Een van de beste dingen aan het starten van uw eigen bedrijf is dat u het kunt opzetten om uw waarden te weerspiegelen. Als manager creëer je de voorwaarden voor:
- Hoe het bedrijf zal werken.
- Het soort mensen dat je inhuurt.
- Uw gekozen klanten.
- Hoe ga je om met klanten?
Onze missie is een oprechte toewijding aan onze waarden en een passie om anderen te inspireren. We zijn toegewijd aan het winnen van het vertrouwen van onze collega’s, gemeenschappen en klanten door hen te dienen met authenticiteit, vriendelijkheid en nederigheid. Vrijgevigheid is zo belangrijk voor ons dat we onlangs een non-profitorganisatie hebben opgericht. Dit is heel anders dan veel bureaus die zich richten op creativiteit en ‘het werk’ in hun doelstellingen of missieverklaringen – we willen meer bekend staan om wie we zijn dan om wat we doen. Wilt u uw eigen op waarden gebaseerde bureau bouwen? Zo zorgt u ervoor dat de waarden die u instelt, zijn ingebed in uw organisatie.
Gedragsinterview gecombineerd met inzichten
Een sterk op waarden gebaseerd bureau begint met het aannemen van de juiste mensen en het stellen van de juiste vragen. Mijn team stelt vragen over de talenten, capaciteiten en vaardigheden van de kandidaat op het gebied van klantmanagement. Als de persoon die verantwoordelijk is voor de cultuur, stel ik graag vragen die me in staat stellen te begrijpen wie de persoon is. Deze omvatten: “Is u ooit gevraagd iets te doen dat indruiste tegen uw gevoel voor ethiek?” en “Wat is een misvatting over jou?”
- We gebruiken ook tools zoals StrengthsFinder om te begrijpen wat een persoon drijft en hoe ze passen in de rest van ons team.
Het beschermen van uw waarden en gedeelde cultuur betekent groter denken dan alleen wie de toekomstige werknemer is. Nieuwe medewerkers moeten de waarden van het team delen, bestaande vaardigheden aanvullen en de algehele team- en klantervaring verbeteren. Met andere woorden, we willen mensen die de cultuur naar een hoger niveau kunnen tillen en tegelijkertijd nieuwe vaardigheden aan het team kunnen toevoegen.
Eindeloos denken hebben
Kortetermijndenken of eindig denken kan ertoe leiden dat mensen compromissen sluiten met waarden die ze anders sterk zouden kunnen aanhangen. Als bureaumanager moet u zich soms concentreren op kortetermijnbehoeften, zoals ervoor zorgen dat u voldoende geld heeft om de salarisadministratie te dekken. Maar als je een beperkt type leider bent die mensen aanneemt en ontslaat op basis van kortetermijnbehoeften, creëer je een andere cultuur dan je misschien had bedoeld. Ethisch vervagen, of het verliezen van de ethische connotaties van beslissingen, kan optreden wanneer mensen zich alleen op de korte termijn concentreren. Gebruik oneindig denken waar mogelijk om een sterk, goed presterend, op waarden gebaseerd bureau op te bouwen. Een oneindige mindset betekent focussen op een groter doel en erkennen dat het doel van zakendoen is om te blijven spelen. Teams met een hoog vertrouwen opbouwen, begrijpen dat om in bedrijf te blijven vaak flexibiliteit en aanpassingsvermogen vereist, en het respecteren van uw waardige concurrenten is een prioriteit. Bureaus kunnen een beperkt denkvermogen tonen wanneer ze snel mensen ontslaan nadat ze een klant hebben verloren, of wanneer ze alleen bezig zijn met het verkopen van het bureau.
Investeer in leiderschapstraining en -ontwikkeling
De meeste bureaus zorgen ervoor dat hun personeel uitstekende marketeers zijn en snel de nieuwste tactieken overnemen. Dit spreekt voor zich en zou zeker onderdeel moeten uitmaken van het marketingcurriculum. Maar door te investeren in leiderschapstraining en -ontwikkeling op alle niveaus, zorgt u ervoor dat uw team weet wat u echt waardeert. Als bureauleider zie ik het als mijn rol om de volgende generatie geweldige leiders op te bouwen, niet alleen een generatie geweldige marketeers. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’); Nu u weet hoe u ervoor kunt zorgen dat waarden in uw organisatie worden verankerd, hoe zorgt u ervoor dat u leidt, stuurt en resultaten levert voor uw bureau? Dit wordt bereikt door voordelen te ontvangen op drie hoofdgebieden.
1. Behoud van medewerkers
Digitale marketeers hebben veel keuze waar ze willen werken. Terwijl oude extraatjes zoals pooltafels of happy hours belangrijk waren, heeft telewerken de drijfveren voor werknemerstevredenheid en -behoud veranderd. Het huis uit kunnen om de kinderen op te halen en wat werk te doen buiten werktijd. Geloven in bedrijfswaarden en systemen hebben waarmee werknemers zich verbonden voelen met hun collega’s. Het is allemaal belangrijk. Het personeelsverloop ontwricht zowel het bedrijf als zijn klanten. Onze omzet is minder dan de helft van de norm. Ik schrijf dit toe aan het begeleiden van onze mensen om hun waarden te verduidelijken en te definiëren, zodat ze er zo goed mogelijk op kunnen bouwen. Zijn wij volmaakt? Nee. Maar door te focussen op waarden en doelen, blijven werknemers langer vast dan normaal. Afstemming van waarden staat centraal bij het opbouwen van een wederzijdse basis van vertrouwen tussen werknemers en het bureau. Het maakt het ook gemakkelijker om relaties tussen werknemers op te bouwen.
2. Klanttevredenheid
Klanten waarderen waarden als transparantie, nederigheid en dankbaarheid. Het opbouwen van vertrouwde relaties en het beheren van hun accounts met een sterk op waarden gebaseerd team leidt tot grotere klanttevredenheid en klantbehoud. Natuurlijk moeten marketeers hun accounts goed beheren – dit zijn tafelinzetten. Het opbouwen van diepe relaties creëert een gedeelde toewijding en visie. Dit helpt bij het creëren van een “wij”-mentaliteit met de klant en het bureau als een team, in plaats van een algemene “zij”- of “leverancier”-relatie. Nog een voordeel van het opbouwen van diepe relaties? Als uw klantpartners naar andere bedrijven vertrekken, is de kans groot dat zij u meenemen.
3. Meer innovatie
Waardengedreven organisaties hebben de neiging om psychologische veiligheid te creëren. Dit betekent dat er een veilige omgeving is waar individuen hun gedachten en ideeën kunnen delen met leiders. Innovatie hoeft niet beperkt te blijven tot nieuwe strategieën en tactieken – het kunnen ook nieuwe processen zijn of feedback over welke diensten een bureau moet starten of stoppen. Innovatie kan ook teamgebaseerd zijn. Hierdoor kunnen werknemers zich gehoord en gewaardeerd voelen, wat ook van invloed is op de retentie. Ik hoop dat deze inzichten in het opbouwen van een sterke, op waarden gebaseerde cultuur uw bureau in staat zullen stellen de resultaten te bereiken die u zoekt. Het bericht Hoe u een op waarden gebaseerd bureau bouwt dat resultaten genereert, verscheen eerst op Search Engine Land.