Hoe u het meeste uit uw reiscampagnes haalt

Hoe u het meeste uit uw reiscampagnes haalt post thumbnail image
Google heeft onlangs praktische tips voor maximale prestaties vrijgegeven voor adverteerders in de toerisme- en reisbranche. Aanvullende ondersteuningstools buiten de detailhandel en e-commerce commerce was de vraag groot omdat Google prioriteit blijft geven aan maximale prestaties en automatisering. De nieuwste video-tutorial van Google biedt de belangrijkste stappen voor het maken van een succesvolle campagne voor maximale prestaties voor hotelaccommodaties. De voordelen van Performance Max voor hotels zijn vergelijkbaar met die in andere branches:
  • Mogelijkheid om gebruikers te bereiken op alle Google-advertentieplaatsingen
  • Vergroot uw merkbereik met extra advertentie-indelingen en kanalen
  • Het gebruik van strategische gegevens helpt de AI van Google te sturen voor maximale prestaties.

Stap 1: bereid uw accountinstellingen voor

Voordat u begint met het maken van een campagne, is het noodzakelijk om de instellingen voor bedrijfsgegevens te controleren. Ga naar Tools & Instellingen >> Zakelijke gegevens en selecteer de feed Hotelfuncties. Selecteer in Google Ads, in het gedeelte Bedrijfsdetails, de hoteleigenschappen.Afbeelding tegoed: Google, 2023 Maart Hier kiezen adverteerders welke hotels ze later in de campagne selecteren voor maximale prestaties. Voor marketeers met beperkte accommodaties, gebruik de “hotelkiezer” om hotels op de kaart te selecteren. Kies uit twee manieren om hotels in Google Ads te selecteren.Afbeelding tegoed: Google, 2023 Maart Als er meer dan 50 objecten in gebruik zijn, zijn er drie mogelijkheden om deze toe te voegen aan de bedrijfsgegevens:
  • Maak een feed met de Google Maps-URL
  • Gebruik hotels in een Hotel Center-account dat is gekoppeld aan een Google Ads-account
  • Gebruik de Google-API

Stap 2: Selecteer Campagne-instellingen

Nu is het tijd om een ​​Performance Max-campagne voor hotels op te zetten. Selecteer bij het maken van een nieuwe campagne ‘Verkopen’ als uw doel en selecteer vervolgens ‘Aankopen’ als uw conversieactie in uw account. Selecteer na deze keuzes “Maximale prestaties”, wat standaard de keuze van het hotel is. Door een reisspecifieke verbetering kunnen adverteerders een datafeedbron kiezen (vanaf stap 1). Na het uploaden van bedrijfsgegevens, zullen hotels standaard de hoogste prestaties leveren.Afbeelding tegoed: Google, 2023 Maart Een van de belangrijkste onderdelen is het kiezen van een biedstrategie die past bij de doelstellingen van uw bedrijf. Kies een van de grootste:
  • conversies (als alle conversies hetzelfde zijn)
  • Conversiewaarde (als elke conversie een andere waarde heeft, bijv. verschillende hotels hebben verschillende tarieven, enz.)
Google raadt aan om voor de afgelopen 30 dagen een doel-CPA (kosten per acquisitie) of doel-SIG (rendement op advertentie-uitgaven) in te stellen dat vergelijkbaar is met andere campagnes in uw account met vergelijkbare doelen. Dit helpt Google AI vanaf het begin in de goede richting te sturen. Pas ten slotte andere instellingen aan, zoals uw advertentieplanning, start- en einddatums en budget.

Stap 3: Activagroepen aanpassen

De eerste stap is het selecteren van een standaardlogo dat in elk hotel in de Performance Max-campagne kan worden gebruikt. Elk geselecteerd hotel in de campagne wordt automatisch een afzonderlijke itemgroep (vergelijkbaar met een advertentiegroep voor campagnes zonder piekprestaties).

Componenten van activagroepen

Elke activagroep bestaat uit:
  • Website URL
  • Afbeeldingen
  • Logo(‘s)
  • Video-opnamen
  • Tekstkop(pen)
  • Tekstbeschrijving(en)
  • Oproep tot actie (CTA)
Selecteer zorgvuldig de verschillende activa binnen elke activagroep.Afbeelding tegoed: Google, 2023 Maart Google AI kopieert automatisch de items van de geselecteerde site. Adverteerders moeten echter alle selecties beoordelen. Adverteerders kunnen ook beslissen welke combinaties ze gebruiken. Google zegt dat als de videobron niet bestaat, ze deze automatisch zullen maken op basis van de andere videobronnen die u kiest. Het is erg belangrijk om de automatisch geselecteerde bronnen te bekijken, aangezien er altijd ruimte is voor fouten, vooral als de site niet wordt bijgewerkt. Controleer zeker het volgende:
  • Grammatica in titels en beschrijvingen
  • Afbeeldingen en video’s zijn up-to-date en van hoge kwaliteit
  • Logo’s zijn correct bijgesneden
  • CTA’s zijn afgestemd op de doelstellingen van de website

Gebruik publieksaanwijzingen

Adverteerders kunnen ook hun eigen items maken en uploaden voor meer controle. Hoewel dit een enigszins handmatig proces kan zijn, is het beter voor marketeers die meer controle over hun campagne willen. Nog een belangrijk element om aan je campagne toe te voegen voordat je aan de slag gaat signalen van het publiek. Begin met het toevoegen van first-party- of klantgegevens die u heeft om de AI van Google te helpen meer gebruikers te vinden die waarschijnlijk meteen zullen boeken. Aanvullende doelgroepsignalen die worden aanbevolen om toe te voegen, zijn Google-leadsegmenten. Net als bij first-party data, sturen deze signalen de AI van Google naar meer gebruikers in de trechter die klaar zijn om actie te ondernemen. Creëer zinvolle doelgroepsignalen voor campagnes met maximale prestaties.Afbeelding tegoed: Google, 2023 Maart Voeg ten slotte extra items (voorheen bekend als ‘extensies’) toe, zoals sitelinks, highlights en call-to-actions, voordat de advertentie wordt gelanceerd, zodat uw advertentie meer opvalt. Zodra deze elementen zijn gemaakt en beoordeeld, kan de campagne worden gelanceerd!

Stap 4: Optimaliseer uw campagneprestaties

Google raadt aan om de eerste prestaties van een campagne enkele weken na de lancering te evalueren. Dit wordt aanbevolen omdat het Google in staat stelt om potentiële vertraging of vertraging in conversies te testen, optimaliseren en er rekening mee te houden wanneer klanten extra tijd nodig hebben om te boeken. Controleer het volgende regelmatig terwijl u uw Hotel Top Performance-campagne optimaliseert.
  • Zoek naar afkeuringen van advertenties of bronnen die van invloed kunnen zijn op de prestaties
  • Prestaties van individuele bronnen om de creativiteit te verbeteren
  • Publiekssignalen om ervoor te zorgen dat de meest relevante advertenties aan de meest relevante gebruikers worden getoond
Google biedt accommodatiespecifieke rapportage aan adverteerders om de vraag van reizigers op verschillende locaties te helpen identificeren. Dit is waardevolle informatie voor marketeers, omdat het kan helpen bij het beïnvloeden van andere campagnes die niet optimaal presteren en waar de prioriteiten moeten worden verschoven. Naast accommodatiespecifieke rapportage ondersteunt het de mogelijkheid om te segmenteren op “interesse”-aspecten in het tabblad “Hotel” aan de linkerkant van de interface. Zoek accommodatiespecifieke rapporten op het tabblad Hotels in Google Ads.Afbeelding tegoed: Google, 2023 Maart Prestatiemaximum voor hotels gebruikt dezelfde merkveiligheidsinstellingen op accountniveau als in het gedeelte Geschiktheid van inhoud van de navigatiebalk Hulpprogramma’s en instellingen.

Samenvatting

Performance Max blijft volwassen worden, met zijn ondersteuning voor sectoren buiten de detailhandel en e-commerce. handel groeit. Deze stapsgewijze handleiding voor het opzetten van een campagne voor maximale prestaties voor hotels kan optimalisatieproblemen helpen verminderen door alle noodzakelijke initiële invoer te controleren.

Relevante berichten