Google presenteert 2022 advertentieveiligheidsrapport en advertentietransparantiecentrum

Google presenteert 2022  advertentieveiligheidsrapport en advertentietransparantiecentrum post thumbnail image

Google heeft de 2022 aangekondigd advertentieveiligheidsrapport waarin de maatregelen worden benadrukt die Google heeft genomen om misbruik te voorkomen, terwijl uitgevers en bedrijven van elke omvang het platform kunnen blijven gebruiken om te groeien en hun doelgroepen te bereiken.

Conclusies van het rapport. in 2022 In het Google Ads-beveiligingsrapport vond Google:

  • Meer dan 5,2 miljard advertenties zijn geblokkeerd of verwijderd wegens schending van ons beleid. Dat zijn meer dan 9.000 advertenties per minuut.
  • Beperkt tot 4,3 miljard advertenties.
  • Volgens het beleid voor gevoelige gebeurtenissen werden er 17 miljoen geblokkeerd. advertenties met betrekking tot de oorlog in Oekraïne.
  • Meer dan 6,7 miljoen adverteerdersaccounts opgeschort wegens ernstige beleidsschendingen.
  • Vorig jaar werden meer dan 1,5 miljard advertenties van pagina’s verwijderd.
  • in 2022 29 beleidsregels voor adverteerders en uitgevers toegevoegd of bijgewerkt.

Transparantie van advertenties. Naast het rapport introduceert Google ook een nieuw centrum voor advertentietransparantie voor gebruikers over de hele wereld. Het Ad Transparency Center is een gemakkelijk toegankelijke opslagplaats van alle advertenties die zijn ingediend door goedgekeurde adverteerders. Het is een platform dat is ontworpen voor het gemak van adverteerders om toegang te krijgen tot informatie over Google-advertenties. Met het Advertentietransparantiecentrum krijgt u inzicht in:

  • Advertenties weergegeven door een specifieke adverteerder.
  • Advertenties die in een specifieke regio zijn weergegeven.
  • De laatste datum waarop de advertentie is weergegeven en de indeling ervan.

Ga naar het Centrum voor advertentietransparantie. Adverteerders hebben op twee manieren toegang tot het Ad Transparency Center: ofwel door rechtstreeks naar het centrum te gaan, ofwel door naar My Ad Center te gaan via het menu met drie stippen dat verschijnt naast de advertenties die u ziet. In Mijn advertentiecentrum vindt u een lijst met opties met details over of de adverteerder een geverifieerd bedrijf is. U kunt uw advertentie-ervaring ook aanpassen door opties te selecteren zoals positief, blokkeren of een advertentie melden als u vermoedt dat deze in strijd is met het beleid van Google. Als u uw ervaring met het bekijken van advertenties verder wilt personaliseren door bepaalde merken te bevoordelen en andere uit te sluiten, kunt u rechtstreeks naar Mijn advertentiecentrum gaan.

Graaf dieper. U kunt Google-meldingen hier bekijken:

  • Advertentieveiligheidsrapport
  • Advertentietransparantiecentrum

Waarom kan het ons schelen? Het Advertentietransparantiecentrum en het Advertentieveiligheidsrapport bieden meer transparantie en verantwoording, wat kan helpen bij het opbouwen van vertrouwen bij uw doelgroep. Met toegang tot een platform dat gedetailleerde informatie over hun advertenties biedt en de mogelijkheid om eenvoudig problemen te melden of op te lossen, kunnen adverteerders ervoor zorgen dat hun advertenties in overeenstemming zijn met het beleid en de waarden van Google. Dit kan uiteindelijk leiden tot een betere reputatie en succesvollere campagnes. Daarnaast kan het Ads Transparency Center adverteerders ook helpen waardevolle inzichten te krijgen in advertentieprestaties en hoe u targetingstrategieën kunt verbeteren. Het bericht Google lanceert 2022 advertentieveiligheidsrapport en lanceringen advertentietransparantiecentrum verscheen voor het eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten