Google verbetert Discovery-advertenties: verhoogt betrokkenheid en conversies

Google verbetert Discovery-advertenties: verhoogt betrokkenheid en conversies post thumbnail image

Google rolt updates uit voor Discovery-advertenties om merken te helpen uitblinken op de meest aantrekkelijke advertentieplekken op het platform. Aangezien consumenten steeds vaker aankopen doen via meerdere online contactpunten, gebruikt meer dan de helft platforms zoals YouTube, Discover en Gmail om onderzoek te doen naar producten of merken. 91% van de consumenten reageert op ontdekking, dus adverteerders moeten hun publiek erbij betrekken wanneer ze klaar zijn om een ​​beslissing te nemen. Hier ziet u hoe Google het gemakkelijker maakt om producten op meer platforms naar klanten te brengen.

Betrek uw publiek met productfeeds

Google Discovery-advertenties bieden nu productfeeds aan alle adverteerders, waardoor ze producten kunnen weergeven op basis van de interesses en intenties van gebruikers. Winkeliers kunnen lifestyle-afbeeldingen en korte tekst in hun Google Merchant Center-catalogus gebruiken om relevantere advertenties weer te geven. Adverteerders die productfeeds opnemen in hun Discovery-advertenties kunnen gemiddeld 45% meer conversies genereren voor een vergelijkbare CPA. Deze advertenties kunnen ook worden gecombineerd met video-actiecampagnes op YouTube om meer aandacht en betrokkenheid te genereren.

Casestudy: het succes van Pandora met behulp van productfeeds

Google verbetert Discovery-advertenties: meer betrokkenheid en conversiesScreenshot van: support.google.com, 2023 Maart. in 2022 in het derde kwartaal werkte Pandora samen met iProspect om productfeeds voor Discovery-advertenties te gebruiken om aangepaste advertentiefuncties te creëren. Als gevolg hiervan zag het bedrijf gedurende het jaar een toename van 94% in verkoopleads en een rendement op advertentie-uitgaven van 28%. Olav van der Lans, hoofd digitale prestaties bij Pandora NOEU, prees het gebruik van productfeeds voor Discovery-advertenties om de advertentierelevantie en klantbetrokkenheid te verbeteren.

Zet gegevens om in resultaten met betere rapportage en metingen

De nieuwste rapportage- en meetupdates van Google zijn bedoeld om adverteerders een beter inzicht te geven in de prestaties van hun Discovery- en video-actiecampagnes. Met rapportage op productniveau, die later deze maand wordt gelanceerd, kunnen adverteerders bijhouden hoe hun Google Merchant Center-catalogusitems presteren in productfeeds tegen statistieken zoals vertoningen of klikken. Hierdoor kunnen ze identificeren welke productsoorten van groter belang zijn en passende zakelijke acties ondernemen. Data-driven-attributie (DDA) zal vanaf het tweede kwartaal beschikbaar zijn voor Discovery-adverteerders, waardoor ze een nauwkeuriger beeld krijgen van de campagneprestaties in het hele Google-ecosysteem. DDA kent conversiekrediet toe op basis van gebruikersbetrokkenheid bij advertenties, waarbij accountgegevens worden gebruikt om te bepalen welke campagnes de grootste impact hebben op zakelijke doelen. Door deze inzichten te combineren met geautomatiseerde biedstrategieën zoals maximale conversies, kunt u nog meer conversies genereren.

samengevat

De nieuwste verbeteringen aan de Discovery-advertenties van Google geven digitale marketeers meer opties om doelgroepen te betrekken en de vraag van klanten op platforms zoals Google en YouTube te vergroten. Met productfeeds, betere rapportage- en meetfuncties kunnen merken gepersonaliseerde advertentiefuncties creëren en hogere conversiepercentages behalen.

Uitgelichte afbeelding: screenshot van: support.google.com, 2023 Maart.
Bron: Google

Relevante berichten