4 nieuwe regels voor PPC-advertenties

4 nieuwe regels voor PPC-advertenties post thumbnail image

Het is een fascinerende tijd om marketeer te zijn. De komst van AI en machine learning heeft het PPC-spel veranderd en raakt elk aspect van het dagelijkse werk van een zoekmarketeer. Er is veel geschreven over het gebruik van AI om advertentieprestaties te verbeteren door doelgroepen te targeten of biedingen te optimaliseren. Maar een andere grote verandering die we zien, is de impact van AI op de creatieve eisen van digitale campagnes. In de vroege jaren 2000 bestonden digitale advertentiecampagnes voornamelijk uit standaard IAB-bannerformaten voor desktop. In de jaren 2010 nam het mobiele gebruik enorm toe en werden er meer mobielvriendelijke formaten toegevoegd. Vervolgens werden social media- en videoadvertentie-indelingen geïntroduceerd, waardoor het digitale landschap complexer werd voor creatieve teams, maar nog steeds beheersbaar met de “oude methode” van één kort bericht met meerdere advertentie-opties. Maar dit nieuwe tijdperk van machine learning zou alle adverteerders moeten doen nadenken over hun creatieve proces.

Regel 1: individuele marketing

Een vaak over het hoofd gezien onderdeel van machine learning is dat het algoritme de beste creaties voor een bepaalde gebruiker zal maken op basis van de informatie die het heeft. We hoeven niet langer vooraf te bepalen waar iemand zich in de koopcyclus bevindt. We moeten machine learning echter alle middelen geven om op elk moment de beste advertentie aan die gebruiker weer te geven.

Tactiek: maak advertentiemateriaal voor een specifiek kanaal/publiek

Creatieve teams moeten creativiteit opbouwen om elke stap van het kooptraject te bereiken. Door bijvoorbeeld individuele uitlegvideo’s, productvoordeelvideo’s, testimonial-video’s, statische advertenties met sterke aanbiedingen en directe vergelijkingen aan te bieden, is het algoritme effectief genoeg voor elke fase van de trechter.

Wees creatief met uw koperstrechter

Marketeers kunnen uitlegvideo’s bovenaan de trechter gebruiken om gebruikers te bereiken die meer over uw merk willen weten. Video’s, getuigenissen of sociaal bewijs van specifieke productvoordelen kunnen halverwege de trechter worden gebruikt om te voldoen aan de behoeften van zowel bekende als niet-kopende gebruikers. En tot slot zouden er prikkels/aanbiedingen en directe vergelijkingen zijn voor degenen die bereid zijn te kopen.

Regel 2: Zet de machine aan

Machine learning-algoritmen hebben veel input nodig om hun werk te doen. Marketeers praten meestal over het voeden van de machine met data. Maar we moeten de machine ook met creativiteit voeden. Dit vormt een enorm probleem voor gestroomlijnde creatieve teams of mensen met kleine creatieve budgetten. Er bestaat niet zoiets als te veel creativiteit. De adverteerder van vandaag heeft creativiteit nodig om verschillende problemen op te lossen:

  • Kanalen.
  • Advertentie-indelingen.
  • Grensrelaties.
  • Trechter stadia.
  • Soorten onroerend goed.
  • Oproepen tot actie.

En elke variatie daar tussenin.

Tactiek: gebruik alle beeldverhoudingen

Maak het volgende voor maximale creatieve ‘overdraagbaarheid’:

  • 1:1 en 9:16 voor statische advertenties.
  • 1:1, 4:5 en 16:9 voor videoadvertenties.

Tactiek: advertentie-indelingen wijzigen

Probeer verder dan statisch en video. Probeer verschillende soorten van elk type, waaronder:

  • Merk video’s.
  • Productgerichte video’s.
  • Een subtiele beweging.
  • Tekst-overlays op afbeeldingen.
  • Door gebruikers gegenereerde inhoud.
  • HTML5.
  • Statisch.
  • Animeren.
  • Plus.

Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

Regel # 3: Houd rekening met uw korte aandachtsspanne

De aandachtsspanne is in de loop van de tijd aanzienlijk afgenomen. Tegenwoordig zien we de beste prestatieresultaten voor advertenties van zes seconden. Zes seconden! Dus hoewel we al deze kansen hebben om onze creativiteit op het juiste moment aan de juiste mensen te laten zien, hebben we maar een paar seconden om ervoor te zorgen dat onze creaties impact hebben.

Tactiek: Creëer een creatieve focus voor een korte periode

Iedereen houdt van een goed verhaal. Maar de focus van vandaag dwingt creatieve teams anders na te denken over hun videoadvertenties. Enkele richtlijnen om te volgen:

  • Voeg advertenties van zes seconden toe (naast advertenties van 15 en 30 seconden) aan de mix.
  • Verplaats je verhaallijn naar voren om de aandacht te trekken in 5 seconden.
  • Merk uw logo in 3 seconden.
  • Voeg binnen 5 seconden een call-to-action toe.

Regel 4: Niet zomaar testen, maar effectieve testen

Een ander groot voordeel van machine learning is de mogelijkheid voor marketeers om advertentiemateriaal snel te testen en aan te passen. Hoewel A/B-testen op verschillende platforms complex kunnen zijn, zijn algoritmen geweldig voor kleine creatieve verschillen zoals tekstoverlays, kleurenschema’s, berichtvariaties en meer.

Tactiek: formaliseer creatieve A/B-tests om belangrijke wijzigingen aan te brengen

A/B-tests moeten nog steeds worden gebruikt in situaties waarin statistische significantie nodig is om het belangrijkste voordeel van een advertentie of formaat te bepalen. Enkele voorbeelden zijn specifieke incentives, merkpositionering, videoclips, enz.

Het creatieve proces opnieuw vormgeven

Dit nieuwe tijdperk van creatieve verspreiding vereist dat merken hun ontwerpproces heroverwegen. Creatieve teams moeten beter schaalbaar zijn om unieke advertenties te maken voor elk kanaal, advertentie-indeling, kanaalstadium en itemtype. In plaats daarvan zouden merken moeten overwegen om van één product of concept honderden activa te maken. Mediateams moeten samenwerken met creatieve teams om potentiële advertenties te beoordelen en realtime inzichten te benutten. Adverteerders die aan deze nieuwe vereisten voldoen, zullen zeker profiteren van machine learning en de branche domineren. Het bericht 4 nieuwe regels voor PPC-advertenties verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten