Google Ads-beleidsupdate: wijzigingen in overheidsdocumenten en -services

Google heeft updates aangekondigd voor de Google Ads-overheidsdocumenten en het officiële servicebeleid die op 24 mei van kracht worden. Wijzigingen in het beleid omvatten het volgende:

  • Ga naar een gedetailleerde lijst met bereikcategorieën
  • Uitsluitingen voor specifieke regionale categorieën
  • Wijzigingen in de lijst met geautoriseerde leveranciers

Door op de hoogte te blijven van deze beleidsupdates, kunt u de goede reputatie van uw account behouden en mogelijke opschorting voorkomen. Noteer de onderstaande wijzigingen en breng de nodige wijzigingen aan.

Belangrijke wijzigingen in de beleidsupdate

  • Implementatie datum: Google heeft de ingangsdatum van de beleidswijzigingen uitgesteld tot 2023. 31 maart tot 2023 24 mei Het nieuwe beleid zal wereldwijd worden toegepast en het zal ongeveer zes weken duren voordat het volledig is geïmplementeerd.
  • Duitse staat: Duitsland stond eerder vermeld als een regiospecifieke uitzondering onder “Tolgelden en vergunningen voor het gebruik van openbare wegen”, maar deze uitzondering is niet langer van toepassing. Adverteerders die deze categorie in Duitsland promoten, moeten voldoen aan de vereisten van de overheid of een geautoriseerde aanbieder en de relevante certificering aanvragen.
  • Bereik categorieën: Het bijgewerkte beleid biedt een uitgebreide lijst met bereikcategorieën, wat betekent dat als een document of dienst niet wordt genoemd, het niet binnen het bereik valt. Het herziene beleid is beschikbaar op de Help-pagina over het advertentiebeleid.
  • Door de overheid uitgegeven bedrijfs-ID: Dit wordt nu opgenomen in de reikwijdte van het beleid.
  • Geautoriseerde dienstverleners: Google staat door de overheid geautoriseerde providers toe en verwijdert de vereiste voor ‘geautoriseerde providers’. Dit betekent dat de onbeperkte lijst met professionele services van het beleid die in het huidige beleid waren opgenomen, niet wordt gedupliceerd in het bijgewerkte beleid.
  • Automatische registratiepiloot in Californië: 2023 Februari. Google heeft een pilotprogramma gelanceerd voor geautoriseerde autoregistratiebedrijven in Californië. Adverteerders die door de staat Californië zijn gemachtigd om namens de staat Californië voertuigregistraties te verwerken, mogen advertenties weergeven waarin reclame wordt gemaakt voor de services die zij leveren. Deze proefperiode loopt door en wordt niet beïnvloed door wijzigingen in de startdatum.

Waarschuwingen en accountopschortingen

Schending van het bijgewerkte beleid leidt niet tot onmiddellijke opschorting van het account zonder voorafgaande kennisgeving. Google geeft ten minste zeven dagen voorafgaand aan de opschorting van het account een melding. Adverteerders moeten de beleidsupdate bekijken om te bepalen of hun advertenties binnen het bereik van het beleid vallen. Als dat het geval is, moeten de betreffende advertenties uiterlijk in 2023 worden verwijderd. 24 mei

samengevat

Updates van Google Ads-overheidsdocumenten en het officiële servicebeleid kunnen van invloed zijn op adverteerders die specifieke regio’s en sectoren targeten. De datum van inwerkingtreding van de wet is uitgesteld tot 2023. op 24 mei, waardoor Google meer tijd heeft om advertentiestrategieën aan te passen om te voldoen aan het nieuwe beleid.
Bron: Google

Relevante berichten