Google kondigt advertentietransparantiecentrum en 2022 aan advertentie veiligheidsrapport

Google kondigt advertentietransparantiecentrum en 2022 aan  advertentie veiligheidsrapport post thumbnail image
Om zijn toewijding aan veilige en transparante advertenties voor gebruikers en bedrijven te demonstreren, kondigde Google de lancering aan van het Advertising Transparency Center en de lancering van het Ad Transparency Center in 2022. publicatie van het advertentieveiligheidsrapport.

Wat is het Advertentietransparantiecentrum?

Het Ads Transparency Center, dat in de komende weken wereldwijd wordt uitgerold, biedt een doorzoekbare database van alle advertenties op Google Zoeken, YouTube en het Display Netwerk. Net als de inspanningen op het gebied van advertentietransparantie van zijn Big Tech-partners, doet Google er alles aan om ervoor te zorgen dat gebruikers goed geïnformeerd zijn over de advertenties die ze zien. Als u bijvoorbeeld geïnteresseerd bent in een product of service die u in een Google-zoekadvertentie heeft gezien, kunt u het Ads Transparency Center gebruiken om meer over het merk te weten te komen voordat u de website bezoekt. Google Ads Transparantiecentrum voor mobielGoogle-screenshot, 2023 Maart. Het Advertentietransparantiecentrum geeft basisinformatie weer over advertenties, waaronder informatie over de adverteerder, waar en wanneer de advertentie is verschenen en actief is, en de indeling ervan. Google kondigt advertentietransparantiecentrum en 2022 aan  advertentie veiligheidsrapportGoogle-screenshot, 2023 Maart. Google biedt meer transparantie voor politieke advertenties. Aanvullende informatie over politieke advertenties omvat bedragen die door adverteerders zijn uitgegeven, het aantal advertentievertoningen en criteria voor targeting op locatie. Google kondigt advertentietransparantiecentrum en 2022 aan  advertentie veiligheidsrapportGoogle-screenshot, 2023 Maart

Het Ad Transparency Center gebruiken als hulpmiddel voor advertentieonderzoek

Adverteerders kunnen het Ads Transparency Center gebruiken als onderzoekstool om het ontwerp en de advertentietekst van concurrenten te analyseren bij het maken van Google Ads-campagnes. Meta biedt vergelijkbare advertentie-informatie in de advertentiebibliotheek van Facebook, waar adverteerders en gebruikers door merkadvertenties kunnen bladeren op verschillende gebieden, waaronder politiek, huisvesting, werkgelegenheid en krediet. Advertentiedetails omvatten ontwerp en tekst voor alle advertentievarianten, de platforms waarop de advertentie wordt weergegeven en wanneer de advertentie is weergegeven. Google kondigt advertentietransparantiecentrum en 2022 aan  advertentie veiligheidsrapportFacebook-screenshot, 2023 Maart. Naast het Ads Transparency Center kunt u ook Mijn Ads Center bezoeken in uw Google-account. Oktober maand. Met de aanbevolen app kunt u advertenties bekijken die u onlangs op Google heeft gezien. U kunt de advertenties die aan u worden getoond beheren op basis van categorie, merk en gevoelige onderwerpen. Google kondigt advertentietransparantiecentrum en 2022 aan  advertentie veiligheidsrapportGoogle-screenshot, 2023 Maart

in 2022 inzichten in advertentieveiligheidsrapporten

In gerelateerd nieuws, Google’s 2022 Het advertentieveiligheidsrapport biedt gedetailleerde inzichten in haar inspanningen om fraude te voorkomen, transparantie te waarborgen en jongere gebruikers te beschermen. Vorig jaar heeft Google volgens het rapport 29 regels voor adverteerders en uitgevers toegevoegd of herzien. Als gevolg van dit beleid zijn meer dan 4 miljard advertenties verwijderd of beperkt en zijn 6,7 miljoen adverteerdersaccounts opgeschort. Google heeft zijn certificeringsprogramma voor financiële diensten uitgebreid zodat adverteerders moeten worden geautoriseerd door lokale toezichthouders om frauduleuze advertenties te voorkomen. Ondanks de complexe uitdagingen van fraudeurs, zoals malware-operators die zich voordoen als echte softwaremerken in Google Ads om kwaadaardige code te verspreiden, heeft Google 142 miljoen advertenties geblokkeerd en verwijderd. advertenties als gevolg van verkeerde voorstelling van zaken en 198 miljoen advertenties voor schendingen van financiële diensten. Google heeft verkeerde informatie bestreden door advertenties met gezondheidsclaims, valse beweringen over de verkiezingen en ontkenning van klimaatverandering te blokkeren. Tientallen miljoenen advertenties die dit beleid schenden, ongepaste inhoud bevatten of gevaarlijke producten promoten, zijn verwijderd. Google keurde 5.900 nieuwe adverteerdersaccounts goed voor Amerikaanse verkiezingsadvertenties, en meer dan 2,6 miljoen niet-goedgekeurde verkiezingsadvertenties zijn geblokkeerd. Google heeft advertenties die de oorlog in Oekraïne afwijzen, uitbuiten of goedkeuren verboden en advertenties in Rusland opgeschort. Meer dan 17 miljoen oorlogsgerelateerde advertenties werden geblokkeerd en advertenties werden verwijderd van meer dan 275 door de staat gefinancierde mediasites. Ten slotte breidde Google zijn veiligheidsmaatregelen voor kinderen onder de 18 jaar uit door advertentietargeting op basis van leeftijd, geslacht of interesses te blokkeren en bepaalde categorieën advertenties voor tieners te verbieden, waaronder dating-apps, wedstrijden en producten voor gewichtsverlies.

Hoe adverteerders kunnen profiteren van advertentietransparantie

Het is nuttig om de inhoud van het Centrum voor advertentietransparantie te bekijken. Degenen die advertenties op Google-eigendommen zien, kunnen meer te weten komen over adverteerders voordat ze een aankoop doen. Adverteerders kunnen leren hoe ze advertenties kunnen maken die beter zijn afgestemd op hun doelgroep. Adverteerders moeten ook het Google Ads-beleidscentrum raadplegen voor updates om ervoor te zorgen dat advertentiecampagnes niet worden geblokkeerd, beperkt of verwijderd. Het biedt ook opties voor het corrigeren van problematische advertenties, het controleren van de status van uw Google Ads-account en het melden van Google Ads die het beleid overtreden. Uitgelichte afbeelding: rafapress/Shutterstock

Relevante berichten