Microsoft lanceert een proefprogramma waarmee gedelegeerde of geautoriseerde aanbieders van bepaalde overheidsdiensten kunnen adverteren met beoordeling en voorafgaande goedkeuring. De pilot is beperkt tot het Microsoft Advertising Search Network en Microsoft Audience Network in de VS. Andere markten zijn momenteel niet beschikbaar.
Hoe het werkt Tijdens deze proefperiode neemt Microsoft alleen de volgende overheidsproducten/-services in overweging, tenzij anders goedgekeurd:
- Recreatieve vergunningen/vergunningen, waaronder jacht- of visvergunningen, vergunningen voor nationale parken, bosvergunningen, enz.
- Voertuigregistratie en titelservices, waaronder mogelijk, maar niet beperkt tot, verlenging van registratie, vervanging van verloren titels of tabbladen/stickers.
- Vitale gegevens, inclusief geboorte-, overlijdens- of huwelijksakten.
Vereisten voor deelname aan adverteerders. Om zich aan te melden voor de pilot, moeten adverteerders de volgende informatie verstrekken:
- De producten/diensten die ze willen promoten.
- Lijst met voorwaarden waaronder ze van toepassing zijn voor elk product/dienst.
- Bewijs van autorisatie/machtiging voor elk product/dienst in de respectieve staat waar ze zullen worden geadverteerd.
Adverteerders moeten voldoen aan alle wetten en licentievereisten op de specifieke locaties waar hun advertenties worden weergegeven. Bovendien moeten ze voldoen aan alle Microsoft Advertising-beleidsregels.
Waarom kan het ons schelen? Dit proefprogramma heeft mogelijk geen directe gevolgen voor adverteerders, maar het programma zelf kan nieuwe targeting- en samenwerkingsmogelijkheden creëren met behoud van strikte privacy- en beveiligingsnormen. Het bericht Microsoft introduceert testadvertentie voor overheidsdiensten van derden verscheen eerst op Search Engine Land.