in 2023 Salaris- en loopbaangids: hoeveel verdienen zoekmarketeers?

in 2023  Salaris- en loopbaangids: hoeveel verdienen zoekmarketeers? post thumbnail image
Volgens een nieuwe studie van Search Engine Land verdienen zoekmarketeers gemiddeld $ 60.000 tot $ 220.000 aan jaarlijkse vergoeding (salaris en bonussen). Waarom kan het ons schelen? Zoekmarketing is een aantrekkelijke en bevredigende carrièrekeuze die in de loop van de tijd steeds winstgevender kan worden. De sleutels tot het verdienen van een hogere vergoeding? Anciënniteit, rol en grootte van het bedrijf of de organisatie waarvoor u werkt. Door de cijfers. VP- en C-levelposities verdienen het meest, met een gemiddelde jaarlijkse vergoeding van $ 220.613. Bestuurders en senior bestuurders verdienen $ 122.760; leidinggevenden $ 87.688; en arbeiders $ 60.866, allemaal gemiddeld. Gemiddeld salaris voor zoekmarketeer in Amerikaanse dollars.Gemiddeld salaris voor zoekmarketeer in Amerikaanse dollars.
  • Volgens ons onderzoek verdienen VP’s of hoger 3,62 keer meer dan hun collega’s.
VP en hogere werknemers verdienen 3,62 keerVP en hogere werknemers verdienen 3,62 keer Salarissen variëren erg binnen rollen. Gemiddelden kunnen soms misleidend zijn. Dus laten we het wat verder uitsplitsen om een ​​completer beeld te krijgen:
  • Posities op VP- en C-niveau variëren van $ 50.000 tot $ 400.000.
  • De salarissen op hoofd- en senior directeursniveau variëren van $ 25.000 tot $ 300.000.
  • Salarissen op directieniveau variëren van $ 15.000 tot $ 300.000.
De salarissen variëren sterk per functie Waarom de afwijking? Locatie is een van de belangrijkste redenen (zie Methodologie gedeelte hieronder). Maar er zijn meer factoren, zoals de grootte van de organisatie en jarenlange ervaring. Voorbeeld. Respondenten die in de grootste bedrijven werken, krijgen een hogere vergoeding. Zoekmarketeers bij organisaties met meer dan 10.000 werknemers verdienden gemiddeld $ 169.988. Respondenten die in de grootste bedrijven werken, krijgen een hogere vergoeding.
  • 41% van de zoekmarketeers in ons onderzoek werkt voor bedrijven met meer dan 500 werknemers.
Meer dan 40% van de zoekmarketeers werkt voor bedrijven met meer dan 500 werknemers. Salaris stijgt met anciënniteit. Jarenlange ervaring betekent meestal een hogere vergoeding. Onze gegevens toonden aan dat de eerste salarissprong plaatsvindt rond jaar zes of zeven (~$66.000-$88.000) en de tweede salarissprong vindt plaats op de leeftijd van 10 (~$88.000-$120.000). Salaris stijgt met anciënniteit. Diploma’s van hoger onderwijs zijn niet inbegrepen in de vergoeding. Van de 276 respondenten die deze vraag beantwoordden, zei 66% dat ze geen universitair diploma hadden en gemiddeld $ 95.039 verdienden. Ondertussen gaf 16% aan een masterdiploma in het bedrijfsleven te hebben, maar hun mediane salaris was slechts iets hoger, gemiddeld $ 98.988. Hogere diploma's zijn geen factor in de vergoeding
  • Context: Volgens het US Census Bureau heeft in de VS 14,4% van de mensen van 25 jaar en ouder een hogere graad (master, professional of doctoraat).
Ondertussen heeft meer dan 90% van de zoekmarketeers een bachelordiploma. Meer dan 90% van de zoekmarketeers heeft een bachelordiploma. 64% werkt in merken; bij agentschappen – 32 procent. Bijna tweederde van de respondenten werkte in merken. Bijna tweederde van de respondenten werkte voor merken.
  • Bijna de helft (47%) van de merkmedewerkers reageerde voornamelijk op marketing, en 15% op digitaal of e-mail. om te ruilen.
De meerderheid (72%) van de respondenten zei dat hun rol digitale marketing was. 7 op de 10 zei dat hun rol digitale marketing was. Van de 11% die “anders” antwoordde, had meer dan de helft “SEO” in de titel. Methodologie. 11-23 januari we interviewden 510 marketeers; 413 van hen verstrekten salarisinformatie. Uitnodigingen voor deelname aan het onderzoek zijn verspreid naar Search Engine Land en Search Engine Land. Bijna 67% van de 510 respondenten woont in Noord-Amerika; 20 procent woont in West-Europa. De conclusies in dit rapport zijn beperkt tot de reacties van die personen. Anderen zijn verwijderd vanwege beperkte aantallen. De enquête bevatte meer dan 20 vragen over loopbaanfuncties, beloning, technologie, werkplezier en uitdagingen/frustraties. De respondenten kregen de mogelijkheid om hun leeftijd en geslacht bekend te maken. Zal meer zijn. De komende twee dagen kijken we naar de loon- en loopbaankloof tussen vrouwen en mannen, en gaan we dieper in op rollen en verantwoordelijkheden. in 2023 Salaris- en loopbaangids: hoeveel verdienen zoekmarketeers? verscheen voor het eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten