Meta introduceert AI-aangedreven brand fit-controles en validatie door derden voor feeds

Meta heeft zojuist nieuwe voorraadfilters voor Facebook- en Instagram-feeds geïntroduceerd, die nu beschikbaar zijn voor adverteerders in Engels- en Spaanssprekende markten. Er is ook een externe Facebook Feed-validatieoplossing beschikbaar in samenwerking met Zefr, en in de komende maanden zullen meer Meta-zakenpartners zich aansluiten.

Waarom kan het ons schelen? Door ervoor te zorgen dat advertenties naast de juiste inhoud worden weergegeven, helpt u een positief merkimago te behouden. Linken naar ongepaste of controversiële inhoud kan de reputatie van een merk schaden en in sommige gevallen leiden tot een publieke terugslag of verlies van consumentenvertrouwen. Bovendien kunnen adverteerders, door advertenties in de juiste context te plaatsen, beter in contact komen met hun doelgroep, waardoor de kans op succesvolle betrokkenheid, hogere klikfrequenties en betere conversieratio’s toenemen.

AI-aangedreven oplossingen. Meta heeft ook een meerlagig AI-beoordelingssysteem ontwikkeld om inhoud voor adverteerders te classificeren, zodat er controles zijn op de geschiktheid van het merk. Dit systeem vormt een aanvulling op bestaande technologie die inhoud identificeert die de normen en richtlijnen van de gemeenschap van Meta schendt of mogelijk schendt.

Hoe het werkt Het AI-systeem classificeert inhoud, waaronder tekst, video’s en afbeeldingen, op Facebook- en Instagram-feeds om te bepalen of deze voldoet aan het beleid voor het genereren van inkomsten. Als de inhoud niet aan de vereisten voldoet, worden er geen advertenties boven of onder weergegeven. De modellen kennen vervolgens een relevantiecategorie toe aan de relevante content.

Partnerschap samenwerking. Meta heeft samengewerkt met industriële partners zoals de Global Alliance for Responsible Media (GARM) om controles te ontwikkelen die voldoen aan het geschiktheidskader van GARM, dat inhoud classificeert als hoog, gemiddeld of laag risico. Adverteerders hebben nu drie opties om de inkomsten genererende inhoud te beheren die boven en onder hun advertenties kan worden weergegeven:

  1. Geavanceerde plaatsingen: deze standaardinstelling geeft advertenties weer naast inhoud die voldoet aan de gemeenschapsnormen van Meta en geschiktheidscriteria voor het genereren van inkomsten.
  2. Gemiddelde plaatsingen: deze optie is voor adverteerders die op zoek zijn naar een gematigd conservatieve benadering en inhoud met een hoog risico uitsluiten onder het Brand Eligibility Framework van GARM.
  3. Beperkte advertentieruimte: deze optie is voor adverteerders die de meest conservatieve benadering kiezen, waarbij inhoud wordt uitgesloten die volgens het GARM Eligibility Framework als hoog en gemiddeld risico wordt beschouwd.

In de toekomst is Meta van plan deze widgets uit te breiden om meer talen te ondersteunen en beschikbaar te maken voor adverteerders in andere landen. Ze zullen deze widgets ook gaan testen op andere bestemmingen, zoals reels, stories, videofeeds en andere platforms op Facebook en Instagram om de voorkeuren van adverteerders beter te begrijpen en de technologie te verbeteren.

Validatie van geschiktheid van merken van derden. Meta werkte samen met Zefr om een ​​onafhankelijke AI-oplossing te bouwen en te testen die de context informeert waarin advertenties in een Facebook-feed verschijnen. Bij vroege tests bleek uit externe validatie door Zefr dat minder dan één procent van de Facebook Feed-inhoud in de risicovolle GARM-geschiktheidscategorie viel. Het AI-product van Zefr evalueert video, afbeeldingen, tekst en audio om feedinhoud te classificeren volgens de geschiktheidsnormen van GARM. Met deze oplossing kunnen adverteerders de relevantie van de inhoud naast hun advertenties meten, verifiëren en begrijpen, zodat ze weloverwogen beslissingen kunnen nemen om hun marketingdoelen te bereiken. Later dit jaar is Meta van plan deze inspectie- en meetoplossing uit te breiden met meer zakenpartners van Meta.

Graaf dieper. De trailer van het jaar lees je hier. Het bericht Meta introduceert AI-aangedreven merkrelevantiecontroles en verificatie door derden verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten