieprompt.

Hoe werken Google Ad Grants?

Google Ad Grants geeft u een subsidie ​​die u specifiek voor Google Ads kunt gebruiken. Met de subsidie ​​kunnen tekstadvertenties worden weergegeven in de zoekresultaten van Google, hoewel ze onder alle andere betaalde advertenties worden weergegeven. U moet meestal een budget voor Google reserveren en betalen voor advertentieruimtes. Subsidies geven je een bepaald budget. Hierdoor wordt uw bericht bijna bovenaan de pagina’s met zoekresultaten geplaatst voor uw geselecteerde zoekopdrachten. Elke advertentiecampagne die u voert, moet doelen hebben. Doelen zijn gerelateerd aan het werk dat u doet en moedigen gebruikers aan om een ​​specifieke actie te ondernemen. Voorbeelden van doelen:

  • Site verkoopdoelen of donaties.
  • Registratiedoeleinden of werving van vrijwilligers.
  • Bezoekt doelen of bezoekt uw organisatie of haar website.

Nu u een Ad Grants-account heeft aangevraagd, heeft u hier toegang tot Google Ads. Ga je gang en maak een nieuwe campagne! Uw campagne moet standaard gebruikmaken van slimme campagnes, waarvoor geen speciale kennis of onderhoud vereist is. Selecteer het type campagne dat u wilt uitvoeren en volg de stappen door informatie over uw organisatie en doelen in te vullen. De volgende stap, targeting op locatie, is essentieel om het meeste uit uw advertenties te halen. Uw advertenties zijn gericht op doelgroepen in een specifiek geografisch gebied, dus geef uw servicegebieden op. Nu moet u uw zoekwoordonderwerpen kiezen. Zo bepaalt Google welke zoekadvertenties aan gebruikers worden getoond. Zorg ervoor dat u zoekwoorden target die betrekking hebben op uw organisatie, uw werk en de mensen voor wie u werkt. Voeg er zoveel mogelijk toe, inclusief synoniemen. Het is tijd om advertenties te schrijven! Google-tekstadvertenties bevatten een kop, een link naar uw website en de advertentietekst.

Hoe u het meeste uit Google Ad Grants haalt

Om uw doelen te veranderen, moet u het meeste uit uw advertenties halen. Uw advertenties moeten gebaseerd zijn op doelgroeponderzoek en de basisprincipes van digitale marketing. Hier zijn enkele punten om te overwegen:

  • Je moet zoekwoordenonderzoek doen om beter te begrijpen hoe uw doelgroep (donateurs of mensen die hulp zoeken) naar informatie zoekt.
  • Uw advertentietitels en tekst moeten effectief zijn en direct gerelateerd aan de acties die u wilt dat gebruikers uitvoeren.
  • Overweeg andere factoren die van invloed zijn op de advertentieprestatiesbijvoorbeeld de gebruikerservaring wanneer ze op een advertentie klikken en op uw website terechtkomen.
  • Probeer verschillende titels, advertentieteksten en campagnetypes. Houd de resultaten bij en analyseer wat het beste werkt.

Conclusie

Met Google Ad Grants kunt u uw non-profitorganisatie introduceren bij nieuwe doelgroepen. Met de juiste campagne en effectieve advertenties kunt u nieuwe donaties aantrekken, nieuwe vrijwilligers aantrekken en het aantal mensen dat gebruikmaakt van uw diensten vergroten. Het vergt wat vallen en opstaan ​​en een tijdsinvestering, maar Google Ad Grants kan de moeite waard zijn als u onderzoek doet.
Meer middelen:

  • Een complete gids om Google Ads-gecertificeerd te worden
  • Hoe u B2B Google Ads-campagnes maakt die converteren
  • De grootste anno 2023 PPC-trends volgens 22 experts

Uitgelichte afbeelding: VectorMine/Shutterstock

Relevante berichten