Google Search Console scheidt verkopersvermeldingen en productfragmenten

Google Search Console scheidt verkopersvermeldingen en productfragmenten post thumbnail image
Google heeft de Merchant Listings- en Product Snippets-rapporten gescheiden in twee unieke weergaven die u kunt filteren in uw Google Search Console-prestatierapporten. Google rolde ze ook uit in de verkopersvermeldingen en rapporten over productfragmenten die het afgelopen september onthulde. Wat is er nieuw. Google zei dat “we de mogelijkheid toevoegen om de impact van verkopersvermeldingen te meten door de zoekweergave van productresultaten op te splitsen in twee delen: verkopersvermeldingen en productfragmenten.” U kunt nu onafhankelijk van elkaar zien hoeveel klikken en vertoningen u krijgt voor die vertoningen/ervaringen. Nieuwe verkopersvermeldingen en productfragmenten kunnen op twee plaatsen in Search Console worden bekeken:
  • Verkopersvermeldingen en rapporten met productfragmenten als overlay bovenop rapportgrafieken
  • Prestatierapport op het tabblad Zoekopmaak of via filter
Hoe het eruit ziet. Hier is een screenshot van het prestatierapport: Advertentie. Google maakte de aankondiging op Twitter in de volgende tweets: Sept. Search Console heeft een nieuw rapport met de naam ‘Verkopersvermeldingen’ geïntroduceerd waarmee u de geschiktheid van productaanbiedingen voor verkopersvermeldingen kunt controleren. Dit is toegevoegd aan het productfragmentrapport. Lees meer op https://t.co/A83TSa4zSb 🧵1/3 – Google Zoekcentrum (@googlesearchc) 2023 27 maart Waarom kan het ons schelen? Hier vindt u meer rapporten die u kunt analyseren en waaraan u kunt werken om uw website te verbeteren. Als u producten op uw site heeft, kunt u deze rapporten bekijken en deze gebruiken om wijzigingen op uw site aan te brengen waarmee u uw site kunt verbeteren en beter kunt presteren in Google Zoeken. Het bericht Google Search Console scheidt verkopersvermeldingen en prestaties van productfragmenten verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten