Google test goedkeuringsbadges

Google test goedkeuringsbadges post thumbnail image

Google experimenteert met het weergeven van blauwe badgepictogrammen en -labels in bepaalde zoekadvertenties van door Google Ads goedgekeurde adverteerders. Het blauwe label heeft een blauwe cirkel met randen en een vinkje aan de binnenkant. Dit maakt deel uit van het Google-verificatieprogramma voor adverteerders en het lijkt erop dat het bedrijf nu het gebruik van kleine blauwe vinkjes test voor geverifieerde adverteerders.

Gespot in het wild. Khushal Bherwani zag de badge voor het eerst op Twitter.

↗ Google toont nu een geverifieerd blauw vinkje op gesponsorde exemplaren.

Voor geverifieerde zaken#ppcchat

Hé @rustybrick is dit nieuw?? pic.twitter.com/SndvcLalTP — Khushal Bherwani (@b4k_khushal) maart 2023 26 maart

Waarom kan het ons schelen? Badges van goedkeuring kunnen de geloofwaardigheid en geloofwaardigheid van merken in de ogen van potentiële klanten vergroten. Wanneer gebruikers een blauwe badge zien, weten ze dat de adverteerder is goedgekeurd door Google, wat betekent dat de adverteerder aan bepaalde eisen heeft voldaan om op het platform te adverteren. Dit kan gebruikers helpen om met meer vertrouwen op een advertentie te klikken en mogelijk een aankoop te doen of een andere gewenste actie uit te voeren. Bovendien kan een blauwe badge ervoor zorgen dat uw advertentie opvalt tussen andere advertenties die geen badge hebben, waardoor de klikfrequenties en conversies kunnen toenemen. Het bericht Google test verificatiebadges verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten