Event tracking in Google Analytics 4: wat marketeers moeten weten

Event tracking in Google Analytics 4: wat marketeers moeten weten post thumbnail image
Google Analytics 4 (GA4) heeft het platform vanaf de basis opnieuw ontworpen met een focus op gebeurtenissen, waardoor gebruikers het volgen van specifieke acties op websites en apps kunnen aanpassen. Om GA4 correct in te stellen, moet u nadenken over de gebeurtenissen die nuttig zijn om bij te houden op uw site. In dit artikel worden de gebeurtenissen beschreven die u standaard kunt bewaken, hoe u aangepaste gebeurtenissen kunt instellen en worden voor elk gebruiksvoorbeelden voorgesteld.

Geïntegreerde evenementen

In eerste instantie bevat GA4 verschillende categorieën gebeurtenissen die automatisch kunnen worden verzameld, waaronder de volgende op het moment van publicatie van dit artikel.

Paginaweergave

De paginaweergave de gebeurtenis wordt geactiveerd telkens wanneer een pagina wordt geladen of de geschiedenisstatus van de browser verandert. Dit kan niet worden uitgeschakeld.

Scroll-tracking

De Scrollen het evenement wordt geactiveerd wanneer de gebruiker 90% van de pagina naar beneden scrolt.

Tracking van uitgaande klikken

De Klik het evenement wordt alleen geactiveerd voor klikken die naar individuele domeinen leiden. Hiermee wordt interne zoekactiviteit bijgehouden als uw site de optie heeft. De bekijk_zoekresultaten gebeurtenis wordt geactiveerd telkens wanneer iemand een zoekopdracht voltooit. De zoekterm de parameter bevat de daadwerkelijke zoekterm.

Vorm interactie

Het ontbrandt formulier_start aan het begin van de interactie met het formulier (dwz de gebruiker klikt op het tekstveld) en wanneer het formulier wordt verzonden (formulier_verzenden). U kunt aanvullende parameters activeren om weer te geven vorm_id, formulier naamEn vorm_bestemming teken interacties met specifieke vormen.

Video

Tracks voor het insluiten van video beginnen met (video_start), aanvullingen (video_compleet) en kijkduur (video_vooruitgang) voor ingesloten video’s. Gebeurtenisparameters kunnen een specifiek percentage of tijdstempel in de video specificeren wanneer de actie wordt uitgevoerd, en de naam en URL van de video, ongeacht de zichtbaarheid ervan op de pagina.

Bestandsdownloads

Het ontbrandt bestand download gebeurtenis voor klikken die naar verschillende veelvoorkomende bestandsindelingen leiden, zoals tekstdocumenten, spreadsheets, presentaties, uitvoerbare bestanden, gecomprimeerde bestanden, video en audio. Houd er rekening mee dat u voor deze gebeurtenissen, afgezien van paginaweergaven, deze gebeurtenissen handmatig moet inschakelen met behulp van Verbeterde gebeurtenisevaluatie. schieten Ga hiervoor naar het beheerdersgedeelte van uw GA4-account Gegevens stromen in de GA4-eigenschap en selecteer de stream waaruit u werkt. GA4-gegevensstromen Je zult vanaf hier zien Verbeterde meting optie bovenaan. Zet de schakelaar aan en selecteer de versnelling om opties te zien voor het meten van specifieke gebeurtenissen. U kunt dan schakelen tussen alle gebeurtenissen die u wilt opnemen. GA4 - Verbeterde meting Natuurlijk hebben deze ingebouwde gebeurtenissen beperkingen en komen ze nauwelijks aan de oppervlakte van de mogelijkheden van GA4. Voordat we andere manieren bespreken om gebeurtenissen te gebruiken, laten we het hebben over hoe u nieuwe gebeurtenissen kunt maken. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Individuele evenementen maken

Ga in het beheerdersgedeelte van uw GA4-property naar Evenementen. Je ziet een Maak een evenement aan knop om het proces te starten. GA4 - Maak een evenement aan Dan zie je een Maak een evenement aan op het scherm waarop u kunt klikken Creëren knop. Hier kunt u een evenementnaam toevoegen en eventuele parameters aanpassen om aanvullende informatie door te geven aan Google Analytics. GA4 - Gebeurtenisconfiguratie Als je de gebeurtenis als conversie wilt gebruiken, zie je een Markeer als een conversie optie naast de bestaande evenementen die worden vermeld in de sectie Evenementen. Schakel over om de gebeurtenis in de toekomst aan uw conversierapport toe te voegen en combineer deze met statistieken zoals Conversie en Conversieratio wanneer u aangepaste verkenningen maakt. Laten we eens kijken naar enkele praktische manieren om aangepaste gebeurtenissen in uw website of app te gebruiken.

Interne kliktracking

Hoewel GA4 standaard uitgaande klikgebeurtenissen registreert, worden interne klikken naar hetzelfde domein of naar domeinen die zijn opgenomen in interdomeinvalidatie niet bijgehouden. U kunt echter de volgende klikken bekijken om vragen te beantwoorden zoals:
  • Hoeveel mensen klikken Nu toepassen knop die je van de landingspagina naar het sollicitatieproces brengt?
  • Hoeveel mensen klikken op de store locator-link om aan te geven dat ze geïnteresseerd zijn in het bezoeken van de locatie?
  • Nemen mensen op uw startpagina deel aan een carrousel die naar verschillende interne pagina’s leidt?
Met Google Tag Manager kunt u een gebeurtenis instellen om door te verwijzen naar een klik op een specifiek element op uw website. Hoewel de exacte methode van site tot site kan verschillen, kunt u een trigger instellen op basis van HTML-ID, link-URL, objecttekst of andere criteria om de juiste klik te garanderen.

Inlog activiteit

Indien van toepassing op uw site, kunt u een Register gebeurtenis wanneer gebruikers zich registreren of Log in wanneer huidige gebruikers inloggen op hun accounts. Deze observatie kan helpen bij het beantwoorden van vragen als:
  • Welke bronnen hebben de hoogste conversiepercentages voor gebruikersregistraties?
  • Hoe vaak loggen bestaande gebruikers in op hun accounts?
  • Welke apparaten gebruiken gebruikers het vaakst om toegang te krijgen tot hun accounts?
Overweeg naast het instellen van deze gebeurtenissen het bijhouden van gebruikers-ID’s in te stellen, waarbij u elke persoon een uniek ID toewijst en toekomstige sessies aan dezelfde gebruiker kunt koppelen wanneer deze zich aanmelden.

e-mailen handelsevenementen

e-mailen op winkelsites moet u ervoor zorgen dat u het volgen van winkelwagentjes, afrekenen en aankoopgerelateerde activiteiten opneemt. GA4 beveelt de volgende gebeurtenissen aan voor veelvoorkomende e-mails: transacties die u wilt opnemen:
  • bekijk_item
  • selecteer item
  • select_promotie
  • Bestellen
  • remove_from_cart
  • Bekijk winkelwagen
  • start_kassa
  • aankoop
  • geef het geld terug

Opname van het programma

GA4 kan verschillende gebeurtenissen met betrekking tot applicatie-interacties volgen, zoals wanneer gebruikers:
  • Werk de app bij.
  • Activeer in-app aankopen.
  • Open de applicatie met behulp van de dynamische link.
  • Klik op advertenties in de app.
  • Interactie met in-app-meldingen.
Deze en andere voorbeelden worden automatisch verzameld, maar afhankelijk van het type toepassing kunnen aanvullende aanbevolen gebeurtenissen worden opgenomen. Een game kan bijvoorbeeld tutorials bevatten om nieuwe gebruikers te leren spelen. U kunt gebeurtenissen activeren voor mensen die leren via een trainingsprogramma, en laten zien hoeveel personen het proces starten en hoeveel voltooien zonder af te haken. Andere in-game evenementen kunnen start- en eindniveaus volgen, virtuele valuta uitgeven, prestaties ontgrendelen en resultaten posten.

Begin met het maken van evenementen

Dit is slechts een eerste lijst met mogelijke gebeurtenissen die u voor uw website of app kunt maken, maar de mogelijkheden voor het volgen van een specifieke configuratie zijn eindeloos. Bedenk welke gebruikersacties belangrijk zijn voor uw bedrijf of klanten en hoe u gebeurtenissen aan die acties kunt koppelen. Hoe eerder u historische gebeurtenissen verzamelt, hoe betrouwbaarder gegevens u zult hebben voor toekomstige analyses. Het bericht Event Tracking in Google Analytics 4: wat marketeers moeten weten verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten