3 nieuwe functies voor Google Discovery-advertenties

3 nieuwe functies voor Google Discovery-advertenties post thumbnail image

Google Discovery-advertenties zijn geüpdatet met nieuwe functies om merken te helpen opvallen in de meest aantrekkelijke advertentieplaatsingen, waaronder

  • Productkanalen die de interesse van het publiek wekken
  • Rapportage op productniveau en gegevensgestuurde attributie
  • Meet de incrementele impact met conversieverhogingsexperimenten

Nieuwe, aantrekkelijke lay-outs en productfeeds. Adverteerders kunnen verschillende lay-outs gebruiken, zoals carrousels, vierkant en staand, om aantrekkelijkere en indrukwekkendere advertenties te maken. Met deze functie kunnen adverteerders producten aan gebruikers tonen op basis van hun interesses en intenties. Winkeliers kunnen lifestyle-afbeeldingen en beknopte tekst uit hun Google Merchant Center-catalogus gebruiken om relevantere advertenties weer te geven. Op basis van vroege tests kan het toevoegen van productfeeds aan Discovery-advertenties met verkoop- of leadgeneratiedoelen volgens Google resulteren in gemiddeld 45% meer conversies tegen vergelijkbare kosten per actie.

Bijgewerkte rapportage en meting. Later deze maand kunnen adverteerders rapportage op productniveau gebruiken om de prestaties van hun Google Merchant Center-catalogusitems in productfeeds bij te houden op basis van statistieken zoals vertoningen of klikken. Dit betekent dat retailers die een breed scala aan producten promoten, kunnen onderscheiden welke soorten producten meer belangstelling trekken en passende zakelijke acties kunnen ondernemen. Vanaf het tweede kwartaal kunnen Discovery-adverteerders hun campagneprestaties in het Google-ecosysteem beter begrijpen met behulp van data-driven-attributie (DDA). DDA crediteert conversies op basis van hoe individuen omgaan met uw advertenties en gebruikt accountgegevens om te bepalen welke campagnes de grootste impact hebben op uw zakelijke doelen. U kunt deze informatie vervolgens gebruiken in combinatie met geautomatiseerde biedstrategieën, zoals maximale conversies, om nog meer conversies te genereren. Google schat dat adverteerders die overstappen op data-driven-attributie van andere attributiemodellen doorgaans gemiddeld 6% meer conversies genereren.

Conversiepromotie-experimenten. Om de effectiviteit van campagnes nauwkeurig te kunnen meten, heeft Google vorig jaar conversiepromotie-experimenten geïntroduceerd. Het is een van de nieuwste meetoplossingen waarmee adverteerders incrementele conversies kunnen bepalen op basis van gebruikers of geografische locatie. Voor adverteerders die zowel Discovery-advertenties als video-actiecampagnes uitvoeren, kunt u geo-gebaseerde conversieverhoging gebruiken om hun impact samen te meten. Neem contact op met uw Google-accountvertegenwoordiger voor meer informatie over hoe u kunt deelnemen.

Graaf dieper. Lees de aankondiging van Google.

Waarom kan het ons schelen? Deze nieuwe tools kunnen u helpen uw advertentiecampagnes effectiever te optimaliseren. Met behulp van rapportage op productniveau kunnen adverteerders vaststellen welke producten meer interesse wekken en dienovereenkomstig actie ondernemen. Data-driven-attributie helpt hen de impact van advertentiecampagnes op bedrijfsdoelen nauwkeurig te meten, terwijl conversie-optimalisatie-experimenten inzicht geven in de incrementele conversies die hun campagnes genereren. Het bericht 3 nieuwe functies voor Google Discovery-advertenties aangekondigd verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten