Volgens een nieuwe studie van Search Engine Land verdienen zoekmarketeers gemiddeld $ 60.000 tot $ 220.000 aan jaarlijkse vergoeding (salaris en bonussen).
Waarom kan het ons schelen? Zoekmarketing is een aantrekkelijke en bevredigende carrièrekeuze die in de loop van de tijd steeds winstgevender kan worden. De sleutels tot het verdienen van een hogere vergoeding? Anciënniteit, rol en grootte van het bedrijf of de organisatie waarvoor u werkt.
Door de cijfers. VP- en C-levelposities verdienen het meest, met een gemiddelde jaarlijkse vergoeding van $ 220.613. Bestuurders en senior bestuurders verdienen $ 122.760; leidinggevenden $ 87.688; en arbeiders $ 60.866, allemaal gemiddeld.
Gemiddeld salaris voor zoekmarketeer in Amerikaanse dollars.
Volgens ons onderzoek verdienen VP’s of hoger 3,62 keer meer dan hun collega’s.
VP en hogere werknemers verdienen 3,62 keerSalarissen variëren erg binnen rollen. Gemiddelden kunnen soms misleidend zijn. Dus laten we het wat verder uitsplitsen om een completer beeld te krijgen:
Posities op VP- en C-niveau variëren van $ 50.000 tot $ 400.000.
De salarissen op hoofd- en senior directeursniveau variëren van $ 25.000 tot $ 300.000.
Salarissen op directieniveau variëren van $ 15.000 tot $ 300.000.
Waarom de afwijking? Locatie is een van de belangrijkste redenen (zie Methodologie gedeelte hieronder). Maar er zijn meer factoren, zoals de grootte van de organisatie en jarenlange ervaring.
Voorbeeld. Respondenten die in de grootste bedrijven werken, krijgen een hogere vergoeding. Zoekmarketeers bij organisaties met meer dan 10.000 werknemers verdienden gemiddeld $ 169.988.
41% van de zoekmarketeers in ons onderzoek werkt voor bedrijven met meer dan 500 werknemers.
Salaris stijgt met anciënniteit. Jarenlange ervaring betekent meestal een hogere vergoeding. Onze gegevens toonden aan dat de eerste salarissprong plaatsvindt rond jaar zes of zeven (~$66.000-$88.000) en de tweede salarissprong vindt plaats op de leeftijd van 10 (~$88.000-$120.000).
Diploma’s van hoger onderwijs zijn niet inbegrepen in de vergoeding. Van de 276 respondenten die deze vraag beantwoordden, zei 66% dat ze geen universitair diploma hadden en gemiddeld $ 95.039 verdienden. Ondertussen gaf 16% aan een masterdiploma in het bedrijfsleven te hebben, maar hun mediane salaris was slechts iets hoger, gemiddeld $ 98.988.
Context: Volgens het US Census Bureau heeft in de VS 14,4% van de mensen van 25 jaar en ouder een hogere graad (master, professional of doctoraat).
Ondertussen heeft meer dan 90% van de zoekmarketeers een bachelordiploma.
64% werkt in merken; bij agentschappen – 32 procent. Bijnatweederde van de respondenten werkte in merken.
Bijna de helft (47%) van de merkmedewerkers reageerde voornamelijk op marketing, en 15% op digitaal of e-mail. om te ruilen.
De meerderheid (72%) van de respondenten zei dat hun rol digitale marketing was.
Van de 11% die “anders” antwoordde, had meer dan de helft “SEO” in de titel.
Methodologie. 11-23 januari we interviewden 510 marketeers; 413 van hen verstrekten salarisinformatie. Uitnodigingen voor deelname aan het onderzoek zijn verspreid naar Search Engine Land en Search Engine Land. Bijna 67% van de 510 respondenten woont in Noord-Amerika; 20 procent woont in West-Europa. De conclusies in dit rapport zijn beperkt tot de reacties van die personen. Anderen zijn verwijderd vanwege beperkte aantallen. De enquête bevatte meer dan 20 vragen over loopbaanfuncties, beloning, technologie, werkplezier en uitdagingen/frustraties. De respondenten kregen de mogelijkheid om hun leeftijd en geslacht bekend te maken.
Zal meer zijn. De komende twee dagen kijken we naar de loon- en loopbaankloof tussen vrouwen en mannen, en gaan we dieper in op rollen en verantwoordelijkheden. in 2023 Salaris- en loopbaangids: hoeveel verdienen zoekmarketeers? verscheen voor het eerst op Search Engine Land.
U weet waarschijnlijk al dat het coderen van uw website uw positie in zoekmachines kan beïnvloeden. U weet dat het toevoegen van SEO-fragmenten zoals metabeschrijving, alt-tags en titeltags uw zichtbaarheid
Bij het targeten van contacten raadt LinkedIn een minimum van 10.000 e-mails aan. post adressen. Indien meer dan één e-mail e-mailadres overeenkomt met dezelfde gebruiker, wordt die persoon slechts één
Maximale prestaties voor reisbestemmingen maakt advertenties in meerdere indelingen die automatisch worden weergegeven op alle Google-kanalen en advertentieplaatsingen, waaronder Maps, Zoeken, YouTube en Hoteladvertenties (later dit jaar beschikbaar). Wat is