Hoe u de grote update van Google overleeft en de beste resultaten behaalt

Hoe u de grote update van Google overleeft en de beste resultaten behaalt post thumbnail image

Google-updates komen en gaan. En soms betalen websites een prijs. Wanneer dit gebeurt, kan het moeilijk zijn om uw rankings en verkeer te zien dalen, maar er is niets mis met uw site. Een grote algoritme-update is zo’n update waarbij dit kan gebeuren. Google-advies? Doe niets. Google zegt dat als een grote update uw site heeft beïnvloed, “er niets mis mee is om deze te repareren”. “Er is niets mis met pagina’s die mogelijk niet zo goed presteren bij het updaten van de hoofdinhoud. Ze hebben onze richtlijnen voor webmasters niet geschonden en hebben geen handmatige of algoritmische actie ondergaan, zoals kan gebeuren met pagina’s die deze richtlijnen schenden. In feite is er niets in de hoofdupdate dat van toepassing is op specifieke pagina’s of sites. In plaats daarvan zijn de wijzigingen bedoeld om de manier waarop onze systemen gedeelde inhoud evalueren, te verbeteren. Als gevolg van deze wijzigingen presteren sommige pagina’s die voorheen te weinig beloond werden, mogelijk beter. Verward? Laten we de belangrijkste updates eens nader bekijken, en dan zal ik enkele manieren delen om uw website te verbeteren, zodat deze niet alleen up-to-date blijft, maar misschien zelfs gedijt.

Wat gebeurt er eigenlijk met de grote updates?

U kunt een grote upgrade dus niet “repareren”. Waarom verloor u dan rankings en verkeer? Goede vraag met een eenvoudig antwoord – uw concurrentie was het minst onvolmaakt. Met de minste imperfectie bedoel ik dat we de vele signalen van het algoritme van Google niet kunnen kennen. We zullen dus nooit perfect zijn als het om SEO gaat. We hebben echter best practices. Degenen die hun best doen om hun site te optimaliseren en op zijn minst imperfect zijn, zullen worden beloond. En dat betekent beter scoren dan de concurrentie in de zoekresultaten. Dus hoe zit het met deze grote upgrades – hoe werken ze? Laten we zeggen dat je concurrenten sommige dingen goed deden en jij ook – eigenlijk deed iedereen alles goed en niets was fout. Misschien heeft een update van het algoritme echter enkele variabelen synergetisch gegroepeerd, of misschien zijn de gewogen gemiddelden verschoven, of kregen siteklassen (informatief in plaats van navigatie) meer gewicht door het algoritme. Je hebt nog steeds niets verkeerd gedaan. En misschien hebben uw concurrenten hun SEO-inspanningen en aandacht gericht op beloonde variabelen, waardoor ze de “minst onvolmaakte” zijn in die algoritme-update. Je deed het goed, maar andere sites deden de juiste dingen “juister”. Dus hoe word je de minst imperfecte en krijg je je rankings terug? Aangezien het probleem geen boete is, kunnen we het meeste advies van Google over boetes negeren (bijvoorbeeld slechte links). In plaats daarvan richten we ons op de positieve dingen die u kunt doen om uw website te verbeteren. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Hoe u uw website kunt verbeteren en gedijt met grote updates

Laten we vervolgens vier manieren bekijken om uw website te verbeteren, zodat u uw hoofdweer beter kunt bijwerken:

  • Maak uw inhoud beter.
  • Organiseer uw website.
  • Valideer uw interne links.
  • Doe een SEO-audit.

Maak uw inhoud beter

Hoewel Google zegt dat er niet veel te doen is na een grote update, adviseren ze vaak om je te concentreren op de inhoud van de site als je je site wilt verbeteren. Wil je het beter doen na een grote verandering? Heb geweldige inhoud. Ja, hetzelfde saaie antwoord. Maar als u een beter idee wilt krijgen van welke inhoud wij geweldig vinden, lees dan onze richtlijnen voor recensenten. Het zijn bijna 200 pagina’s met dingen om te overwegen: https://t.co/pO3AHxFVrV — Danny Sullivan (@dannysullivan) mei 2018 1 augustus Dit zegt Google ook in zijn helpbestand voor grote algoritme-updates: “…we begrijpen degenen die dit doen. na een grote update kunnen ze nog steeds het gevoel hebben dat ze iets moeten doen. We raden u aan om u te concentreren op het aanbieden van de beste inhoud. Dit is precies wat onze algoritmen beogen te belonen. Daarom volgen hier enkele algemene vragen waarmee u rekening moet houden bij het beoordelen van website-inhoud:

  • Ziet de site er betrouwbaar uit? We hebben vertrouwen nodig om de aantrekkingskracht te beteugelen. Uw website moet modern zijn met frisse inhoud en een goede gebruikerservaring bieden. Voeg testimonials, klantlogo’s en statistieken toe op pagina’s met hoge bouncepercentages. Dit is niet alleen voor Over ons-pagina’s. De bezoeker moet uw bedrijf kunnen vertrouwen.
  • Wordt de inhoud geleverd door een expert of liefhebber met een goed begrip van het onderwerp? U moet inspelen op de behoeften van bezoekers met de juiste informatie die verder gaat dan andere sites. Vertel niet alleen de waarheid, maar leg ook uit waarom. Toon wijsheid, niet alleen kennis.

Dit is alleen voor starters. Duik diep in uw webpagina’s en overweeg enkele dingen die een webpagina tot een bron van hoge kwaliteit maken, waaronder:

  • Ervaring, Competentie, Autoriteit en Geloofwaardigheid (EEAT).
  • Journalistieke integriteit is een beter dan competitief antwoord op het wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe van een onderwerp door bronnen te citeren en feiten te controleren.
  • Inhoudsoptimalisatie, inclusief een lange lijst met manieren om de pagina beter en relevanter te maken.
  • Technische SEO gericht op het verbeteren van de gebruikerservaring.
  • Gebruik van originele gegevens, grafieken, afbeeldingen, onderzoek en opinieanalyse.
  • Zoeken naar trefwoorden die bezoekers naar de paginatitel en koppen trekken.
  • Verduidelijking van dubbelzinnige termen en betekenissen met definities of schema.
  • Deelbare inhoud – Zou je erover opscheppen en zouden je bezoekers er graag naar linken?
  • CSO-aanpassing voor onderwerprelevantie, autoriteit en betere gebruikerservaring.

Google biedt een lijst met inhoudelijke vragen in het helpbestand voor belangrijke updates.

Vul de website in

Hoe u uw inhoud op uw website organiseert, is bijna net zo belangrijk als de kwaliteit van uw inhoud. SEO-siloing is een techniek die ik in 2000 heb uitgevonden en die vergelijkbare inhoud groepeert op basis van hoe mensen zoeken. Het vestigt de site ook als een autoriteit en expert op dit gebied door gedetailleerde antwoorden te geven op verschillende pagina’s met hoogwaardige inhoud over het onderwerp. Dit helpt bij het creëren van relevantie. Relevantie helpt de zoekmachine te begrijpen dat de website het beste is voor de zoekopdracht. SEO-siloing ondersteunt ook sitenavigatie, waardoor het voor zowel zoekmachines als sitebezoekers gemakkelijker wordt om inhoud te vinden. Als u niet bekend bent met het concept van kuilvoer, zal ik het illustreren. De onderstaande afbeelding laat zien hoe u onderwerpcategorieën kunt groeperen op een website voor elektrisch gereedschap die draadloos elektrisch gereedschap, elektrisch gereedschap en gereedschap op gas verkoopt.

Website silografiek

In dit voorbeeld heeft de site één hoofdonderwerp (elektrisch gereedschap) en wordt ondersteund door drie hoofdcategorieën: snoerloos elektrisch gereedschap, elektrisch gereedschap en gasaangedreven gereedschap. Elke categorie heeft subcategorieën. Het hebben van rijke inhoud in elke tank die op deze manier is georganiseerd, kan verschillende dingen doen:

  • Creëert een goede gebruikerservaring door inhoud gemakkelijk vindbaar en navigeerbaar te maken. Als gevolg hiervan kunt u meer tijd op de site doorbrengen.
  • Helpt zoekmachines de relevantie te bepalen, waardoor uw website beter scoort voor zoekwoorden.

Ook Google vindt dit een goede strategie: “Sitenavigatie is belangrijk om bezoekers te helpen snel de gewenste content te vinden. Het kan zoekmachines ook helpen te begrijpen welke inhoud een webmaster belangrijk vindt. Hoewel de zoekresultaten van Google zich op paginaniveau bevinden, wil Google ook graag begrijpen welke rol een pagina speelt in het grotere geheel van een website.
– Google, beknopte handleiding voor zoekmachineoptimalisatie (SEO).

Kortom: Siloing is een beproefde, altijd groene SEO-strategie die, wanneer geïmplementeerd als onderdeel van een SEO-programma, u kan helpen bij het bouwen van een kwaliteitswebsite die bestand is tegen grote updates.

Uw interne linkstrategie kan van invloed zijn op SEO en kan:

  • Help mensen inhoud op uw site te vinden.
  • Vertel de zoekmachines waar uw site over gaat.
  • Schakel zoekmachines in om meer pagina’s op uw website te ontdekken.
  • Draag linkkapitaal over van de ene webpagina naar de andere op uw website.

Siloing is een vorm van linken naar interne pagina’s, maar ook andere soorten interne links zijn belangrijk. Voorbeelden van interne links zijn hoofdnavigatie, voettekstlinks, contextuele links en links naar gerelateerde inhoud. Linken vanaf een blog ligt voor de hand, maar vergeet niet dat wanneer u pagina’s aan uw website toevoegt, deze allemaal moeten worden beschouwd als onderdeel van uw linkstrategie. Hier zijn enkele best practices voor interne koppelingen die u zou kunnen overwegen:

  • Audit van sitelinkstructuur, verbroken links, irrelevante links, pagina’s zonder links, nofollow-problemen, enz.
  • Klikdiepte instellen om gemakkelijke toegang tot websitepagina’s te garanderen (meestal ongeveer drie klikken om vanaf de startpagina naar belangrijke pagina’s te gaan).
  • Alleen links naar belangrijke pagina’s vanaf de startpagina, meestal de belangrijkste silo-bestemmingspagina’s.
  • Gebruik van koppelingen.
  • Strategisch gebruik van ankertekst bij het linken naar andere pagina’s op de site, meestal de belangrijkste zoekwoorden/onderwerp van de bestemmingspagina als ankertekst.
  • Zorg voor een HTML-sitemap en een XML-sitemap.
  • 404 beheer.

Doe een SEO-audit

SEO is meer dan alleen een goede website. Het gaat erom uw concurrentie te verslaan in de zoekresultaten. Een SEO-audit kan u helpen een strategie te ontwikkelen om het net zo goed of beter te doen dan uw concurrentie. Houd er echter rekening mee dat veel SEO-audits alleen voor reparaties zijn. Op reparatie gebaseerde SEO-audits zijn zo populair omdat de meeste websites veel reparaties nodig hebben. Het is gemakkelijk voor een SEO-bureau of consultant om rond te dwalen op de site en dingen te vinden die moeten worden opgelost. Dus repareer je de site en krijg je ervoor betaald. Maar plotseling zie je een verandering in het beloningsproces (zoals een grote upgrade) en moet je de juiste dingen beter doen dan anderen – je moet het minst onvolmaakt zijn. Daarom heeft u een audit nodig om uw concurrentiepositie te vergroten, zodat u grote upgrades en andere noodzakelijke reparaties beter kunt uitvoeren.

Wees zelfverzekerder met belangrijke updates

Er is geen garantie dat een grote update geen sites kapot maakt, maar u kunt zich voorbereiden. Onthoud: degenen die hun best doen om hun website te optimaliseren en op zijn minst imperfect zijn, worden beloond. Het is bewezen dat het implementeren van SEO-strategieën die de kwaliteit van de website voor bezoekers en zoekmachines verbeteren, de eerste verdedigingslinie is. Het bericht Hoe de grote update van Google te overleven en topresultaten te behalen verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten