Dit bericht is gesponsord door Iconosquare. De meningen in dit artikel zijn die van de sponsor.
Voelt het beheer van sociale media soms als 15 banen in één? We weten dat de sociale media-business veel draait om het draaien van borden. Er is strategie, contentcreatie, data-analyse, copywriting, klantenservice, betrokkenheid van de gemeenschap, klantcommunicatie, trendvoorspelling, grafisch ontwerp, influencer management, rapportage, enzovoort. Wat als enkele van de meest repetitieve taken op sociale media door AI zouden kunnen worden gedaan? Ja, je kunt jezelf meer tijd geven om nog krachtigere sociale strategieën te creëren door AI taken te laten uitvoeren zoals het plannen van berichten, het analyseren van inhoud en het schrijven van koppen. Met tools voor het maken van content op basis van AI kun je meer tijd besteden aan werken en denken als een topmanager op het gebied van sociale media. Laten we dus eens nader kijken naar vijf manieren waarop door AI gegenereerde krantenkoppen het spel voor managers van sociale media zullen veranderen. En maak je geen zorgen AI zal je werk op sociale media niet vervangen. Ontdek 5 manieren waarop social media-professionals AI-koppen gebruiken:
1. Maak het sneller (en gemakkelijker) om inhoud op sociale netwerken te publiceren
2. Betreed beter met hoogconverterende algoritmen
3. Plaats meer content op sociale media
4. Maak content voor sociale media in meer dan 70 talen
5. Krijg meer tijd voor taken met een hogere ROI
6. De complete gids voor het maken van door AI gegenereerde koppen op sociale media
7. Zeg vaarwel tegen Writer’s Block en hallo tegen door AI gegenereerde ondertitels
1. Maak het sneller (en gemakkelijker) om inhoud op sociale netwerken te publiceren
Als een writer’s block een groot deel van de looptijd van uw campagne in beslag neemt, is deze tip iets voor u. En je bent zeker niet de enige – het is een veelvoorkomend probleem voor veel social media-managers die met meerdere projecten jongleren. Snel creatieve, boeiende koppen bedenken is niet altijd gemakkelijk. Met behulp van kunstmatige intelligentie kan de inhoud van een maand in een fractie van de tijd worden aangekondigd en gepland. Zelfs als de kop de eerste keer niet 100% perfect is, is er slechts een snelle bewerking nodig in plaats van uren te besteden aan het maken van de perfecte boodschap. Vergelijk dat met het langdurige proces van het maken, opstellen, herschrijven en bewerken van ondertitels, en het is gemakkelijk in te zien hoe nuttig een AI-ondertitelgenerator voor sociale media kan zijn.
2. Betreed beter met hoogconverterende algoritmen
Veel AI-ondertitelgeneratoren zijn geprogrammeerd om ondertitels te maken die specifiek bedoeld zijn voor conversie. Ze weten hoe ze:
Wees beknopt.
Wees communicatief.
Geef gebruikers een duidelijke call-to-action.
Dit klinkt je als muziek in de oren als je de betrokkenheid bij je klanten wilt vergroten, vooral als ze vastzitten in een creatieve sleur of het schrijfproces niet leuk vinden.
3. Plaats meer content op sociale media
Het gebruik van AI op sociale media maakt het schrijven van koppen niet alleen eenvoudiger en sneller, het komt ook ten goede aan andere inhoud. Tijd die voorheen werd besteed aan het staren naar een leeg scherm om de juiste woorden te vinden, kan nu worden besteed aan het samenstellen, maken en bewerken van inhoud in andere vormen, zoals YouTube-video’s, TikToks, Reels, podcasts en carrousels.
4. Maak content voor sociale media in meer dan 70 talen
De AI-ondertitelgenerator van Iconosquare heeft meer dan 70 talen om uit te kiezen, van Chinees tot Farsi. Hierdoor kunt u taalbarrières overwinnen en een nieuw klantenpubliek bereiken zonder te investeren in extra middelen.
5. Krijg meer tijd voor taken met een hogere ROI
Stel je voor wat je zou kunnen doen met de tijd die je bespaart door de koppen niet helemaal opnieuw te hoeven schrijven. Dit is het mooie van AI. AI van sociale media neemt de tijdrovende taken op laag niveau weg en stelt u in staat zich te concentreren op het werk dat zinvolle resultaten oplevert, niet alleen voor uw klanten, maar ook voor uw bedrijf.
Een stapsgewijze handleiding voor het creëren van AI-gegenereerde koppen op sociale media
In dit voorbeeld gebruiken we kunstmatige intelligentie van sociale media als een denkbeeldig merk voor interieurrenovatie.
Stap 1: Voer een onderwerp of onderwerp in voor uw sociale bericht
Begin met het invoeren van een onderwerp voor uw bericht op sociale media. In dit geval gebruiken we “keukenrenovatie”, hoewel we het nog specifieker kunnen maken, zoals “keukenrenovatie voltooid in 3 weken”.
Stap 2: Voeg uw merknaam toe voor maximale impact
De volgende stap is om uw merk te pitchen voor de machine learning-tool. Voor dit voorbeeld gebruiken we de valse merknaam Kitchenstar. Als u echter wilt dat de ondertiteling minder merkgebonden is en meer gericht is op de inhoud van de video, laat u het veld Merk gewoon leeg.
Stap 3: Selecteer uw branche om specifieke zoekwoorden op te nemen
In dit voorbeeld voeren we “interieurs” in als onze branche. Als u echter wilt dat uw ondertiteling minder branchespecifiek is en meer gericht op de inhoud van uw video, laat u het veld Branche gewoon leeg.
Afbeelding afkomstig van Iconosquare, 2023. Maart
Stap 4: Ontvang hoogconverterende social media-koppen van AI
De drie koppen die worden gegenereerd door de AI-ondertitelgenerator van Iconosquare zijn vrolijk en boeiend. Elke gegenereerde posttitel heeft een goede hook:
Je keuken renoveren was nog nooit zo makkelijk!
Een nieuwe start voor je keuken!
Onze onlangs gerenoveerde keuken met #kitchenstar-producten is iets om over naar huis te schrijven
over!
En iedereen komt ter zake zonder onnodige poespas.
Afbeelding afkomstig van Iconosquare, 2023. Maart
De eerste kop heeft een geweldige hook en hoog-converterende hashtag-suggesties. In plaats van brede, veelgebruikte hashtags zoals #interiors of #kitchen, suggereerde de AI-ondertitelingsgenerator meer specifieke hashtags zoals #makingroomformmemories.
Stap 6: Breng handmatig de nodige wijzigingen aan
De tweede kop is geweldig en behoeft weinig bewerking. Ik zou wat specifiekere informatie kunnen toevoegen over wat het renovatieproces inhoudt, verder is deze notitie prima.
Afbeelding afkomstig van Iconosquare, 2023. Maart
Afbeelding afkomstig van Iconosquare, 2023. Maart. De derde rubriek heeft de volgende bijzonderheden: “kwarts werkbladen, strakke werkbladen en energiezuinige apparaten.” Zelfs als ze niet helemaal kloppen, heb je nu een sjabloon die je kunt gebruiken om je kop te schrijven zonder na te denken. Als u niet helemaal tevreden bent met de eerste drie opties, kunt u er nog drie maken.
Afbeelding afkomstig van Iconosquare, 2023. Maart. Wat betreft specifieke calls-to-action (CTA’s), zoals “reageer hieronder” of “tag een vriend”, kunt u deze eenvoudig toevoegen aan uw voltooide door AI gegenereerde bijschriften door een van de “Opgeslagen bijschriften” te selecteren.
Waarom AI-gegenereerde inhoud uw baan niet overbodig maakt
Als je je zorgen maakt om vervangen te worden door AI, doe dat dan niet. Ondanks wat u online kunt lezen, zal kunstmatige intelligentie uw baan niet overbodig maken. In plaats daarvan is AI een geweldige medewerker. Het automatiseert repetitieve taken en neemt miljoenen datapunten op om bruikbare aanbevelingen te doen. Dit maakt uw tijd vrij en stelt u en uw team in staat om betere inhoud en campagnes te creëren die klantresultaten opleveren.
AI-aangedreven sociale-mediatools ontsluiten uw potentieel.
In plaats van tijd en expertise te verspillen aan repetitieve taken zoals het handmatig plaatsen van scrolls, kunt u zich concentreren op de gebieden waar u gepassioneerd over bent en waarvoor u uniek gekwalificeerd bent. Zelfs apps die de creativiteit stimuleren, zoals Iconosquare’s AI Headers, hoeven zich geen zorgen te maken over de toekomst van uw werk. Alleen dergelijke functies ontwikkel en versnel je creativiteit. Nogmaals, AI-tools voor sociale media zijn perfect voor marketeers die jongleren met meerdere klanten en complexe campagnes.
AI-tools kunnen de empathie, het perspectief en het vertellen van verhalen die een mens naar marketing brengt, niet vervangen. En dat is wat er nodig is om echt contact te maken met klanten. Dus maak je geen zorgen dat AI de wereld overneemt, maar bekijk deze apps voor wat ze zijn: een kans om van jou een nog betere social media manager te maken. Wil je de AI-ondertitelgenerator van Iconosquare zelf uitproberen? Hier kan je!
Zeg vaarwel tegen het schrijversblok en hallo tegen door AI gegenereerde ondertitels
Als je klaar bent om de kracht van AI-menselijke samenwerking te benutten, moet je de nieuwe AI-ondertitelgenerator van Iconosquare proberen. Of je nu weinig tijd hebt of een creatieve boost nodig hebt, het is een geweldig hulpmiddel om boeiende koppen (LinkedIn, Twitter en Instagram) te genereren die passen bij elk merk waarmee je werkt. Schrijf gewoon het onderwerp, de merknaam en de branche van uw bericht en Iconosquare genereert een lijst met mogelijke koppen. Vervolgens kies je je favoriet en voeg je deze met één klik toe aan je bericht. PROBEER NU Beeldcredits Uitgelichte afbeelding: Afbeelding door Iconosquare. Gebruikt met toestemming.
Google heeft de Gen Z Music-serie gelanceerd, een nieuwe tool om marketeers te helpen beter in contact te komen met jongeren. De betaalde functie is nu wereldwijd beschikbaar om adverteerders
De link tussen paginatitels en Google-zoekrangschikkingen is vandaag de dag net zo sterk als in de begindagen van SEO. Mensen van alle SEO-kennisniveaus zijn het erover eens dat het optimaliseren
TikTok-CEO Shou Chew zal op donderdag 23 maart om 10:00 uur ET getuigen voor het US House Energy and Commerce Committee. Als CEO is Chew verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering en