In een recent onderzoek ontdekte het Pew Research Center dat “81% van het publiek zegt dat de potentiële risico’s waarmee ze worden geconfronteerd bij het verzamelen van gegevens voor bedrijven, opwegen tegen de voordelen.” En “79% van de consumenten maakt zich zorgen over hoe bedrijven de gegevens gebruiken die ze verzamelen.” Het is duidelijk dat bedrijven prioriteit moeten geven aan klantvertrouwen en gegevensprivacy.
e-mailen boek In Data We Trust laat zien hoe klantgegevensplatforms (CDP’s) helpen het vertrouwen van klanten te winnen door privacygestuurde personalisatie. E-mail bekijken boek om te leren hoe CDP uw merk ten goede kan komen, en lees verder om vijf belangrijke manieren te leren waarop CDP vertrouwen opbouwt.
5 manieren waarop CDP het vertrouwen van klanten in gegevens opbouwt
1. Verminder het risico van verborgen gegevens Gegevenscaches leiden tot kostbare processen en verhogen het risico op verschillende gebieden, zoals onnauwkeurige klantinzichten, waaronder privacyvoorkeuren. Met CDP worden gegevens uit de eerste hand verzameld, dus toestemming en rechtstreeks van de bron. 2. Privacybeleid plaatsen Als uw toestemmingsgegevens niet realtime zijn, overtreedt u mogelijk de privacyregels totdat uw toestemmingsbeleid is bijgewerkt. Als iemand bijvoorbeeld vraagt om zijn gegevens te laten verwijderen en uw organisatie doet er langer over dan wettelijk is vereist om aan het verzoek te voldoen, kan uw merk aanzienlijke boetes krijgen wegens niet-naleving. CDP draagt privacyvoorkeuren gedurende de hele klantreis uit over alle kanalen en ondersteunt deze door de lens van de klant. 3. Maak operationele efficiëntie en zakelijke flexibiliteit mogelijk Om een privacygedreven organisatie te zijn, moeten bedrijven communicatie- en gegevenssilo’s deconstrueren om te begrijpen welke gegevens worden verwerkt en waarom. Sommige CDP’s gebruiken een gemeenschappelijke gegevensnomenclatuur waardoor de zakelijke en IT-afdelingen een gemeenschappelijke taal kunnen spreken. Deze gemeenschappelijke taal voorkomt dat afdelingen achterop raken wanneer privacyvereisten veranderen of investeringen in nieuwe technologieën nieuwe integraties vereisen. 4. Geef klanten transparantie en controle over hun gegevens. Volgens de wereldwijde privacyregelgeving hebben klanten het recht om te bepalen wanneer hun gegevens worden verzameld, opgeslagen en gebruikt. CDP wordt een vertrouwde opslagplaats voor klantgegevens en een beheerde toeleveringsketen die apparaten van klanten verbindt met platforms die waarde leveren. Als de vertrouwde beheerder van hun eigen gegevens hebben uw klanten toegang tot de meest nauwkeurige set van hun persoonlijke gegevens wanneer ze daarom vragen. 5. Superieure klantervaring CDP helpt merken om het gedrag en de voorkeuren van klanten beter te begrijpen via één enkel klantbeeld. Klanten willen bekend en begrepen worden, ongeacht waar en hoe ze met uw merk omgaan. Bovendien kunnen klantgegevens zich in verschillende systemen met verschillende privacyinstellingen bevinden. Met CDP kunt u vertrouwde klantgegevens van alle contactpunten verzamelen om een 360-gradenbeeld van uw klanten te creëren, waardoor realtime betrokkenheid via elk kanaal mogelijk wordt op basis van klantvoorkeuren. En dit niveau van personalisatie kan op schaal worden gedaan met een leverancier-neutrale, realtime CDP zoals Tealium, waarover u hier meer kunt lezen. Het bericht De gegevens die we vertrouwen: hoe u het vertrouwen van klanten opbouwt met gegevensprivacy verscheen eerst op Search Engine Land.