Google heeft zojuist versie 2.3 van Ads Editor uitgebracht, met verschillende nieuwe functies en updates voor adverteerders. Laten we eens kijken wat er nieuw is.
Nieuwe functies:
- Ondersteuning voor afbeeldingsbronbestanden: Adverteerders kunnen nu naast het gebruik van URL’s ook gemakkelijk video-items als bestanden importeren en exporteren.
- Weergave resourcekaart afbeelding: Afbeeldingsmiddelen kunnen nu naast de tabelweergave ook als kaarten worden bekeken.
- Eigendomsbeheer: Volledige ondersteuning voor verbeterde middelen zoals afbeeldingsmiddelen, automatisch gegenereerde middelen, locatiemiddelen en bedrijfsinformatiemiddelen is nu beschikbaar. Verouderde gegevens worden afgeschaft wanneer resources worden geüpgraded.
- Statusknoppen op het startscherm: Op bepaalde basisredenen voor de weergavestatus (PDS) kan nu worden geklikt, waardoor adverteerders snel problemen kunnen oplossen die ertoe kunnen leiden dat campagnes niet worden weergegeven.
- Meer oorzaken van PDS: Er zijn nu meer PDS-redenen, waaronder ‘Beperkt door bieddoel’ en ‘Binnenkort beperkt door budget’.
- Maximale automatisering van tekstbronnen: Adverteerders kunnen zich nu aan- of afmelden voor automatisering van tekstitems voor best presterende campagnes.
- Voeg een Google Video Partner-aanbeveling toe: De editor toont nu aanbevelingen voor het toevoegen van Google-videopartners, zodat adverteerders dezelfde targetingopties kunnen gebruiken voor alle videopartners in hun videocampagnes.
- Biedbrowser: De editor geeft nu meerdere aanbevolen biedingen weer voor de biedstrategieën Target MOU en Target SIG, inclusief de verwachte verbeteringen voor elke optie.
- Toepassing per locatie: De editor heeft nu “radius rond groepen locaties” en “radius rond alle locaties in een gekoppelde feed” locatietargeting.
- Discovery-advertenties en -campagnes met ondersteuning voor productfeeds: De editor ondersteunt nu Discovery-advertenties en -campagnes met productfeeds, waardoor adverteerders hun producten in Discovery-advertenties kunnen weergeven.
- Correct meervoud in berichten: Berichten worden nu bijgewerkt met de juiste meervoudsvorm, die andere talen ondersteunt.
- Meldingen: Editor 2.3 bevat nu meer soorten meldingen, waardoor gebruikers beter op de hoogte kunnen blijven van de status van hun accounts.
Verouderde functies:
- Pas uw bod voor beste inhoud aan: De instelling ‘Bedaanpassing voor beste inhoud’ wordt niet meer ondersteund en is verwijderd in versie 2.3.
- Maak een aanbeveling voor dynamische zoekadvertenties: Versie 2.3 van de editor toont geen aanbevelingen meer voor het maken van dynamische zoekadvertenties.
Graaf dieper. Lees hier de aankondiging van Google.
Waarom kan het ons schelen? Nieuwe functies kunnen de prestaties van uw Google Ads-campagnes helpen verbeteren. Als u bijvoorbeeld Discovery-advertenties en -campagnes ondersteunt met productfeeds, kunt u uw bereik vergroten en uw producten aan meer potentiële klanten laten zien. De meldingsfunctie kan u op de hoogte houden van de status van uw accounts en stelt u in staat om onmiddellijk actie te ondernemen om eventuele problemen op te lossen. Het bericht Google Ads Editor versie 2.3 uitgebracht met 12 nieuwe functies verscheen eerst op Search Engine Land.