In 6 stappen naar een succesvolle corporate SEO-strategie

In 6 stappen naar een succesvolle corporate SEO-strategie post thumbnail image
Op de universiteit had ik een professor financiële boekhouding die weigerde een “10” te geven voor een examen, zelfs als je de antwoorden goed had, als de manier waarop je antwoordde niet haar methodologie volgde. Voor haar ging het minder om goed en fout. Het ging er meer om hoe je aan de antwoorden kwam. Dezelfde regel is van toepassing op de SEO-strategie van uw bedrijf. De meeste leidinggevenden op C-niveau zijn van mening dat het doornemen van een presentatie van de SEO-strategie van een bedrijf vergelijkbaar is met in de wacht staan ​​met een geautomatiseerd systeem. Lees: saai en vervelend. Dat komt omdat te veel SEO-goeroes SEO-terminologie zoals CWV of EEAT spuien in hun zakelijke SEO-strategievergaderingen in plaats van te laten zien hoe ze aan hun antwoorden kwamen. Dit is geen zakelijke SEO-strategie. Zo hoor je graag het geluid van je eigen stem. Tijdens mijn eerste 90 dagen als SEO-directeur deelde ik mijn SEO-bevindingen met de belangrijkste belanghebbenden, waaronder de C-suite, zoals ik ze in een wekelijkse e-mail onthulde. in de brief. Nadat ik een audit heb voltooid, groeit mijn lijst met “belangrijkste belanghebbenden” exponentieel gedurende die 90 dagen, en mensen willen meer weten en mijn e-mail doorsturen. brieven aan de betrokken teamleden. Ze hielden niet alleen van de gegevens die ik deelde. Deze mensen investeren in uw SEO. Naarmate meer mensen in het bedrijf precies begrijpen wat SEO is en hoe het hun werk beïnvloedt, laat het zien hoe SEO en andere kanalen kunnen samenwerken. Het bouwt vertrouwen, autoriteit en buy-in op tussen afdelingen voordat het wordt gepresenteerd aan de C-suite. Als je voor jezelf begint, overweeg dan om deze stappen op te nemen in je volgende aanbod voor een succesvolle zakelijke SEO-strategie.

1. Gebruik gegevens en onderzoek om uw strategie te verkopen

De eerste stap bij het maken van een SEO-strategie voor uw bedrijf is het verzamelen van gegevens op basis van uw onderzoek. U wilt niet in de kamer van de miljonair gaan waar de SEO-strategie van uw bedrijf is gebaseerd op aannames en ervaring. Heb je gezien wat er op Shark Tank gebeurt als mensen hun gegevens niet kennen? Verdienend. Bescherm uzelf met gegevens. Doe alsof je een Duitse herder bent die drugs opsnuift op het vliegveld. Dit is wat u moet hebben voordat u begint met het maken van een SEO-strategie voor uw bedrijf:
  • Concurrentie onderzoek
  • Marktaandeel
  • Benchmarks
  • Productmarketingplan
  • Begroting
Zoals Glinda de goede heks tegen Dorothy zei in The Wizard of Oz:
  • ‘Je had altijd de macht, mijn liefste. Je moest het gewoon zelf leren.”
Gebruik uw onderzoek samen met uw SEO-budget om het verhaal van uw plan te vertellen.

2. Creëer magie met uw statistieken

Helaas is de SEO-gemeenschap gevuld met “SEO-goeroes” die bedrijfsleiders hebben gedwongen om BS SEO-experts te bellen en te doen alsof ze alle antwoorden hebben. Mensen kunnen ruiken wanneer iets visachtig is, behalve mensen die een paar knieën knielen voor “goeroe” Yogi Bhajan. Bedrijven hebben een datagedreven aanpak nodig. Als je een gewaagde uitspraak doet, kun je die beter onderbouwen. Maar het is jouw taak als interne SEO-professional om magie te creëren met je gegevens en onderzoek. Als een datawizard en een creatieve artiest een baby zouden krijgen, zou het een SEO-professional zijn. Beschouw uw strategie als een kort verhaal. Onze hersenen denken in verhalen. Uri Hasson, hoogleraar psychologie aan Princeton, legde de impact van verhalen vertellen uit in een TED-talk. “Toen de vrouw Engels sprak, begrepen de vrijwilligers haar verhaal en synchroniseerden hun hersenen. Toen ze haar insula, het emotionele gebied van de hersenen, inschakelde, deden de luisteraars dat ook. Terwijl haar frontale cortex oplichtte, deed die van hen dat ook. Door simpelweg een verhaal te vertellen, kan een vrouw ideeën, gedachten en emoties in de hersenen van haar toehoorders planten. Ik begin mijn SEO-strategiepresentatie met omzetcijfers om meteen de aandacht van het publiek te trekken. Bedrijf SEO - Statistieken dia Ik volg deze dia door te delen welke pagina’s de meeste inkomsten opleveren. Zakelijke SEO - Toppagina's dia Duik daarna in uw benchmarks op hoog niveau. Zakelijke SEO - Benchmarkdia Zorg ten slotte voor de wow-factor door de belangrijkste componenten te identificeren die uw concurrenten missen. Bedrijfs-SEO - een dia van concurrentiemogelijkheden Verander de SEO-strategie van uw bedrijf in een verhaal om uw baas te helpen betere zakelijke beslissingen te nemen.

3. Verwerk je bevindingen in aanbevelingen

Het aanbevelen van een bedrijfswebsite met miljoenen webpagina’s is niet zo eenvoudig als Alexa vragen. In een zakelijke omgeving is een van de eerste dingen die SEO’s moeten doen, het inbedden van SEO in de cultuur door mensen te informeren over wat SEO eigenlijk betekent. Hier is een voorbeeld van hoe ik SEO uitleg. Zakelijke SEO - 3 pijlers van SEO-succes Ik bouw mijn strategie rond deze drie pijlers, in het besef dat ze elkaar allemaal zullen overlappen wanneer ze worden geïmplementeerd. Mijn kaartspel heeft drie secties:
  • 3-5 technische SEO-aanbevelingen
  • 3-5 inhoudsaanbevelingen
  • 3-5 aanbevelingen voor linkbuilding
Wat u tijdens uw audit ontdekt, bepaalt hoeveel verwijzingen u deelt en of u zelfs tijd heeft om een ​​link op te bouwen. Ontvang de dagelijkse nieuwsbriefzoekopdracht die marketeers vertrouwen. Aan het verwerken … Even wachten, a.u.b. INSCHRIJVEN Zie voorwaarden. functie getCookie(cname) { let name = cname + “=”; laat decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); laat ca = gedecodeerdCookie.split(‘;’); voor(laat i = 0; i[i]; terwijl (c.charAt(0) == ‘ ‘) { c = c.substring(1); } if (c.indexOf(naam) == 0) { return c.substring(naam.lengte, c.lengte); } } opbrengst “”; } document.getElementById(‘munchkinCookieInline’).waarde = getCookie(‘_mkto_trk’);

4. Doelen geven uw strategie betekenis

Krijg uw paginasnelheidsscore tot 80+. Verhoog organische verkeerssessies met 20%. Bekijk de laatste 25 uur van Letter Kenny tot zaterdagavond. Splits mijn maandbudget op om te zien hoeveel ik uitgeef aan ontbijtburrito’s. Hé, doelen zijn doelen. Leidinggevenden praten graag over doelen, prognoses en OKR’s. Geef ze wat ze willen. Hier is een voorbeeld van mijn doelen voor 12 maanden. Zakelijke SEO - Doelen voor 12 maanden

5. Controleer uw plan

Uw SEO-plan is een leidraad voor het succes van de SEO-strategie van uw bedrijf. Het toont eigendom van uw visie en fungeert als een uitvoeringsplan. Ik gebruik Asana voor onze SEO-plannen uitgesplitst naar maanden en kwartalen om een ​​plan voor het hele jaar te maken. Dit is vaak een grote overwinning bij het presenteren aan leidinggevenden. Vergeet niet om uw onderwerpen kort en krachtig te houden. Ik heb bijvoorbeeld alle inhoudsonderwerpen voor de maand in één sectie en tags geplaatst. Op die manier is het een snel filter als ik alle inhoud voor het jaar wil tonen. Wees open en eerlijk over eventuele twijfels over de levering om teleurstelling aan het eind van het jaar te voorkomen.

6. Eindig met de volgende stappen en vragen en antwoorden

Geef na de presentatie altijd minimaal 15 minuten de tijd om alle stappen die tijdens het interview zijn gezet te bespreken en vragen te stellen.

Maak de SEO-strategie van uw bedrijf legendarisch

Er zijn veel manieren om een ​​legende voor uw bedrijf te worden. Sommige mensen bereiken de top van de Everest. Anderen worden de bruine neuzen van de juiste mensen. En sommigen geven het goede voorbeeld, net als jij, als je deze stappen volgt om een ​​SEO-strategie voor je bedrijf te creëren. Gelukkig kost het presenteren van je werk je meer dan alleen tijd. Het bericht In 6 stappen naar een winnende SEO-strategie voor bedrijven verscheen eerst op Search Engine Land.

Relevante berichten