Microsoft lanceert een proefprogramma om reclame te maken voor overheidsdiensten van derden

Microsoft heeft een nieuw proefprogramma voor advertenties gelanceerd waarmee bedrijven die gemachtigd zijn om bepaalde overheidsdiensten te verlenen, Microsoft Ads kunnen gebruiken om klanten te bereiken. Dit creëert nieuwe marketingmogelijkheden voor veel lokale bedrijven die overheidsdiensten aanbieden, zoals autotitels en registraties. Het programma start vandaag en is alleen van toepassing op het Microsoft Advertising Search Network en Microsoft Audience Network in de VS. Het programma zou geautoriseerde externe providers van bepaalde overheidsdiensten toegang geven tot het zoeknetwerk van Microsoft, dat 120 miljoen mensen telt. van unieke computergebruikers die 7,6 miljard presteren maandelijks in de VS, goed voor 38,1% van het pc-marktaandeel. Deze doelgroep geeft doorgaans 32% meer uit dan de gemiddelde internetgebruiker. Microsoft zou advertenties van toegestane serviceproviders weergeven op Microsoft-producten zoals Cortana, Office, Bing en Edge, evenals op partnersites zoals AOL, The Wall Street Journal, Fox Business en MSN. Het proefprogramma is een belangrijke stap voor Microsoft omdat het nieuwe advertentiemogelijkheden voor overheidsdiensten verkent. Het programma stelt adverteerders in staat om bepaalde overheidsdiensten van geautoriseerde providers aan te bieden. Deze diensten omvatten recreatieve vergunningen/licenties (jachtvergunningen, visvergunningen, nationale parkvergunningen, bosvergunningen), voertuigregistratie en eigendom (registratievernieuwingen, vervanging van verloren titels, vervanging van verloren tabbladen/stickers) en vitale gegevens (geboorteakten). . , overlijdensakten, huwelijksakten). Andere bedrijven die gerelateerde overheidsdiensten aanbieden, hebben goedkeuring van Microsoft nodig om deel te nemen aan het proefprogramma. Adverteerders moeten voldoen aan alle Microsoft Advertising-beleidsregels, toepasselijke overheidsvoorschriften en licentievereisten. Voorheen mochten externe overheidsdienstverleners het informatie-integriteits- en misleidende rapportagebeleid van Microsoft Advertising niet gebruiken. Adverteerders mogen zich niet voordoen als een overheidsinstantie, ten onrechte beweren verbonden te zijn met overheidsinstanties, of sites promoten die gerelateerd lijken te zijn aan officiële overheidspagina’s met vergelijkbare kleuren, logo’s of domeinnamen zoals gespecificeerd in het Beleid inzake beperkte overheidsproducten en -services. Geïnteresseerde adverteerders moeten zich aanmelden voor het pilotprogramma en de volgende informatie verstrekken.

  • De producten of diensten die ze willen promoten.
  • Een lijst met doelstatussen voor elk product of elke service.
  • Bewijs van autorisatie voor elk product of elke dienst in de staat waarin het wordt geadverteerd.

De aankondiging komt een dag nadat Google Ads de implementatie van een nieuw beleid met betrekking tot de rechtstreekse aankoop van overheidsdocumenten en -diensten heeft uitgesteld. Deze wijzigingen in het advertentiebeleid komen op een moment dat de economische onzekerheid in de VS de verwachte advertentie-uitgaven heeft verlaagd

Uitgelichte afbeelding: sdx15/Shutterstock

Relevante berichten